Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Mat for å gå opp i vekt

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-11, 20:49   #1
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Mat for å gå opp i vekt

Ja, overskriften sier jo det meste.
Noen mener man skal spise sukker og karbohydrater.
Er det lurt?
Jeg tenker kanskje at et sunt kosthold med mye grønnsaker er det viktigste uansett om man vil opp i vekt eller ned i vekt.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 20:53   #2
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat for å gå opp i vekt

Selvfølgelig skal du spise sunt, men jeg tror neppe du går opp av mye grønnsaker. Spe på med nøtter, oste og melkeprodukter som er fete og spis litt mer enn vanlig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 20:53   #3
Albertine
Passiv

Standard

Sukker og karbohydrater er aldri lurt. Du ender opp med fett, ikke muskler. Det er mange som bruker lavkarbo for å gå opp i vekt også, og proteiner ser ut til å være det som funker best. Proteiner, litt mer fett og litt karbohydrater blir fint.

Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 20:54   #4
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Fettrik mat en lite stund før leggetid? Og ekstra fett til alle måltider?

Gammel 02-06-11, 20:58   #5
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Sukker og karbohydrater er aldri lurt. Du ender opp med fett, ikke muskler. Det er mange som bruker lavkarbo for å gå opp i vekt også, og proteiner ser ut til å være det som funker best. Proteiner, litt mer fett og litt karbohydrater blir fint.

Proteiner, hva slags mat inneholder mye av det?

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 20:59   #6
Albertine
Passiv

Standard

Kjøtt, fisk, egg, ost, nøtter etc. Søk på lavkarbo på forumet så finner du masse info.

Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 22:16   #7
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Ja, overskriften sier jo det meste.
Noen mener man skal spise sukker og karbohydrater.
Er det lurt?
Jeg tenker kanskje at et sunt kosthold med mye grønnsaker er det viktigste uansett om man vil opp i vekt eller ned i vekt.

Nøtter, avokado, frukt og sunn mat ville nok jeg anbefalt.

Trening for bygge litt muskler også er jo bra.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 00:58   #8
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker også en del fete sauser, masse majones og en god dæsj smør på brødskiva.

Gammel 04-06-11, 01:10   #9
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg funket det best å fokusere på å spise mye, alltid forsyne meg mer enn jeg egentlig hadde lyst på og se det som en utfordring å spise opp - det koker jo ned til at kaloritallet skal opp. Også var jeg opptatt av at mesteparten av de kaloriene skulle komme fra mat.

Sist redigert av torsk : 04-06-11 kl 07:54.
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.