Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Båndtvang?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-11, 11:54   #11
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Båndtvang?

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Men begge disse to er jo i bånd. Begge er slike hunder som gjerne hopper for de vil slikke i fjeset - og folk som vil hilse får den advarselen om at de hopper. Om de så vil risikere egne klær så er det deres sak.

Disse hunderasene som mange er redde - rottweilere, dogo canaro, pittbuller, staffer osv osv... jeg likte dem heller ikke. Jeg syntes de var skumle og stolte ikke på dem i det hele tatt. Det har snudd. Jeg har noen 'kolleger' med rottweiler, folk på kurs med dogo og det har vært nokså mange staffer innom også. Det er jo ikke hundene det er noe feil med - jeg ser det så tydelig nå - det er eier som ikke kan sette grenser i oppdragelsen. Og da handler det om - som noen andre var inne på - at folk skaffer seg feil type hund.

Min hund er også en hopper, er helt desperat etter å hilse, altså slikke folk i ansiktet. Nå er jo hun en liten hund slik at hun når ikke lenger enn til knehøyde når hun hopper, men det kan jo være irriterende nok det. Jeg lar henne bare hilse på folk som tar initativ til dette selv (har henne i bånd), bortsett fra når jeg lar henne gå løs i hundeskogen. Der kan hun gjerne hoppe på folk men som regel blir hun godt mottatt da det stort sett er hundefolk som frekventerer dette området, man regner nesten med å bli hoppet på i løpet av en tur. Når det er sagt så prøver jeg å irettesette henne hver gang hun gjør et hoppeutfall, men hun vil ikke høre. Hun er i overkant begeistret for mennesker noe som denne rasen er kjent for, dermed er det tilnærmet umulig å lære henne av med dette.

Jeg har også hatt mine fordommer mot blant annet amstaff, disse har jeg nå til revurdering da jeg i våres ble kjent med en utrolig snill, rolig og avbalansert tispe av denne rasen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:36.