Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Finnes det trehjuls sparkesykkel for barn som veier over 20 kg

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-11, 01:54   #21
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det trehjuls sparkesykkel for barn som veier over 20 kg

Å fy søren, jeg bare visste at FP er et orakel uten sidestykke!

Se her åpner det seg en hel verden av kule sykler!

Gammel 07-06-11, 01:54   #22
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Det går an å sjekke ut denne også på LekeRus, men jeg er litt usikker på om den er noe for en som sliter med balansen. Det er samme prinsippet som i videoen, men vanskeligere å bruke andre teknikker.
http://www.toysrus.no/Merker/RAZOR/R...aspx?id=621683

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 01:57   #23
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Åh, Balanse - om ikke balanse er min sønns venn, er søren meg Balanse min sønns venn. Den ser helt dødsrå ut!

Det eneste aberet med den er at den ser litt vanskelig ut i bruk, og så tar den veldig stor plass i breden av kjørefeltet? Fordi den liksom sjangler fra side til side?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 01:58   #24
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, ja... Men nå henger disse gutta stort sett rundt på gangveiene i borettslaget, så de har god plass å boltre seg på. Hm... Får ta ham med på Toys R Us og forsøke en slik liknedne sak der, tror jeg.

Gammel 07-06-11, 02:01   #25
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Det eneste aberet med den er at den ser litt vanskelig ut i bruk, og så tar den veldig stor plass i breden av kjørefeltet? Fordi den liksom sjangler fra side til side?

Ja. Jeg tenkte mest at den kanskje kunne brukes som vanlig sparkas også, noe som antakelig er mulig med den modellen, men ikke med den på Toy's Rus. Jeg tror det er lurt å teste litt før kjøp, om dere får det til.

Jeg fant denne andre også i diverse onlinebutikker;

http://www.amazon.com/CFG-TT-2010-Ki.../dp/B0048LP5GQ (shipper ikke til Norge)

http://www.google.com/products/catal...ed=0CFcQ8wIwAQ

Gammel 07-06-11, 02:02   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Den og ser kul ut, Balanse!

Gammel 07-06-11, 02:13   #27
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Jeg håper dere finner noe som funger for ham.

Det finnes en god del produkter for barn med denne typen utfordringer, problemet er at de ikke er så lett tilgjengelige, ihvertfall ikke i Norge. Jeg har tro på at NAV får dem med etterhvert som brukerne etterspør, men ikke på at det går fort. Håper Tuppen har rett.

En del produsenter har også innsett at "cool" er viktig for barn og unge, og det kommer nye produkter. Hvis han ikke finner ut av syklingen finnes det også tøffe alternativer, men det tar sikkert fysioterapeuten opp etterhvert hvis dere kommer dithen. Jeg synes bare denne er så tøff, så jeg må vise den også før jeg sleper meg til sengs:

Edit: På nettsiden sykkelen over ligger har de også denne, som jeg definitivt ikke må vise Lærlingen:

Nå må jeg virkelig legge meg i stedet for å spamme tråden din, Inagh!

Gammel 07-06-11, 08:53   #28
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Ville bare si at min gutt med motorisk dyspraksi, dvs at han strever med koordinasjon og balanse, lærte seg å sykle i påsken. Stikk i strid med fysioterapeutens vurdering. Jeg tror at bruk av sparkesykkel er grunnen til at han knakk koden til slutt. Han følte seg trygg på vanlig sparkesykkel med to hjul for ca ett år siden. Han er så stolt og glad nå, en skikkelig seier for ham å mestre noe som han aldri trodde han skulle få til.

Håper dere finner en sparkesykkel som passer gutten!

Gammel 07-06-11, 09:03   #29
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Hva med balansesykkel uten pedaler. Kunne han brukt en sånn? Da er det jo føttene han disse fart of støtter seg med.

Gammel 07-06-11, 11:23   #30
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Hva med balansesykkel uten pedaler. Kunne han brukt en sånn? Da er det jo føttene han disse fart of støtter seg med.

Det samme tenkte jeg. Løpesykkel kalles det kanskje også? Da har han jo sykkel som de andre, bare at pedalene mangler.

Gammel 07-06-11, 11:39   #31
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere prøvd løpesykkel, Inagh? Der har han jo støtte av beina - begge to - når som helst. Lillegutt brukte det før han fant balansen, og han har jo også noen utfordringer der.
Og gubedre sånn fart han fikk opp på den!

Problemet med disse Micro-sparkesyklene er at styret er så smalt og fomlete, det er så ustødig liksom. Nå har lillegutt en med større hjul (de er vanskelige å finne i lekebutikker. Du finner dem i sportsbutikker til $$ men kan jo trekke fra på skatten ), også fra Micro, men styret er det samme. Ellers er hjulene mye stødigere da. Men han hadde en med små hjul først da, som han også likte å bruke, men _jeg_ syntes den var klønete og den tippet lett forover, så når den gikk i stykker ble det med store hjul istedet.

Da jeg lette for lillegutt i sin tid, da jeg trodde han ikke kom til å fikse sparkesykkel, fant jeg noen fine og temmelig stødige - skal se om jeg kan jakte ned linken for deg
Denne var det, steppy fra Berg. Men den kostet en formue, fra en eller annen barnehageleverandør:

Sist redigert av m^2 : 07-06-11 kl 11:48.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 11:46   #32
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Løpesykkel/Treningsykkel/Balansesykkel (mange navn på det samme) tenkte jeg på også, om det kunne være noe?

Gammel 07-06-11, 11:49   #33
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De sparkesyklene vi har i barnehagen er IKKE kule!
Dessuten er de altfor store og tunge til at ungene synes det er morsomt når alternativet er Micros sparkesykler.

Micro har mange ulike sparkesykler, med tre hjul, små hjul, store hjul osv. MX-sport har hatt flere av de her i byen.

Jeg ser at flere av de som "ikke" skal mestre sparkesyklene faktisk behersker disse bedre enn alternativene de har fått fra hjelpemiddelsentralen eller som er kjøpt på oppfordring fra kommunens fysioterapeut.

Det viktigste er nok at det er noen andre enn mamma og pappa som står for opplæringen er min erfaring. :btdt:

Gammel 07-06-11, 11:53   #34
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Jeg kan innestå for at Balansesykkel også er bra. /

Lærlingens oppskrift for å mestre sparkesykkel var forresten
- store hjul (sportsbutikk)
- styret skrudd høyt opp (mye høyere enn alle de andre, omtrent slik at han bøyer albuene 90 grader eller mer. I tillegg pleide han i begynnelsen å lene seg over styret mens han sparket, noe som irritert fletta av meg men tydelig fungerte for ham)

Gammel 07-06-11, 11:54   #35
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Micro Original Kickboard Scooter, maxvekt 100kg Den er sikkert ikke så "smal" i styret når den blir så stødig nederst?!

Edit: for det første er den visst helt lik den som Miss Norway har lagt inn lengre nede, for det andre er denne utgaven med kule istedetfor styre :googlekløne:

Sist redigert av m^2 : 07-06-11 kl 12:07.
Gammel 07-06-11, 11:57   #36
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Micro Original Kickboard Scooter, maxvekt 100kg Den er sikkert ikke så "smal" i styret når den blir så stødig nederst?!

Men hvor er styret?

Det ser ut som om det bare skal være den kula:

Gammel 07-06-11, 11:58   #37
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg kan innestå for at Balansesykkel også er bra. /

Det må jo bli bra.

Gammel 07-06-11, 12:01   #38
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Men hvor er styret?

Det ser ut som om det bare skal være den kula:

Åh, søren, nei da hjelper jo ikke det
Jeg tenkte det kanskje var sånn... teit bilde sett på styre-greie jeg.

Sorry inagh!

Gammel 07-06-11, 12:04   #39
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Tadaa! Jeg visste jeg hadde sett på denne, fant igjen bokmerket nå: fra Winther (også en sånn skole/barnehage-leverandør, så du får den i de katalogene som barnehagene får utdelt fra.... noen)

Winther Viking Safety Roller, Large (6-10 år)

(spørsmålet er jo hvor lett det er å sparke på den da, når den er så bred - man må kanskje sparke bakover?)

De har andre sparkesykler av den sturdy typen også.

Gammel 07-06-11, 12:47   #40
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

kanskje litt vel store hjul og prislapp på denne fra http://www.sommarbutiken.se/kickbike.htm men viser den likevel.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:39.