|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Vi trenger en ny sofa til stua, men pga påbygging/oppussing har vi ikke så mye penger å bruke på sofa nå. Vi har tre unger som bruker sofaen temmelig hardt og vi har også to katter og en stor hund som kan lure seg opp i sofaen selv om det er forbudt område. Vi trenger med andre ord en sofa som tåler litt bruk og som gjerne har vaskbart/utskiftbart trekk. Det er trekket som er utslitt på sofaen vi har nå også, men den har ikke avtagbart trekk (og blått stofftrekk er ikke særlig praktisk!). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Jeg har ikke personlig erfaring, men venninna mi er veldig fornøyd. De har hatt den samme sofaen nå i rundt ti år, og skal kjøpe seg ny IKEA sofa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Jeg har to stk. Ektorp i sommerhuset. Veldig gode å sitte i, hoder fasongen fint, og viktigst av alt - trekkene kan vaskes. Og byttes ut hvis man blir lei. Dessuten er det kampanje på Ektorp nå. What's not to like, sier jeg bare.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Jeg har hatt min i snart 15 år, tror jeg. Trekket har blitt ganske stygt (det er falmet og flekkete), men jeg liker fortsatt sofaen riktig godt. Og det er den vi sitter i, ikke den nye.
![]() |
#7 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?I et desperat øyeblikk kjøpte jeg Karlstad hjørnesofa som midlertidig løsning. Den har vi nå hatt i 3 år, og jeg er veldig fornøyd. Det sto på trekkene at de ikke kan vaskes, men det går veldig bra. Sofaen er hardt brukt av barn og mange fosterkatter, men jeg må innrømme at kattungeklør har lagt igjen sine spor. Dette er da ikke sofaens skyld, men ikke til å unngå når man har 5 viltre kattunger i hus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Jeg har en Ikea-sofa fra -97 jeg sliter med å kvitte meg med, fordi den er så himla god å sitte og ligge i...
![]() |
#9 |
Snøavhengig
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?
Har også hatt Ektorp, og var godt fornøyd.
![]() |
#10 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Vi har hatt Arild brun skinnsofa i 6 år. Og den ser igrunnen ny ut enda. :har nettop tatt en grundig vask og innsmøring av den:.
![]() |
#11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Vi har hatt en IKEA sofa i 8 år - holder seg godt. Dette var en modell som het Gøteborg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Leser
|
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Vi har hatt en sofa fra IKEA og var ikke fornøyd med kvaliteten. Nå må det i ærlighetens navn sies at den kanskje ble behandlet for hardt? Ungene brukte å gå oppe på armlenene som knakk til slutt. Mannen min åpent den og reparerte den, da viste det seg at det var sponplater som utgjorde rammen i stedet for heltre. Men så er det selvfølgelig et spørsmål om man synes at en sofa skal tåle at man går oppe på armlenene?
![]() |
#13 |
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Ja, men sponplater i skroget er jo helt vanlig også hos andre leverandører? Jeg har en mellomdyr sofa fra Skeidar nå og der er det sponplateskrog og avstivere av tynne furulekter. Ett av disse lektene er knekt, men det har jeg fikset midlertidig med lim og skruer. Ellers er sponplatene hele selv etter 7 års hard bruk. Stoffet derimot er utslitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Vi er veldig fornøyd med vår Stockholm-sofa (3,5-seter med avtagbart trekk). Hatt den i 4 år og den viser ingen slitasje.
![]() |
#15 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Vi har Karlstad på første året og er fornøyd med sittekomfort og hvordan putene holder fasongen.
![]() |
#16 |
Leser
|
Det kan godt hende. Vi har nå en sofa fra Domus Interør og er mer fornøyd med den, men det er selvfølgelig vanskelig å si om det er merket, leverandøren eller eldre barn som utgjør forskjellen.
![]() |
#17 |
tradisjonell figur
|
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Sponplater i armlener på sofa og stoler er ganske vanlig. Noen gjør det ekstra rimelig og bruker PAPP
![]() |
#19 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvordan er kvaliteten på Ikea sine sofaer?Vi har to Falsterbo (ikke lenger i salg) og trekkene er tydeligvis av billigste sort. Har hatt de i 6 år. Trekkene er blitt vasket to ganger, og ved siste vask ble flere av glidelåsene ødelagt
![]() |
#20 |
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan er Klippan-sofaene å sitte i? Jeg drømmer om en RØD Klippan skinnsofa.
![]() |
|
|