Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fjällräven Kånken Mini eller annen sekk til bhgstarter?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-11, 21:44   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fjällräven Kånken Mini eller annen sekk til bhgstarter?

Opprinnelig lagt inn av Nada, her.

Takk for innspill! Har leita etter Helsport til henne, siden broren har denne og vi er fornøyd. Hvor har du fått tak i den?

Obs selger den i alle fall vet jeg. XXL har hatt den noen ganger også.

Gammel 30-05-11, 22:03   #22
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

http://www.xxl.no/ProductPage.aspx?P...rt%20Elg%2015L

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 22:18   #23
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det fine med Bergans er at de kan brukes "evig". 8-åringen min bruker enda sin når han skal på tur med skolen. Den sitter godt og rommer godt.

Gammel 30-05-11, 22:22   #24
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det jeg liker med Troll sin er at den ha lommer på utsiden til flasker + regntrekk, det er greit å ha når de er på tur i skogen å det regner. Vi byttet fra Bergans til Troll.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 22:48   #25
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har hatt troll sin bhg sekk, 10 L. Veldig fin! Nå er den gitt bort til ei venninne sitt barn som ble strålende fornøyd.

Gammel 30-05-11, 22:59   #26
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Om småbarna har egen sekk på tur eller ei varierer altså. I Kosegrisens barnehage må alle ha sekk på turdagen. Fikk faktisk gul lapp om det en gang jeg droppa sekken - fordi de bare skulle spise ute, på barnehagens område.. JEG syns det er sånn passe dust, Kosegrisen lyser av stolthet hver gang hun skjønner at hun skal ha med sekk.

Gammel 30-05-11, 23:08   #27
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alle mine tre har Bergans-sekker. Størsta har XO skolesekk, mens de to minste har Nordkapp Jr 12 liter.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 13:40   #28
naima
nerdedame

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Ungen (snart 15 mnd) skal på heildagstur langt frå barnehagen om eit par veker, så vi må sende med "alt" som trengs (inkludert vogn). Eg lurte litt på å kjøpe ein liten Bergans- eller Norrøna-sekk til henne, sidan vi ikkje har nokon barnesekkar i huset og det sikkert er stas å få ha med eigen sekk når vi skal ut i marka. Antar ho kan bruke den i nokre år, så da kan vi jo like gjerne kjøpe no i staden for ein dag til hausten når barnehagen strålande meddeler oss at ALLE skal ha med tursekk neste dag.

Men er det plass til to sett med ullundertøy+joggebukse/genser, ullsokker, ullgenser&bukse, matpakke x2 og drikkeflaske (og evt andre ting) i ein sånn mini-sekk? Då har eg IKKJE tenkt at ho skal bære den sjølv altså...

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 13:44   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av naima, her.

Men er det plass til to sett med ullundertøy+joggebukse/genser, ullsokker, ullgenser&bukse, matpakke x2 og drikkeflaske (og evt andre ting) i ein sånn mini-sekk? Då har eg IKKJE tenkt at ho skal bære den sjølv altså...

Dette får du virkelig ikke plass til i en 12 liters Bergans sekk. Og noe større enn det synes jeg ikke barn i barnehagealder skal bære. 12 literssekken sitter utmerket på ryggene til begge mine unger, og de er 3,5 og 6 år.

Må de ha med seg så mye, ville jeg heller sendt med en voksen sekk. Det blir jo uansett voksne som må bære.

Gammel 31-05-11, 13:47   #30
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av naima, her.

Ungen (snart 15 mnd) skal på heildagstur langt frå barnehagen om eit par veker, så vi må sende med "alt" som trengs (inkludert vogn). Eg lurte litt på å kjøpe ein liten Bergans- eller Norrøna-sekk til henne, sidan vi ikkje har nokon barnesekkar i huset og det sikkert er stas å få ha med eigen sekk når vi skal ut i marka. Antar ho kan bruke den i nokre år, så da kan vi jo like gjerne kjøpe no i staden for ein dag til hausten når barnehagen strålande meddeler oss at ALLE skal ha med tursekk neste dag.

Nei. Det der er omtrent det storebror her har med seg i skogen i friluftsbarnehagen. Han har 18 liter sekk. Da er den full med det du beskriver.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 15:44   #31
naima
nerdedame

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette får du virkelig ikke plass til i en 12 liters Bergans sekk. Og noe større enn det synes jeg ikke barn i barnehagealder skal bære. 12 literssekken sitter utmerket på ryggene til begge mine unger, og de er 3,5 og 6 år.

Må de ha med seg så mye, ville jeg heller sendt med en voksen sekk. Det blir jo uansett voksne som må bære.

Takk (til apan også). Høyrest ut som det blir pappas sekk i staden, ja. Evt blir det minisekk dersom værmeldinga seier 20 grader og ikkje antydning til regn, hagl, storm, torden eller andre værslag vi hadde i løpet av formiddagen i går.

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 00:13   #32
Tutta
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2011
Tutta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Fjällräven har andre barnesekker også. Campus Ace heter de. De finnes i både 6 liter og 10 liter. Disse er ergonomiske. Private kan bestille på; www.fjellrevenshop.no
Lykke til med sekk til småtrollene

Tutta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 23:03   #33
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Treåringen min har både Bergans og Fjellräven Kånken Mini. Han bruker Bergans til turer og Fjellräven er igrunn sjelden i bruk.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.