Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Nova star bukser mm - er det verdt det?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-11, 14:54   #41
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nova star bukser mm - er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Det er tydelig at jeg er mer opptatt av barneklær enn av Nasjonal Samling, for jeg kunne nok funnet på å kjøpe et sånt skjørt.

Det kunne jeg også gjort.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 15:01   #42
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er tydelig at jeg er mer opptatt av barneklær enn av Nasjonal Samling, for jeg kunne nok funnet på å kjøpe et sånt skjørt.

Jeg også....hadde ikke ramlet meg inn i det hele tatt om jeg ikke var blitt oppmerksom på det her.

Men både skjørt, gensere, hettejakke, kjole og luer jeg har, bare "N" logo eller "Novastar".....og jeg kan vel si heldigvis da

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 15:13   #43
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg beskjeftiger meg også mer med barneklær enn NS, spesielt siden sistnevnte ikke finnes lenger, (iallfall ikke i sin opprinnelige form) men jeg må innrømme at jeg tenker nazister og ikke barneklær når jeg leser de initialene. Jeg viste ikke om Nova star engang, før nå. :gamling:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 15:14   #44
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, ikke så gammel at jeg husker 2.verdenskrig, altså. : presiserer:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 19:00   #45
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Dette er interessant - jeg med skygget unna skjørtet med NS logoen til tross for at jeg syns det er fint - forbandt det omgående med nasjonal samling. Har dog andre Nova Star plagg der det ikke står NS på.

Undres på om produsenten er oppmerksom på dette? Har observert at mange av NS logo plaggene er på salg.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 20:53   #46
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men blir de myke altså? Jeg synes de kjennes veldig stive og tykke ut i butikken. Jeg synes POP-klær er verdt det i hvertfall. De har en helt annen kvalitet enn HM for eksempel. De holder farger og fasong og har en god passform. Og har fine farger og ingen monstersymboler. Småfolk sine gensere er jeg imidlertid skuffet over, de holder ikke spesielt godt i vask, fargene falmer.

Gammel 15-05-11, 22:15   #47
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes egentlig Nova Star-bukser er verdt prisen. Jeg har bare kjøpt en av barnas 6 Nova Star-bukser til full pris, men akkurat Nova star-buksene er vår absolutte favoritt og hadde nok kjøpt dem selv om jeg ikke hadde fått dem på salg.
Lillebror har 4 slike bukser, de sitter kjempegodt på ham, supert med den brede elastiske linningen i livet og rundt bena. Slitesterke og god passform, like kule og gode etter ørten omganger i vaskemaskinen.
Jeg har 4 barn og er dønn lei av alt for mange og dårlige klær, har etterhvert funnet frem til noen favoritter som holder høy kvalitet og da kjøper jeg nesten bare dem. Færre, men bedre, plagg enn jeg kjøpte tidligere. To av buksene til Lillebror har han forresten hatt i over ett år, de var ganske baggy i starten, nå er de akkurat passe. Lillesøster er to år eldre enn ham, og han skal snart arve Nova Star-buksene hennes, de er brukt masse men er like fine nå som da de var nye.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 22:31   #48
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men blir de myke altså? Jeg synes de kjennes veldig stive og tykke ut i butikken. Jeg synes POP-klær er verdt det i hvertfall. De har en helt annen kvalitet enn HM for eksempel. De holder farger og fasong og har en god passform. Og har fine farger og ingen monstersymboler. Småfolk sine gensere er jeg imidlertid skuffet over, de holder ikke spesielt godt i vask, fargene falmer.

De vi har er iallefall veldig myke. De var kanskje litt "butikkstive" i begynnelsen, men det må har forsvunnet ganske kjapt. Jeg synes egentlig de har tilsvarende kvalitet som P.O.P., men akkurat disse baggy buksene synes jeg NovaStar gjør bedre enn P.O.P. De er rett og slett mye kulere
Småfolk var jeg også veldig skuffet over tidligere, men nå etter at de har gått over til bomull med elastisitet synes jeg kvaliteten på genserene deres har blitt mye bedre.

Gammel 15-05-11, 22:34   #49
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig fornøyd med Småfolk sitt tøy, mener det har vært elastan i alt vi har hatt av topper ol. Holder fasongen og fargene.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 22:46   #50
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Vi kjøper bukser fra Nova Star til eldste og ikke HM, men det er mest fordi Nova Star henger på ham og det gjør ikke HM.

Gammel 15-05-11, 23:12   #51
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har sett på Nova Star buksene pga passformen og ikke fordi de er kule. Jeg synes de ser ut som bukser, jeg.

Hvor store kan jeg kjøpe til en som bruker 98 i bukser?

Gammel 15-05-11, 23:14   #52
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg har sett på Nova Star buksene pga passformen og ikke fordi de er kule. Jeg synes de ser ut som bukser, jeg.

Hvor store kan jeg kjøpe til en som bruker 98 i bukser?

98, de er store, passer helt til han er minst 104.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 10:28   #53
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg beskjeftiger meg også mer med barneklær enn NS, spesielt siden sistnevnte ikke finnes lenger, (iallfall ikke i sin opprinnelige form) men jeg må innrømme at jeg tenker nazister og ikke barneklær når jeg leser de initialene. Jeg viste ikke om Nova star engang, før nå. :gamling:

Jeg tenker automatisk Norsk Standard (NS)!

Gammel 07-06-11, 12:21   #54
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Jeg syns de er verdt pengene. De er kjempe fine, holder seg bra både i bruk og i vask, sitter godt på gutten min (andre bukser bare faller ned på han) han kan bruke de kjempe lenge.

Så er de bare kule

Gammel 07-06-11, 13:38   #55
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel tråd, men jeg må bare si at de nederste H&M-buksene i HI er veldig slitesterke. Vi har hatt to stk. som er veldig mye brukt, vasket og tørketromlet og de ble faktisk spart til lillesøster etter at storesøster har brukt dem ukentlig i to år. Fortsatt mye bruk igjen. Og for min Hater-å-kjenne-klærne-på-kroppen-DIVA er passformen perfekt behagelig.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 13:45   #56
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Gammel tråd, men jeg må bare si at de nederste H&M-buksene i HI er veldig slitesterke. Vi har hatt to stk. som er veldig mye brukt, vasket og tørketromlet og de ble faktisk spart til lillesøster etter at storesøster har brukt dem ukentlig i to år. Fortsatt mye bruk igjen. Og for min Hater-å-kjenne-klærne-på-kroppen-DIVA er passformen perfekt behagelig.

Jeg likte modellen HM hadde før bedre, med grå strikk i livet. Den som er nå er skrekkelig vid, og kan ikke strammes nok. Ikke har jeg spesielt smale barn heller. Til og med på bleiebarnet mitt siger de ned.

Nova star buksene kan strammes i livet, men jeg er ikke superbegeistret likevel, de er litt for tykke. Det positive er at de er veldig slitesterke. Nameit har noen lignende bukser som de fra HM som er smalere i livet, men de er ikke særlig slitesterke.

Gammel 07-06-11, 13:50   #57
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jeg likte modellen HM hadde før bedre, med grå strikk i livet. Den som er nå er skrekkelig vid, og kan ikke strammes nok. Ikke har jeg spesielt smale barn heller. Til og med på bleiebarnet mitt siger de ned.

Nova star buksene kan strammes i livet, men jeg er ikke superbegeistret likevel, de er litt for tykke. Det positive er at de er veldig slitesterke. Nameit har noen lignende bukser som de fra HM som er smalere i livet, men de er ikke særlig slitesterke.

Jeg har et smalt barn og til henne har de passet veldig fint. Hun bruker gjerne to str. mindre i bukser enn i andre klær, så det kan jo spille inn.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 14:02   #58
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Mulig mine barn slekter på sin mor og er lange i beina i forhold til resten av kroppen, og det er derfor de blir for vide. Jeg skal ikke se bort ifra det.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28.