|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?Jeg har "lange" bein og kort overkropp, med middels pupper, og bred over skuldrene. Er generelt liten av vekst, så dagens mote med masse rysjer og blonder og greier får meg til å se ut som en overhevet bolledeig. Hvis jeg klarer å gå ned ti kilo vil det hele se så meget bedre ut, mens jeg mest sannsynlig kommer til å se ut som om jeg nærmer meg hundre år. Enkle klassiske plagg kler meg best, men er litt vanskelig å finne. Og så tillater ikke lommeboken min at jeg handler der de har klær som passer sammen med meg. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?Smaaal midje og stooor rompe og kraftige lår gjør det vanskelig å kjøpe bukser. I skjørt kan jeg ha en størrelse mindre enn bukse pga dette. Ellers er mine legger vanskelige, de er veldig tykke, slik at bukser av modellen tight vil rett og slett ikke på. Stright vil være som tight for meg i leggene. Derfor er også støvletter et problem, jeg må ha med XL bredde, og da er det ofte så ufikse modeller syns jeg.
|
|
|
#84 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?
|
|
|
#86 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?Jeg kler best kjoler/tunikaer/topper med empire-liv (heter det det når man har innsvingen rett under puppene?) men de er alt for ofte for korte før sømmen dukker opp. Ergo havner det midt på puppene som heller ikke er av den store sorten, og deler de i to. Og ved å gå opp i str blir de jo bare som teltfasong, så jeg ble ustyrtelig glad da jeg oppdaget at det i år er veldig mange lange kjoler med vaffelstrikk i toppen å kjøpe rundt omkring. *hamstrer*
|
|
|
#87 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?Jeg er like lang som deg. Det gjør at kjoler ofte kryper opp slik at de er akkurat for korte. Liker dem helst knelange, men de blir gjerne oppover låret på meg.
|
|
|
#88 |
|
<*(((<
|
Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?Som Kjøkken har jeg fått et bukseproblem etter hvert pga. lår og rumpe, ikke alltid like lett å få bukser som er vide nok og som samtidig ikke er for vide i livet. Regner det likvel som «one of those good problems».
|
|
|
#89 |
|
Shake it out!
|
Samme her. Jeg elsker rompa mi, den er virkelig spretten og flott. Smalt liv har jeg også. Men problemet et at om jeg skal finne bukser som passer over lår og rumpe, så sitter den veldig lite fint over min svaie rygg (som jeg også er meget fornøyd med). Har funnet et jeansmerke som stort sett passer omsider Joes Jeans. De har tydeligvis innsett at spretten rumpe ikke nødvendigvis betyr tykk rundt livet.
|
|
|
#90 |
|
Elsker gamlis- godis
Nei, ikke jeg heller. Høyden er vel det jeg er mest fornøyd med. De skulle bare laget klærne mer med tanke på lange kropper.
|
|
|
#91 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?GydaG: hvor der den kjolen fra?
|
|
|
#92 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?Størrelsen min er nesten alltid utsolgt. Ellers sliter jeg med mage og pupper.
|
|
|
#93 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?Puppene er en str større enn resten av kroppen, minst. Det er ikke alltid kult. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?Litt muffinstendens dersom buksene har feil fasong, og vaktmestertendens på mange jakker og kåper med belte. Jeg syns ikke det er vanskelig å finne klær, men jeg har sett/prøvd endel kjoler som er veldig fine men som blir altfor korte. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
lider av tastleksi
|
Zizzi, jeg lånte bildet fra Ellos, men på Strømmen Storsenters avdeling av Zizzi hadde de den i flere fine farger. Mener den var både i grønt og brunt, sort og den jeg valgte- en veldig fin blå.
|
|
|
#96 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?Puppene. De er i veien.
|
|
|
#97 |
|
Epikur
|
Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?Jeg synes det ble bedre å kjøpe overdeler da jeg fikk orden på BH-størrelse og fant ut at Bravissimo selger klær.
|
|
|
#98 |
|
Rockesøster
|
Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?De lange beina er til tider et virkelig problem. Med 36 lang eller 38 i beinlengde er det ikke hver dag/uke/mnd/når jeg trenger det jeg finner en bukse som er lang nok. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?Jeg har vel egentlig ingen problemområder som gjør det vanskelig å finne klær. Jeg er relativt brystfager i forhold til kroppen, men det er stort sett uproblematisk. Unntaket kan være enkelte skjorter/bluser, spesielt om de er fasonsydde.
|
|
|
#100 |
|
Skal rømme
|
Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?Mitt største problem er magen, den er ikke bare muffins men også 4 mnd gravid. Uten baby inni.
|
![]() |
|
|