Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nattlig besøk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-11, 13:22   #1
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nattlig besøk

Se hvem som kom tuslende utenfor verandaen vår i natt. Har aldri sett grevling i levende live. Større enn jeg hadde forestilt meg og mer "bumsete" i ganglaget. Har hørt at grevlingen biter til det knuser i bein, er det noe hold i det? Håper dette var et vennligsinnet eksemplar

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0742.jpg (175,3 KB, 135 visninger)
malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 13:25   #2
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nattlig besøk

Ikke akkurat favorittgjesten å få på besøk, nei.
Grevlingene kan bite dersom de føler seg truet, og da kan de visst låse kjeven.

Vet at i gamle dager hadde noen skogsarbeidere kull i støvlene, for da knaste det dersom de ble bitt at grevling, og den ville så slippe taket før den hadde bitt seg fast i foten. Men om det er noe mye hold i dette?

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 13:34   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Ååh, så fin!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 14:02   #4
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, de er ganske store. Jeg traff på en da jeg var liten. Gikk rundt et hjørne, og plutselig sto vi rett overfor hverandre. Vet ikke hvem som ble mest skremt, vi løp i hvert fall hver vår vei, og det var heldigvis ingen tegn til at den ville bite. Vi hadde grevlinghull på jordene våre, men de er vel normalt sett nattdyr (så vidt jeg husker), så vi så de så og si aldri.

Om det er noe hold i mytene om biting, knusing av ben og kull, vet jeg ikke.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 14:40   #5
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Det har jeg og hørt. Har alltid vært redd grevling, men har aldri sett noen.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 19:48   #6
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så fin de er ganske sky, men du kødder ikke med en grevling.

(Dachs er vel en grevlinghund, som er avlet opp til å kunne gå inn i hiet og ... eh, ja. Det kan jo kanskje forklare litt av dachsen sitt tøffe lynne i hvert fall )

Gammel 11-06-11, 19:54   #7
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

De er tøffe, men jeg vil ikke ha de her. De bruker halen til å slå ned søppelbøttene, så griser de i vei. Men nå tror jeg alle naboer har byttet til grevling sikker søppelbøtte. De bråker som bare det, alltid midt på natta.

Gammel 11-06-11, 20:19   #8
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Så kult- når den er hos deg og ikke hos meg.

Jeg ble en gang 1 time forsinket til jobben på grunn av en grevling som satt rett utenfør døra vår. Hver gang jeg åpnet døra hveste den som gal, så jeg turte ikke gå ut til den var borte. : pyse:

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 21:50   #9
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

De er ikke de morsomste dyrene jeg vet om. Jeg har alltid vært redd for å møte dem, for jeg har også hørt at de biter til det knaser. :grøss: Jeg har dessverre kjørt på en grevling en gang jeg da, på ferietur i Sverige, sent på kvelden. Jeg stoppet bilen, men turte ikke å gå ut for alt i verden, så jeg endte bare med å kjøre videre.

Gammel 11-06-11, 22:55   #10
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Grevlinger er fine!
Det at de biter til det knaser er en myte, men de har stor bittstyrke selv om de helst bruker den på å spise meitemark. Grevlinger er et bedagelig dyr, og du må være veldig uforsiktig og oppfattes som truende for at en grevling skal bite deg.
Unntaket kan kanskje være dyr i brunst, noen ganger kan hormoner gjøre dyr uberegnelige. F.eks som elger som går til angrep på folk i parringstiden.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 23:14   #11
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har stadig grevlinger som sloss i hagen på denne tiden av året, de bråker noe helt avsindig !
Ekstra artige blir de om de finner litt gjærede bær på komposten utpå høsten. Er ikke noe stor fan av dem,synes de er litt skumle. Svigers har grevinghi under verandaen, grøss.
Mer glad i pinnsvinet vårt !

Gammel 11-06-11, 23:41   #12
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Stilig, så eksotisk.

Samboeren min møtte en "flokk" (2-3) stk ved elva ei natt han fisket laks. Han var ikke videre høy i hatten, prøvde skremme vekk - men en av dem fulgte etter han. Ser for meg den store mannen med masse fiskestenger løpe avgårde.

Gammel 11-06-11, 23:45   #13
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Så kult- når den er hos deg og ikke hos meg.

Jeg ble en gang 1 time forsinket til jobben på grunn av en grevling som satt rett utenfør døra vår. Hver gang jeg åpnet døra hveste den som gal, så jeg turte ikke gå ut til den var borte. : pyse:

Trodde sjefen på deg?

Gammel 11-06-11, 23:58   #14
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Vi har grevlinghi rett utenfor tomta vår. Siste året har de også gravd en utgang fra hiet inn på tomta vår. Det er sjelden vi ser noe til dem. Jeg så en av dem en sen vårkveld jeg var ute på plena, ellers har jeg ikke sett dem i år, tror jeg. For noen år siden var de derimot plagsomme. Da var plena nyplanert og nysådd pga dreneringen, og der var det mye deilig mark å finne. Hver morgen så deler av plena ut som en potetåker. Den gang ble viltnemnda varslet av noen andre naboer, og grevlingene ble fjernet. Det er mulig det kullet var ekstra plagsomme. Vi prøvde alt mulig for å holde dem utenfor gjerdet vårt, men ingen ting hjalp. Nå hender det jeg oppdager et og annet sted i bedene der det kan se ut som noen så vidt har gravd, mulig det er grevlingen.

Og jeg er ikke redd grevlingen, nei. Det at de biter så det knaser er bare en myte. Men jeg ville ikke likt å møte en grevling som var truet opp i et hjørne, for som med de fleste dyr kan den nok angripe.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 00:19   #15
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde mange grevlinghi i skogen i nærheten der jeg bodde før.
En av dem tok alle pinnsvinungene pluss mamman som bodde under platten vår, når vi var på ferie en sommer.

En av dem ble skadet og døde gjemt langt under en plass, og det luktet ille resten av sommeren.

Gammel 12-06-11, 08:30   #16
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Trodde sjefen på deg?

Jeg sa jeg hadde forsovet meg. Enkelte forklaringer nytter det bare ikke komme med.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 08:59   #17
texasgirl
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2011
texasgirl har et hav av muligheter foran seg
Standard

jeg hadde ikke likt å møte på grevling..... Broren min skulle kjøre på jobb en natt på moped, og da kom det 6 grevlinger over veien så han kvakk litt ja.. Det var like nedenfor her jeg bor...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.