|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Kald på føttene
|
Vognsoving i varmeEldstemann var en innesover, mens ettåringen sover ute i vogn. Men hva i huleste bruker man i vogna på varme eller klamme dager for å forhindre at ungen renner bort? Fleeceunderlag er åpenbart ikke det smarteste i tjue lummergrader ...
|
|
|
#2 |
|
nygift
|
Sv: Vognsoving i varmeJeg legger et helseteppe i bunnen av vogna, og så har han dyne eller dynetrekk over seg avhengig av hvor varnt det er.
|
|
|
|
#3 |
|
Originala
|
Sv: Vognsoving i varmeVåre sov på lammeskinn og hadde kun et tynt teppe eller dynetrekk over seg. Knerten hadde Teutonia-vogn, og da kunne vi dessuten rulle opp trekket nederst på kalsjen, mens det fortsatt var netting der for å beskytte mot insekt samt mot at han skulle falle ut. Kjekt, for da ble det ikke så klamt i vogna. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vognsoving i varmeMine sov på lammeskinn da det var varmt, med et laken eller ingenting over seg under myggnettingen.
|
|
|
#5 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vognsoving i varmeLammeskinn og Nøstebarn teppe delvis over seg. På det aller varmeste kun en gasklut, like mye for å unngå sollys. Hadde også Teutonia med åpning i kalesjen for trekk.
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Vognsoving i varmeLammeskinn har vært brukt her også.
|
|
|
#8 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Vognsoving i varme
Korthåret, Kaiser sitt er godt, fås på Barnas Hus. Må skylles av og til for at det skal holde seg fluffy.
|
|
|
|
#9 |
|
På de varmeste sommerdagene når vi var små pleide min bror å pakke seg godt inn i ullpleddet. Et teppe i 100% ull. Hvorfor? Jo, det var så varmt ute, han orket ikke! Jeg synes den dag i dag det er en anelse snålt, for selv om ull varmeregulerer, så er det mange måter å bruke det på... Men altså.
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vognsoving i varmeLammeskinn året rundt
|
|
|
|
#11 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Vognsoving i varmeJa, et godt soveskinn er behagelig å ligge på for de fleste i varmen. Det er viktig at det er kortklipt og av god kvalitet, slik at barnet blir liggende "oppå" ulla. Da blir det luftgjennomstrømning under barnet, og det blir ikke så lett klamt. Nøstebarn sine skinn er gode, og jeg har også hørt mye positivt om Kaiser-skinnene.
|
|
|
#12 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Vognsoving i varmeVi har samme problem nå, minsten er innesover, men I vogn. Og det er altså helt sykt hvor svett han blir. Nytter ikke å legge ham i sengen heller, så nå ligger han bare i tynn ullbody oppå et strikket teppe i ull/silkeblanding, og så har vi gjennomtrekk. Han blir allikevel fuktig, men sover i det minste.
|
|
|
#13 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her også. Har akkurat tatt snuppa inn etter luren sin, og hun er akkurat passelig varm etter å ha sovet ute i 7-8 pluss og regn innpakket i sin Voksi Urban. Hadde selvsagt kun lue på henne da i tillegg til de vanlige inneklærne.
|
|
|
#14 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Vognsoving i varmePå varme dager så sov mine i lette sommerklær, med bare et helsepledd over seg. På de varmeste og klammeste dagene så satte jeg vogna inn i garasjen, med porten åpen. Var alltid litt kjølig der inne.
|
|
|
#15 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Vognsoving i varmeJeg lurer litt på det samme - Pjotten har alltid vært vanskelig å legge, særlig om han er for varm, men det har gått greit etter at han blei utesover på seinsommeren i fjor. Lammeskinn er helt, helt uaktuelt her, det hjelper ikke at det er temperaturregulerende aldri så mye. Han blir gjennomsvett og illskriker, på sommeren i fjor måtte vi bare gi opp å trille noe særlig i det hele tatt, uanvhengig av hva han lå på. I år har han jo sportsvogn, så det blir litt luftigere. Jeg tror det må bli helseteppe under etter hvert, jeg får klippe hull til selene. I barnehagevogna ligger han uten underlag når det er varmt, har jeg sett, de tar ut hele vårposen, selv om den også kan deles.
|
|
|
|
#16 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Vognsoving i varmeMinstemann sover ute uansett vært og årstid. Nå sover han i kortermet ull/silkebody eller bomulsbody og tynne bukser. Ligger på lammeskinn og har et lett strikket bomullsteppe over seg. I dag ville han ha dundyne, men den er såpass lett at han ikke ble så veldig varm.
|
|
|
#17 |
|
nju nja njo
|
Dette har vi også gjort. På det varmeste har hun ligget uten noe over seg, evt bare et helseteppe.
|
|
|
#18 |
|
Sv: Vognsoving i varmeMed svær gulpeklut antar jeg dere rett og slett mener brettebleie?
|
|
|
#19 |
|
nju nja njo
|
Nei, jeg har brukt noen tynne gasskluter som jeg kjøpte via Sparkjøp. De blir ganske store når man bretter dem helt ut.
|
![]() |
|
|