|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ute på tur
|
What to do in Gøteborg?Vi lurer på å bråbestemme oss for å dra dit neste helg. Liseberg er jo en selvfølge, men hva annet må vi få med oss? Barnevennlige restauranter? Shopping (jada, håper å få det til, selv med 3 gutter på tur)?
|
|
|
#2 |
|
I mål
|
Sv: What to do in Gøteborg?Universeum selvsagt! Blanding av naturvitenskapelig og teknisk museum. www.universeum.se. Den ene halvdelen går over mange etasjer og er som å gå gjennom ulike klimaer med dyr og planter. Vi var der ifjor med storebror, og han elsket det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
--
|
Sv: What to do in Gøteborg?Enig ang Universeum. Helt topp! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: What to do in Gøteborg?
Det tenkte jeg å anbefale også. Veldig bra der, var også i fjor |
|
|
|
|
|
#6 |
|
--
|
Sv: What to do in Gøteborg?Anbefaler denne kalenderen, da ser man kjapt hvilke dager det er forventet minst folk. http://liseberg.se/sv/hem/Nojesparken/Oppettider-2011/ |
|
|
|
|
|
#8 |
|
I mål
|
Sv: What to do in Gøteborg?Det går også an å ta en tur i Trädgården, en stor park midt i byen. Koster bittelitt å komme inn, men fint å gå tur og la gutta løpe litt. En lekeplass var det også der, og en kafe - samt et drivhus og litt slikt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
--
|
Sv: What to do in Gøteborg?Veldig fint i Slottskogen også. Det er litt utenfor sentrum. http://www5.goteborg.se/prod/parkoch...D?OpenDocument |
|
|
|
|
|
#10 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: What to do in Gøteborg?Både dyreparken i Borås og Nordens Ark er (nesten) rett i nærheten, dersom dere har lyst på dyr. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ute på tur
|
Sv: What to do in Gøteborg?Universum høres bra ut.
|
|
|
#15 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: What to do in Gøteborg?Hvis været ikke er så bra, er dette ett bra sted å tilbringe noen timer: |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Protonterapeut
|
Sv: What to do in Gøteborg?
Jeg har vært der mange ganger, ble ikke barn av det.
|
|
|
#17 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: What to do in Gøteborg?Sånn hvis dere ikke har hotell, vi bodde på Barken Viking. Veldig morsomt for våre to, gratis inngang til Liseberg (så mange dager man vil, men aktivitetene koster så klart), og 5-trikken går dør-til-dør.
|
|
|
#18 |
|
Ute på tur
|
Sv: What to do in Gøteborg?Oioi, den båten så kul ut, men vi får låne hus.
|
|
|
#19 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: What to do in Gøteborg?Du betaler for å komme inn og så betaler du for karuseller med kuponger, evt. kjøper åkpass. Begge ungene og jeg hadde to-dagers åkpass sist. Mannen er lykkelig pakkesel. På noen aktiviteter får han kjøre gratis som anstand.
|
|
|
#20 |
|
Ute på tur
|
Sv: What to do in Gøteborg?Ok, jeg hadde tydeligvis ikke sjekket nettsiden godt nok. Men jeg regner med at vi trenger 2 dager, ungene er veldig glade i karuseller.
|
![]() |
|
|