Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Kan vi bruke iPadene til å vise film til barna i bilen? Hvordan?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-11, 12:06   #21
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan vi bruke iPadene til å vise film til barna i bilen? Hvordan?

Handbrake, heter det programmet

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 12:07   #22
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har faktisk ikke synket den, tror jeg. Jeg bare kom på jobb en dag, og der lå den , ferdig satt opp med mail og sånt.

Gammel 08-06-11, 12:41   #23
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har faktisk ikke synket den, tror jeg. Jeg bare kom på jobb en dag, og der lå den , ferdig satt opp med mail og sånt.

Men da står du fritt til å synke med den maskinen du vil.

Og her finner du Handbrake: http://handbrake.fr/downloads.php

Gammel 08-06-11, 12:50   #24
mrc

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Nyere versjoner av Handbreake støtter vel ikke kopibeskyttede DVD-er?

Gammel 08-06-11, 12:52   #25
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Da må vi helt tilbake til skratsj. Hvor har du filmene dine? Har du de på DVD? Tenker du å laste dem ned?

Her er jeg, og selv etter mange forklaringer fra smartinger her på FP så er filmene fremdeles på DVD.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 12:53   #26
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker WinX DVD ripper Platinum - den tar dvd'er med kopibeskyttelse også. Veldig enkel å bruke, og der kan man velge å rippe dvd'en i riktig format med det samme så slipper man å konvertere, det har jeg nettopp sjekket. Det har ikke vært så relevant for meg fordi jeg ikke har Ipad, men samsung galaxy tab (som spiser aaaaallle formater), men det er egne faner for det meste på DVD'ripperen

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 12:53   #27
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Det er ikke noe pes, jeg (dvs kjæresten min ) gjør det hele tiden. DVD-er inn i maskina (ikke ipaden da), så står den med <insert magisk programvare her> og jobber en stund, og spyr det ut som en film i itunes. Som så synkes over til ipaden, men det er gjort like fort som med iphonen.

Skal jeg be om "for dummies"-forklaring?

Jeg ønsker meg en type jeg kan låne når jeg trenger hjelp til sånne film-over-på-ipad-greier.

Gammel 08-06-11, 12:55   #28
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Sorry at jeg tar meg til rette i tråden, men jeg har PC som jeg synker med. Jeg har kommet et stykke på vei når det gjelder dette, men jeg vet ikke hvordan jeg får filmene fra DVD til PC sånn at jeg får de over i iTunes.

Gammel 08-06-11, 12:58   #29
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Sorry at jeg tar meg til rette i tråden, men jeg har PC som jeg synker med. Jeg har kommet et stykke på vei når det gjelder dette, men jeg vet ikke hvordan jeg får filmene fra DVD til PC sånn at jeg får de over i iTunes.

Det trenger du et eget program for å gjøre. Enten det jeg nevnte over, eller et annet. Bare vær klar over at mange (speselt gratis) rippeprogrammer ikke klarer å kopiere dvd'er med kopisperre (det vil si nesten alle).

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 13:03   #30
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 13:23   #31
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Kan det være derfor jeg bare ser dansende firkanter i stede for film? Jeg lastet ned Handbreak her om dagen, og forsøkte å rippe en dvd inn i Mac. Det gikk votter og vinter før det ble ferdig, og når det endelig var ferdig så jeg altså bare hoppende og dansende firkanter i stede for film.

Gammel 08-06-11, 21:48   #32
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg bruker WinX DVD ripper Platinum - den tar dvd'er med kopibeskyttelse også. Veldig enkel å bruke, og der kan man velge å rippe dvd'en i riktig format med det samme så slipper man å konvertere, det har jeg nettopp sjekket. Det har ikke vært så relevant for meg fordi jeg ikke har Ipad, men samsung galaxy tab (som spiser aaaaallle formater), men det er egne faner for det meste på DVD'ripperen

Smart, greit å vite for meg som også har Galaxy Tab.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 21:53   #33
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

WinDVD Ripper finner man hvor?

Jeg fikk nettopp telefon om at bror har ankommet landet med iPad til oss. Og jeg er veldig, veldig klar for å slippe å drasse med meg et lass med filmer på tur.

Hvilket format trenger man for å laste filmer over i iTunes?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 22:06   #34
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

En stund siden jeg har gjort slikt, men jeg har/hadde et program som tok alt - Jack The Ripper. Jepp, programmet het det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 22:13   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjære deg, kom hit så skal du få så mye du vil ha av film, rett på iPad-en din. Hvis de liker noe prinsesse/Toy Story/Kung Fu Panda og det vanlige greiene?

Du må ha en app som kjører avi, da. Nå som VLC-appen er borte er det vel Movie Player som har best rating. 17 blanke kroner.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 22:28   #36
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og Buzz funker også bra. (Men VLC er best da, takk og lov at jeg fikk lastet den ned før det ble for sent.)

Og av DVD'rippere til Mac har jeg valgt å denne:
http://www.iskysoft.com/imedia-converter-mac.html

Tar alt av kopisperrer (hvilket kan være et STORT problem blant gratis-ripperne der ute) og er kjapp og grei og lett å bruke.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 22:32   #37
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Jeg har VLC, men det hjelper jo ikke stort så lenge jeg ikke får rippet dvdene.

Gammel 08-06-11, 22:37   #38
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver for første gang nå i kveld å overføre film til iPad. May the force be with me.

Foreløpig har jeg dyttet inn en ny film (Megamind) i PC-en, åpnet Handbrake (som jeg lastet ned for lenge siden fordi noen sa det var lurt), valgt dvd-stasjone som source og etter det har PC-en jobbet for seg selv. Jeg er veldig spent på hva som skjer videre. Foreløpig står det: "Processing Title: 14 of 35"

Gammel 08-06-11, 22:38   #39
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket format ripper du til, Vero? mp4 eller avi?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 22:39   #40
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Atte?

:myser: Det står mp4. Er det feil? (Jeg har valgt iPad som preset.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16.