Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Enkel dessert som jeg lager på en times tid, maks?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-07, 12:42   #21
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkel dessert som jeg lager på en times tid, maks?

Creme brulee kan forberedes dagen i forveien, slik at det bare er sukkeret som skal brunes før servering. Og det kan gjøres med en brenner på null komma svisj!

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 13:55   #22
Hunter
Matentusiast

Hunter sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hunter har et hav av muligheter foran seg
Standard

2 epler skrelles og deles i båter.
Vendes i kanel og sukker

Fordeles i 6 små skåler

Lag en sukkerbrødrøre og hell over skålene.
Stekes i ovn 8 minutter på 180 grader. Legg en iskule på toppen og server.

Sukkerbrødrøre til ca 6 små skåler

4 egg
2 dl sukker

Eggedosis

kanskje en skvett likør etter eget ønske?

1,5 dl mel siktes og vendes i røren.

Gammel 09-03-07, 15:15   #23
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dronning Muad pudding tar lengre tid guniss. Fromasjen skal jo stivne

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 15:17   #24
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Du må være så snill å forklare fremgangsmåten litt bedre enn bare "deretter kremen".

Pisk kremfløte i en egen bolle. Vend deretter kremen inn i eggedosisen Krem/eggedosisblanding med gelantin legges lagvis med raspet sjokolade. Stå kjølig til den er stiv som en fromasj.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 18:52   #25
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Sjokoladefondant er fantastisk. Min mann klarer nesten ikke å si ordet engang, før sikkelet renner ukontrollert. Og det tar MAKS 10 minutter å lage totalt, med steking og alt.

Sånne 10 minuttere er løgn. Det tar jo 10 min å steke jo. Og minst 10 minutter å lage røren, når man skal smelte smør sakte og smelte sjokolade og måle opp.

Står og jobber med det nå, og det er allerede gått over 10 minutter. De er IKKE i ovnen ennå, for å si det sånn.

Gammel 09-03-07, 19:21   #26
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvis du ikke har fått gjester ennå så ville jeg prøvestekt en nå med en gang, for å sjekke hvor lang tid de trenger i ovnen. Det varierer veldig fra ovn til ovn virker det som, og det er litt nedtur hvis de blir helt gjennomstekte.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 19:24   #27
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lag en brownie og ha is til. Evt gele med masssse frukt i.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 20:02   #28
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Muskat, her.

Hvis du ikke har fått gjester ennå så ville jeg prøvestekt en nå med en gang, for å sjekke hvor lang tid de trenger i ovnen. Det varierer veldig fra ovn til ovn virker det som, og det er litt nedtur hvis de blir helt gjennomstekte.

Takk for tips. Røren ble ikke akkurat tjukk som du reklamerte med, så det er kanskje lurt å prøve.

Kommer tilbake med rapport.

Gammel 09-03-07, 20:30   #29
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Standard

Stekte en i 11 minutter, og det var akkurat litt for lenge. Ikke noe flytende inni. Smart med teststeiking.
Den smakte fortreffelig da, men jeg ser jo at jeg har røre for 12 mann. Vi er fire...

Gammel 09-03-07, 20:52   #30
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Du må være så snill å forklare fremgangsmåten litt bedre enn bare "deretter kremen".

jeg har ikke laget denne selv, men hørt den skal være SÅ god! "Derreter kremen" betyr vel at krem og eggedosis blandes, og så er det annethvert lag med sjokolade og "pudding".

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 20:53   #31
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Dronning Muad pudding tar lengre tid guniss. Fromasjen skal jo stivne

Joa, men da kan man jo lage den dagen før

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:42.