Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-11, 20:26   #101
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke kroppsdeler/områder er problematisk når du skal kjøpe klær?

1) Små pupper. Vanskelig med kjoler som krever bh som bare går undt overkroppen og ikke har noe som holder over skuldrene. Må ha klær med et snitt som gir en illusjon av frontparti.

2) Smalere i magen enn rompe/lår tilsier. Må ha belter på en del klær for at det skal sitte fint. Belter er ekkelt og ikke fint på alt.

3) Vanlige dongeri i typisk jeansbutikker er en vanskelig sak. Men har funnet to Fornarina-bukser på nettet som sitter bra. Men generelt er dongeri ikke min greie.

Men jeg finner klær ellers da. Liker spesielt kjoler, som jeg har lært meg mer å bruke. Jeg kler det også best. Jeg har en typisk rund damerumpe, som ikke er direkte spretten tror jeg, men bare veldig rund. Men enkelte synes nå det er fint også, så da kan jeg leve med den.

Sist redigert av Dronningen : 01-06-11 kl 20:32.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 20:31   #102
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kort rygg her. Alt som er innsvinga havnar feil. Det smalaste på kjolen sit som eit pølseskinn over hofter og mage.

Og magen er også eit problem, for den er rund

Men eg er nå stort sett fornøgd da. Empirieliv passar perfekt.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 20:57   #103
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg har lært meg å gi litt bæng i leggene mine

Kan du lære meg?

Gammel 01-06-11, 21:02   #104
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Magen. Jeg virkelig hater magen. Den er bollete og deigete, og ødelegger hele resten av figuren. Ser relativt OK ut rett på, men får sånn fiiin pølse over bukselinningen. Og en under. Finner ikke bukser som "demper" pølsetendensene, og i kjoler ser jeg gravid ut. Bruker hold in, og det hjelper, men bare litt.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 21:18   #105
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

rumpa mi!!!! den er for stor. så det er umulig å finne fine og gode bukser.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 21:25   #106
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vel for det første er jeg miss boobless som fører til at mange kjolemodeller utgår.
Second, jeg er tynn og lang, treningstøy/fritidsklær er et mareritt da str XS/S passer i bredden men er altfor korte på armer og ben.
Third, lange ben som krever bukser med ekstra lang ben lengde.

Gammel 01-06-11, 21:26   #107
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Teknisk sett: litt lange armer.. og det er vel det. Tror jeg..
ellers så kunne bysten vert større og rumpa strammere, men det medfører ikke klesproblemer egentlig.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 21:26   #108
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Kraftige legger, lår og rumpe, buksene får innsyn øverst, men det har jevnet seg litt ut etter to svangerskap.

Burde gått mer i skjørt og kjoler, men leggene kler ikke støvletter.

Selv med kun 171 cm, blir gensre i 38/40 kortere enn jeg liker. Har hamstret HM singleter som rekker til hoftene. Vane etter svangerskapene.

Gammel 01-06-11, 21:34   #109
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kombinasjonen korte bein, smal midje og stor rumpe/brede hofter gjør det vanskelig/umulig å finne bukser. Belter er et must, og det ser ikke alltid pent ut. Går mye i lang tunika/enkle kjoler av den grunn. Flat overkropp er heller ikke positivt når jeg skal ha topper eller kjoler. Alt blir for utringet fordi jeg ikke har noe å fylle med. Er bare helt flat.

Gammel 01-06-11, 21:51   #110
Pippa
Aktiv

Pippa sin avatar

Medlem siden: May 2011
Pippa er litt kulPippa er litt kul
Standard

Det er nok å pirke på her, men hovedproblemet mitt nå er magen. Den har aldri vært flat, men nå er det stooor og bollete etter to realtivt tette svangerskap. (Yngstemann er 2 år nå, men jeg er fortsatt 10 kg pluss)
Dessuten har jeg fått store, fleskete overarmer, så det er penest med litt arm...

Storesøster 2007 * Lillesøster 2009
Pippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 22:09   #111
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sliter mest med å få tak i topper som er fine på. Har nokså raust frontparti, men jeg er ikke abnorm liksom, men nok til at veldig mye ikke ser pent ut/blir vulgært. Ellers så drar jeg en del over låra, og de er vanskelige å kle.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 23:05   #112
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

De lange beina er til tider et virkelig problem. Med 36 lang eller 38 i beinlengde er det ikke hver dag/uke/mnd/når jeg trenger det jeg finner en bukse som er lang nok.
Dette gjør også at kjoler veldig fort blir musekort på meg

Gammel 02-06-11, 09:38   #113
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 04-06-11, 19:45   #114
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En god del ...

• Legger som er enorme sammenliknet med resten av kroppen. Jeg kler i grunnen verken kjoler eller skjørt, men når jeg likevel kjøper det er det som regel enormt viktig at de rekker akkurat til kneet, alt annet ser rart ut. Jeg kan ikke bruke bukser som smalner noe som helst inn under kneet.
  • Bred over baken, eller i alle fall er det noe som ikke stemmer helt ... Jeg får ofte sånn glippe bak på ryggen når jeg prøver jeans for eksempel.
  • Kombinasjonen små pupper og bred rygg.
Ja, også er artrosetærne mine skikkelig dumme! De gjør at jeg bare må bruke fotformaktige sko og ikke tåler det minste hæl. Det er jammen ikke alle skjørt og kjoler som er fine til joggesko, crocs eller eccosandaler.

Gammel 05-06-11, 00:29   #115
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Magen og overarmene.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 00:47   #116
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Har problemer med rompe, lår og overarmer. De er for store til det meste. Men ellers finner jeg klær ja.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 10:01   #117
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Manglende pupper, og generelt å vise hud.
Litt for slapp, på armer og rumpe.
Og kan være for lang i armene til min størrelse.
Er størrelse 36 både under og over, og 171 høy. Jeg synes det er nesten merkelig at bukser er lange nok, men det er de alltid, og som regel har de noen som er lengre også.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 10:46   #118
Left
Passiv

Standard

Jeg har faktisk idealvekt, jeg er bare 25cm for kort. Eller kanskje ikke. Jeg hadde ikke vært så fin om jeg var 2 meter lang antakelig.

Jeg haaaater å prøve klær, for kiloene er for mange. Når jeg er 15 kg minus i dag, så er det ok. Da kan jeg egentlig bruke det jeg har lyst til. Jeg er fortsatt ikke slank da, men greit. Ganske velproporsjonert, men for feit. Pr. dato er det magen som er problemet. Muffins muffins.
Forresten, jeg har slappe overarmer, med grevinneheng. De kamufleres bort.

Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 12:56   #119
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Lange bein, kort rygg, bilring i livet og generelt svingende vekt, som gjør at jeg skal ha forskjellige størrelser tøy. Ender derfor ofte opp med løstsittende tøy og slå-om-topper og kjoler, eller empiresnitt. Jeg går nesten alldri med bukser. Og så har jeg et haug utglattende undertøy og underkjoler som gjør mine antrekk mer tækkelige.

Gammel 08-06-11, 00:03   #120
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Overkropp større enn underkropp, det er litt tricky å liksom få balanse i et antrekk. I år sliter jeg med skjørt. Jeg liker skjørt som slutter på eller like over kneet, lengre skjørt får meg til å bli kortere og kortere skjørt får meg til å bli slutty.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:27.