Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vognsoving i varme

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-11, 12:27   #1
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Vognsoving i varme

Eldstemann var en innesover, mens ettåringen sover ute i vogn. Men hva i huleste bruker man i vogna på varme eller klamme dager for å forhindre at ungen renner bort? Fleeceunderlag er åpenbart ikke det smarteste i tjue lummergrader ...

Gammel 07-06-11, 12:29   #2
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vognsoving i varme

Jeg legger et helseteppe i bunnen av vogna, og så har han dyne eller dynetrekk over seg avhengig av hvor varnt det er.
På torsdag og fredag var det så varmt her at jeg kledde av han til bare bleia når han skulle sove.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 12:31   #3
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våre sov på lammeskinn og hadde kun et tynt teppe eller dynetrekk over seg. Knerten hadde Teutonia-vogn, og da kunne vi dessuten rulle opp trekket nederst på kalsjen, mens det fortsatt var netting der for å beskytte mot insekt samt mot at han skulle falle ut. Kjekt, for da ble det ikke så klamt i vogna.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 12:32   #4
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine sov på lammeskinn da det var varmt, med et laken eller ingenting over seg under myggnettingen.

Gammel 07-06-11, 12:41   #5
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Lammeskinn og Nøstebarn teppe delvis over seg. På det aller varmeste kun en gasklut, like mye for å unngå sollys. Hadde også Teutonia med åpning i kalesjen for trekk.

Gammel 07-06-11, 12:42   #6
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Men lammeskinn, altså? Jeg vet at folk sier at det er temperaturregulerende, men jeg klarer ikke tro på det.

Gammel 07-06-11, 12:44   #7
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Lammeskinn har vært brukt her også.

(her har vi forøvrig dog ikke tatt bort posen enda. Det er liksom ikke så varmt at det gjør noe i dette tåkeregnet)

Gammel 07-06-11, 12:45   #8
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Men lammeskinn, altså? Jeg vet at folk sier at det er temperaturregulerende, men jeg klarer ikke tro på det.

Korthåret, Kaiser sitt er godt, fås på Barnas Hus. Må skylles av og til for at det skal holde seg fluffy.

Gammel 07-06-11, 12:47   #9
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

På de varmeste sommerdagene når vi var små pleide min bror å pakke seg godt inn i ullpleddet. Et teppe i 100% ull. Hvorfor? Jo, det var så varmt ute, han orket ikke! Jeg synes den dag i dag det er en anelse snålt, for selv om ull varmeregulerer, så er det mange måter å bruke det på... Men altså.

Ull varmeregulerer. Også blir de ikke så lett klam da, når de ligger på ull, som på fleece. Droppe syntetiske ting som fleece i alle fall?

*Drømmer om nok sommer til å i alle fall tenke på slike ting* Her blir det småklamt uansett, grunnet regn og tåke... luftfuktigheten er høy da ja.

Gammel 07-06-11, 12:47   #10
Rose

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Lammeskinn året rundt t.o.m i syden og ungene blir ikke svett

Og ett tynt teppe og myggnetting.

Gammel 07-06-11, 13:08   #11
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Ja, et godt soveskinn er behagelig å ligge på for de fleste i varmen. Det er viktig at det er kortklipt og av god kvalitet, slik at barnet blir liggende "oppå" ulla. Da blir det luftgjennomstrømning under barnet, og det blir ikke så lett klamt. Nøstebarn sine skinn er gode, og jeg har også hørt mye positivt om Kaiser-skinnene.

Gammel 07-06-11, 13:10   #12
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Vi har samme problem nå, minsten er innesover, men I vogn. Og det er altså helt sykt hvor svett han blir. Nytter ikke å legge ham i sengen heller, så nå ligger han bare i tynn ullbody oppå et strikket teppe i ull/silkeblanding, og så har vi gjennomtrekk. Han blir allikevel fuktig, men sover i det minste.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 13:10   #13
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Lammeskinn har vært brukt her også.

(her har vi forøvrig dog ikke tatt bort posen enda. Det er liksom ikke så varmt at det gjør noe i dette tåkeregnet)

Her også. Har akkurat tatt snuppa inn etter luren sin, og hun er akkurat passelig varm etter å ha sovet ute i 7-8 pluss og regn innpakket i sin Voksi Urban. Hadde selvsagt kun lue på henne da i tillegg til de vanlige inneklærne.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 13:13   #14
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

På varme dager så sov mine i lette sommerklær, med bare et helsepledd over seg. På de varmeste og klammeste dagene så satte jeg vogna inn i garasjen, med porten åpen. Var alltid litt kjølig der inne.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 13:17   #15
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer litt på det samme - Pjotten har alltid vært vanskelig å legge, særlig om han er for varm, men det har gått greit etter at han blei utesover på seinsommeren i fjor. Lammeskinn er helt, helt uaktuelt her, det hjelper ikke at det er temperaturregulerende aldri så mye. Han blir gjennomsvett og illskriker, på sommeren i fjor måtte vi bare gi opp å trille noe særlig i det hele tatt, uanvhengig av hva han lå på. I år har han jo sportsvogn, så det blir litt luftigere. Jeg tror det må bli helseteppe under etter hvert, jeg får klippe hull til selene. I barnehagevogna ligger han uten underlag når det er varmt, har jeg sett, de tar ut hele vårposen, selv om den også kan deles.

I dag er det 23 grader og litt lummert her, han ligger på fleeceunderlag (underdelen av en Buggysnuggle), men han virket litt misfornøyd med det. Nå er han riktignok subfebril, men jeg tipper det blir for varmt framover.

Gammel 07-06-11, 13:33   #16
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Minstemann sover ute uansett vært og årstid. Nå sover han i kortermet ull/silkebody eller bomulsbody og tynne bukser. Ligger på lammeskinn og har et lett strikket bomullsteppe over seg. I dag ville han ha dundyne, men den er såpass lett at han ikke ble så veldig varm.
På kokvarme sommerdager har jeg hatt en sånn svær gulpeklut over lammeskinnet når jeg har hatt baby midt på sommeren. Særlig de to tykke babyene mine har trengt et lag mellom seg og ulla for å ikke bli svette.

Gammel 07-06-11, 14:05   #17
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

På kokvarme sommerdager har jeg hatt en sånn svær gulpeklut over lammeskinnet når jeg har hatt baby midt på sommeren. Særlig de to tykke babyene mine har trengt et lag mellom seg og ulla for å ikke bli svette.

Dette har vi også gjort. På det varmeste har hun ligget uten noe over seg, evt bare et helseteppe.

Gammel 07-06-11, 14:08   #18
Malama

Malama sin avatar

Standard

Med svær gulpeklut antar jeg dere rett og slett mener brettebleie?
*tøybleiebruker*

Gammel 07-06-11, 14:12   #19
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Med svær gulpeklut antar jeg dere rett og slett mener brettebleie?
*tøybleiebruker*

Nei, jeg har brukt noen tynne gasskluter som jeg kjøpte via Sparkjøp. De blir ganske store når man bretter dem helt ut.

Gammel 07-06-11, 14:14   #20
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Om brettebleier ikke er av flanell eller tykt bomullsstoff så kan sikkert det brukes.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.