|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
~~~~~~~
|
![]() Hvilken sang er din ungdomstid?Hvilken sang tenker du på som din ungdomstid. Jeg er i skikkelig mimrehjørne idag og kjenner jeg må ha en mappe på Spotify som heter "Gode minner" (Kilde: youtube.com) Og Europe - Joey Tempest var jo bare såååå schekk! *de spilte også i Skedsmohallen! wow* (Kilde: youtube.com)
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 13-06-11 kl 01:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken sang er din ungdomstid?Synes det er vanskelig å velge ut bare en sang... men typisk topp 20 fra 96/97...
![]() |
#3 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hvilken sang er din ungdomstid?Den startet med denne: (Kilde: youtube.com) Og fortsatte med: (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken sang er din ungdomstid?Ah, Def leppard
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvilken sang er din ungdomstid?Ikke sikker på hva som egentlig var ungdomstiden min, men fra ungdomskolen husker jeg "What's up" med 4 Non Blondes og "How do you do" med Roxette.
![]() |
![]() |
#6 |
Originala
|
![]() Sv: Hvilken sang er din ungdomstid?Jeg var vel rundt 16 år da jeg forelsket meg fullstendig i I feel you, på en måte som jeg aldri hadde forelsket meg i en låt. Før den tid hadde jeg for det meste hørt på det som var mest populært på MTV (alt fra Snap til Roxette, Michael Jackson og Nirvana) og for så vidt likt det, men uten å kjenne hver celle i kroppen boble over av lykke når jeg hørte låten. Jo, også Pearl Jam Ten jeg hørte veldig mye på hele albumet, uten at jeg fikk det samme forholdet til det som DM. (Kilde: youtube.com) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() |
![]() Sv: Hvilken sang er din ungdomstid?Aqua |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Hvilken sang er din ungdomstid?Limahl.
![]() |
#9 |
intro
|
![]() Sv: Hvilken sang er din ungdomstid?(Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com)
![]() |
![]() |
#10 |
intro
|
![]() Sv: Hvilken sang er din ungdomstid?Glemte noe vesentlig: (Kilde: youtube.com)
![]() |
![]() |
#11 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Hvilken sang er din ungdomstid?Min ungdomstid hadde mye variert musikk. Fra Paul Young (som startet musikkinteressen) til Talkings Heads som ga meg 'smak' på det som ikke alltid er mainstream. Sist redigert av Bobbelur : 13-06-11 kl 11:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilken sang er din ungdomstid?(Kilde: youtube.com) Denne er sommer, hvit golf, grilling og "råning" i gata, med venninne som nettopp hadde kjørt opp...
![]() |
![]() |
#13 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hvilken sang er din ungdomstid?(Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com) (Kilde: youtube.com)
![]() |
![]() |
#14 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Hvilken sang er din ungdomstid?Åh - var det det de het??! Jeg har LENGE lett etter dem som hadde den versjonen av Funky Town, men klarte aldri å huske navnet. Han vokalisten var jo så søt den gang da! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilken sang er din ungdomstid?(Kilde: youtube.com) Første cden jeg kjøpte meg selv. 11-12 år gammel. ![]() (Kilde: youtube.com) Dette er den første sangen jeg drev mamma til vannvidd med. Det var på barneskolen allerede. Vollyballturneringer, der denne gikk på repeat i bilen. Mamma ble nok smårar. (Kilde: youtube.com) Denne er sommer, sol, hvit golf, råning, røyking på hjørnet, grilling og lykke. Små blaff av ren og skjær lykke, skjør lykke. (Kilde: youtube.com) Folkehøgskole, skravlekvelden på rommet, te og stearinlys. (Kilde: youtube.com) Fortsatt folkehøgskolen. 96/97. Karin. Lill. Fjas. "Hakke tid, for vi skal fange gutta" Røyking rundt hjørnet. Lange ettermiddager på tre"benken" i gangen, eller i trappa. Dansing på bordet. Farging av hår. Kjeft pga for korte skjørt. Frihet. (Kilde: youtube.com) Kjærlighetssorg. Det som kunne vært, men ikke ble. Virkelig ikke ble. Denne sangen er som skrevet til oss. Til meg. (Kilde: youtube.com) Må ha vært 1998?? (Kilde: youtube.com) Denne er ungdomsskolen. Kor. Det som det minner meg aller mest om er å sitte innestengt under et bord sammen med en venninne, og le så vi griner. Så komme oss frem og løpe inn i jentegarderoben og le så vi rullet på gulvet. Å hikstende prøve å si "han da-ha-ha-hanset det!!!" og med "lederene" stå og riste på hodet og ikke helt forsto hva som skjedde. Lange skiturer. Silkeføre. Kakao. Det var også mye Alanise Morisette og Tori Amos. Bryan Adams.
Bonusgutten 06 Storebror 07 Lillesøster 09 Sist redigert av Serafin : 13-06-11 kl 11:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvilken sang er din ungdomstid?Def Leppard? (Kilde: youtube.com) Deretter var det en tung A-ha-periode, fint beskrevet av Elinblu lenger opp. Så bikket jeg over i en mer alternativ smak (i fht der jeg bodde og hva folk der likte.) DeLillos "Nei, ikke gjør det" fra Før var det morsomt med sne. (1987) (Kilde: youtube.com) Jeg hørte mye på Pandoras Jukebox (hva annet skal man ty til på bygda på åttitallet, dersom man er under atten, ikke liker Terje Tysland eller Bonnie Tyler) der jeg oppdaget mye fint. Jeg satt med opptakskassett og tok opp godbitene, blant annet denne: Cowboy Junkies, "Blue Moon" (Kilde: youtube.com) Dum Dum Boys "Splitter Pine", så klart.
![]() |
#19 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hvilken sang er din ungdomstid?Oi, det er mange det - vanskelig å velge bare en eller tre. Men, første bandet jeg var på konsert med ever var Guns N Roses i 1993/94, og det må vel sies at November rain er en av de sangene som virkelig sitter godt i sjela ...
![]() |
#20 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hvilken sang er din ungdomstid?Ser at agenten og andre her også nevner sanger av stor betydning her ja ... Det er MYE - jeg hørte veldig mye på musikk opp gjennom og det ligger minner i hver eneste tone.
![]() |
|
|