Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrifts-/middagstipstråd for oss med varer fra Kolonihagen?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-07, 11:02   #41
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrifts-/middagstipstråd for oss med varer fra Kolonihagen?

Forresten: Hva gjør dere med trekassene? Leverer dem tilbake igjen?

Gammel 08-03-07, 11:05   #42
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Forresten: Hva gjør dere med trekassene? Leverer dem tilbake igjen?

Ja, budet som leverer, tar med seg den gamle kassen tilbake. (Ellers blir vi belastet for "panten", mener jeg å huske.)

Gammel 08-03-07, 11:09   #43
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, budet som leverer, tar med seg den gamle kassen tilbake. (Ellers blir vi belastet for "panten", mener jeg å huske.)

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 11:28   #44
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, greit å vite.

:noterer på dagens huskeliste:

Gammel 08-03-07, 11:58   #45
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gratinerte fennikel i går - brukte den oppskriften som fulgte med. Deilig sammen med fisk.
Gjør godt for selvfølelsen å lage noe nytt - som i tillegg er sunt. Og godt. Det var 3 ting på en gang, det!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 12:37   #46
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Jeg gratinerte fennikel i går - brukte den oppskriften som fulgte med. Deilig sammen med fisk.
Gjør godt for selvfølelsen å lage noe nytt - som i tillegg er sunt. Og godt. Det var 3 ting på en gang, det!

Kanskje det er et alternativ? Har ikke fått kassen ennå, så ikke sett oppskriften. Smakte det veldig lakris da eller…? *skeptisk*
For øvrig veldig enig i at denne kassen er et kjempepuff i baken til å lage nye ting, og det er helt supert. Vi er veldig fornøyd etter de to ukene som er gått, i tillegg er man nødt til å planlegge for å få brukt opp tingene så nå klarer vi sette opp ukemeny og ukehandle. Veldig deilig.

Gammel 08-03-07, 12:59   #47
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Kanskje det er et alternativ? Har ikke fått kassen ennå, så ikke sett oppskriften. Smakte det veldig lakris da eller…? *skeptisk*

Det er jo anissmak på fennikel - så det smaker jo noe av det, ja. Men også smak av løk, hvitløk og tomat

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 17:12   #48
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes anissmaken blir dempet av sitron, hvitløk og smør. Det er virkelig riktig godt og verdt et forsøk.

Gammel 09-03-07, 13:50   #49
pixie
Fullverdig medlem

pixie sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: oslo
pixie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

prøver den i dag...den står i ovnen nå...lukter kjempegodt!

pixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 13:56   #50
pixie
Fullverdig medlem

pixie sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: oslo
pixie har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

For øvrig veldig enig i at denne kassen er et kjempepuff i baken til å lage nye ting, og det er helt supert. Vi er veldig fornøyd etter de to ukene som er gått, i tillegg er man nødt til å planlegge for å få brukt opp tingene så nå klarer vi sette opp ukemeny og ukehandle. Veldig deilig.

jeg syntes ikke det smakte lakris i hvert fall....
ellers er jeg helt enig med deg; har også hatt abonement i 2 uker og er superfornøyd. lager masse ny mat, og ukeshandler og alt!!! (sparer penger til og med! )

pixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 20:20   #51
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Vi fikk første kasse i går (frukt/grønt-mix), og det så veldig bra ut.
Aubergine-jomfruer her i huset også, så jeg kommer til å teste den mosen som ble nevnt her oppe nå på søndag, det blir spennende å smake.

Vi fikk ikke gulrøtter, forresten. Så vidt jeg kan se ingen erstatningsvare heller. Skulle det vært med (noen her med samme kasse som fikk), eller skal jeg la være å etterlyse det (trykkfeil el.)?

Gammel 09-03-07, 21:20   #52
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Alexa, her.

Vi fikk første kasse i går (frukt/grønt-mix), og det så veldig bra ut.
Aubergine-jomfruer her i huset også, så jeg kommer til å teste den mosen som ble nevnt her oppe nå på søndag, det blir spennende å smake.

Vi fikk ikke gulrøtter, forresten. Så vidt jeg kan se ingen erstatningsvare heller. Skulle det vært med (noen her med samme kasse som fikk), eller skal jeg la være å etterlyse det (trykkfeil el.)?

Vi fikk heller ikke gulrøtter eller noe annet isteden. Dere erfarne Kolonihagere, pleier dere si fra om det når det skjer eller?

Gammel 09-03-07, 21:24   #53
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg fikk ikke poteter. ?

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 21:26   #54
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg fikk heller ikke gulrøtter. Det har jeg ikke fått på disse tre kassene, faktisk, og jeg savner det, da det er en av de grønnsakene vi virkelig spiser en del av.

Og en virkelig god nyhet: Storebror spiser nå tomater! Det har han aldri likt før. Og i dag fikk han noen "vanlige" tomater, og da likte han de ikke. Og jeg merker at jeg bruker mer frukt og grønt selv også, i smått og stort. Vet ikke om det er nyhetens interesse eller hva, men det er en bra forandring, da.

Gammel 09-03-07, 23:46   #55
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk gulrøtter (som ikke skulle være i mixkassen denne uken), men vi fikk ikke mango (som skulle vært med). Dessuten fikk vi masse kiwi. Deilig! Jeg har savnet bananer, men denne uken fikk vi det. Hittil er jeg veldig fornøyd med abonnementet. Vi spiser enda mer frukt og grønt enn vi har pleid og Snupp spiser også mye mer enn før.

Jeg hadde forresten sendt en e-post hvis jeg lurte på noe ift innholdet i kassen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 23:47   #56
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Jeg fikk to fine avocadoer i premie for å klage på de mugne rødbetene, forresten.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 00:40   #57
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk kiwier og en ekstra fennikel som erstatning for rødbetene. Vi fikk for øvrig også gulrøtter denne uken, selv om det ikke skulle være med (vi har stor mikskasse), men også mango og alt annet som skulle være der. Bananer tror jeg vi har fått hver eneste gang, stort sett ganske mange også.

Jeg pleier ikke å sjekke mot beskrivelsen på nettsiden, så jeg vet ikke om vi har manglet noe noen gang. Men hvis noe mangler, synes jeg det greieste må være å sende en mail.

Gammel 10-03-07, 09:08   #58
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg fikk heller ikke gulrøtter. Det har jeg ikke fått på disse tre kassene, faktisk, og jeg savner det, da det er en av de grønnsakene vi virkelig spiser en del av.

Og en virkelig god nyhet: Storebror spiser nå tomater! Det har han aldri likt før. Og i dag fikk han noen "vanlige" tomater, og da likte han de ikke. Og jeg merker at jeg bruker mer frukt og grønt selv også, i smått og stort. Vet ikke om det er nyhetens interesse eller hva, men det er en bra forandring, da.

Vi merker det samme, det er veldig deilig. De er jo nyyydelige de tomatene da!

Gammel 10-03-07, 20:06   #59
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tomater som ikke er sprøytet smaker virkelig HELT annerledes enn konvensjonelle.

Jeg har heller ikke fått gulrøtter på en stund og skal sende mail om det. Det er MÅ HA i Mim-heimen.

Gammel 10-03-07, 23:05   #60
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Bare et tips til bruk av fennikkel. Kutt fennikkel i tynne skiver. Stek sammen med hvitløk og hakket løk til det er mykt og blankt. Hell på en flaske hvitvin og kok inn. Ha i mellom 1/2-1 liter med fiskekraft og kok inn. Ha i et par bokser med hakkede tomater. Kok i 15-20 minutter. Ha i store terninger av forskjellig fisk etter ønske. La fisken få trekke til den er ferdig. Ha oppi ferdigdampede blåskjell og reker. Server sammen med fersk brød og aioli.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.