Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise til Egypt med to barn i august?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-11, 11:42   #41
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise til Egypt med to barn i august?

Men jentetur blir jo litt anderledes enn familietur da.

Gammel 02-06-11, 15:31   #42
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan noen kan ha det fint i 50 varmegrader er beyond me. Jeg gikk ut av bilen i sumpen i Florida i juli, det var drøyt 50 grader, og jeg fikk fullstendig panikk. Det kjentes ut som om jeg skulle kveles. Urk. Alt vi kom borti gjorde vondt, og det var kjempeskummelt å skulle åpne dører og sånt. Jeg ville ligget laaangt unna Egypt i august.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 17:06   #43
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Men jentetur blir jo litt anderledes enn familietur da.

Ja'a!

Gammel 07-06-11, 21:02   #44
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Magefølelsen og fornuften seiret (hadde egentlig ikke trodd noe annet) og vi drar ikke til Egypt i august. Hadde det ikke vært for at det fort kan komme opp i 50 varmegrader så hadde vi dratt. Vi tåler varme godt både voksne og barn, men det er en grense for hva jeg synes er riktig i forhold til barna.

Men hohoho så herlig det hadde vært å dratt. Helt nytt badelandshotell, all inclusive og alt på en strand. Søsteren til svigerinna mi jobber der så det hadde ikke kostet oss mer enn 7500,- (fly og hotell inkl.) for 10 dager. Men hun er bare med på oppstarten så det var i august vi kunne få nice price.
Har vært i Egypt før og det er fantastisk. Ingen dårlig erfaring med det. Så det anbefales! Forhåndsregler bør man jo ta uansett hvor man drar.

Sist redigert av ILY : 07-06-11 kl 21:02. Årsak: Skriveleif
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 21:04   #45
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For 7500,- hadde jeg reist og dødd i Egypt med glede, for å (nesten) flåse litt! Det er jo gratis! Og det er vel kanskje ikke så ille om det er på et resort med tilgang til både sjø og bassenger hele tiden?

Gammel 07-06-11, 21:11   #46
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

For 7500,- hadde jeg reist og dødd i Egypt med glede, for å (nesten) flåse litt! Det er jo gratis! Og det er vel kanskje ikke så ille om det er på et resort med tilgang til både sjø og bassenger hele tiden?

Ja det er jo nesten gratis! Og jeg er så reisesyk at jeg holder på å dø her jeg sitter og skal prøve å lese på en dummedum eksamen. Men det er det der med de eventuelle 50 gradene og lillesnupp som ikke er så stor enda. Lillemann på 5 hadde nok fint greid seg.

Må nesten legge med en link da så dere får sett hvor fint det er der. Ving som har det. Det er jo så nytt at det er en del illustrasjonsbilder foreløpig .
http://www.ving.no/egypt/makadi-bay/...t-makadi-beach

Gammel 07-06-11, 21:14   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Dåne! Det ser helt fantastisk ut. Jeg hadde nok reist uansett, men det er jo selvsagt ditt valg. Nå har jo ikke jeg baby da, min yngste er over 3 år og elsker varme til de grader at han ropte etter votter og lue i Hellas nylig og ikke ville bade eller gå med shorts eller noenting. Han ville ha lue og votter og langbukse og jakke, han.

Gammel 07-06-11, 21:16   #48
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kr 7500,- totalt for hele familien med alt inkludert, også fly? Da hadde jeg også vurdert å beveget meg ned der i august. Det var jo grisebillig. Har dere AC på rommet i tilfelle? Da kan en jo få pauser fra varmen. Det må jo ikke blir opp mot 50 grader heller, men det er mulighet for det. Mest sannsynlig vil det vel ligge på rundt 40 grader.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 21:16   #49
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes det hørtes ut som en lur avgjørelse. Jeg har vært syd i Tyrkia i august og temperaturen lå jevnt mellom oppunder 45 grader. Det legger en del begrensninger på hva man kan foreta seg, det er vanskelig å unngå å kjenne solen/bli brent selv om man bruker faktor 50 og oppholder seg i skyggen og risikoen for magetrøbbel er ganske stor. Vi klarte oss veldig fint i to uker, men datteren min var ganske stor og fant seg i en noe skrudd døgnrytme.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 17:55   #50
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ILY, her.

Må nesten legge med en link da så dere får sett hvor fint det er der. Ving som har det. Det er jo så nytt at det er en del illustrasjonsbilder foreløpig .
http://www.ving.no/egypt/makadi-bay/...t-makadi-beach

Jeg håper vi kan koste på oss en reise dit, vinterferie eller påske. Desember skal være rimelig og bra.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.