Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avslutningsgave til de ansatte i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-11, 16:48   #41
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avslutningsgave til de ansatte i barnehagen

Kan ikke tenke meg noen jeg har mer lyst til å kjøpe en gave til enn de som passer på barna mine store deler av året. Jeg er så takknemlig for alt de gjør for og er for guttene mine.

Jeg skal kjøpe bok til avdelingen som avskjedsgave og gaver til de ansatte må jeg gruble litt på.

Gammel 01-06-11, 22:16   #42
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Gave til bhg i anledning skolestart er klar, men tror jeg vil gi noe til de voksne også, usikker på hva. Frøkna skal i alle fall få lage noen flotte kort til dem.

Gammel 02-06-11, 08:24   #43
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Minstemann skal over på stor avdeling til høsten, og som avskjedsgave kommer vi til å gi sjokolade til de ansatte på avdelingen, en blomst til den fantastiske ped.lederen og et gavekart på den lokale lekebutikken/bokhandleren slik at de kan kjøpe noe avdelingen trenger. Gjorde det samme da lillesøs byttet avdeling i fjor.
Vi gir bare sjokolade som sommergave til avdelingen til lillesøs i år, hun fortsetter jo der til høsten.
Jeg føler ikke at vi hverken må eller bør gi gaver til barnehagen, men jeg ønsker å gjøre det. Disse menneskene er viktige mennesker i livet vårt, og jeg vil gjerne vise dem at vi setter pris på arbeidet de gjør.
Jeg gir for øvrig en liten hilsen til kontaktlærer til skolebarna hver sesongslutt også. Og til f.eks. ballettpedagogene til storesøs.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 10:28   #44
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filippa, her.

Er det kosher å gi en fellesgave til avdelingen, og en personlig gave til den assistenten som har hatt barnet alle årene?

Dersom det er en assistent som har fulgt opp ditt barn spesielt, så synes jeg det er helt greit. Dersom barnet ditt derimot ikke har hatt spesiell oppfølging, men du velger å gi denne ene assistenten en ekstra oppmerksomhet fordi du liker hun/ham bedre enn de andre ansatte på avdelingen, så ville jeg vært litt betenkt. Da tenker jeg i det minste at det bør gjøres veldig diskret.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 15:36   #45
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Der jeg vokste opp var det helt vanlig å gi gaver til postbudet til jul, så det er ikke noe argument. Jeg kan heller ikke si at jeg har noe langvarig forhold til de yrkesgruppene du har nevnt, ja knapt nok noe forhold i det hele tatt. Men de ansatte i barnehagen, som tilbringer mange timer hver dag med å ta seg av barna mine, de har jeg et godt forhold til. Og barna mine har et nært forhold til dem. Det føles helt naturlig og riktig å gi dem en liten gave når barnehagetida er over. Ikke bare som en takk, men forhåpentligvis også som et lite minne fra barnet.

Samme tenker jeg, kan ikke sammenligne en omsorgsperson for det mest dyrbare jeg har med et postbud.
Jeg har klart å få til å ta bilde av barnet sammen med de ansatte og laget kort av det og gitt de en gave eller gavekort.
Jeg jobber selv i barnehage og forventer ikke gave og håper inger gir fordi de føler at de MÅ,
men å få en koselig muntlig kommentar på at de har hatt det fint hos oss er utrolig koselig!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 19:58   #46
Elastica
Aktiv

Elastica sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Elastica er litt kul
Standard

Da den siste gutten i rekken av tre sluttet i barnehagen, hadde jeg lyst til å kjøpe noe til personalet. I tillegg hadde jeg vært med i styret, og synes jeg hadde fått et godt og varmt forhold til samtlige. (Samt at det hadde skjedd en tragedie i barnehagen som de ansatte taklet på en forbilledlig måte.)
Jeg ga vekk et års abonnement på et blad som de kunne velge selv. Den gang valgte de Henne.

Elastica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.