Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hvilken sang er din ungdomstid?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-11, 00:50   #1
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilken sang er din ungdomstid?

Hvilken sang tenker du på som din ungdomstid. Jeg er i skikkelig mimrehjørne idag og kjenner jeg må ha en mappe på Spotify som heter "Gode minner" Noen som husker Sky Channel og Pat Sharp?

Ungdomstiden min regner jeg fra midten av 80-tallet og 90-tallet *før barn*
Hørte mye på "puddelrock" og fløy på alt som var av konserter. *herlig tid*

Min første konsert var med Def Leppard i Skedsmohallen (jupp, Skedsmohallen og Drammenshallen var store konsertarenaer)

(Kilde: youtube.com)

Og Europe - Joey Tempest var jo bare såååå schekk! *de spilte også i Skedsmohallen! wow*

Sist redigert av Fløyel : 13-06-11 kl 01:02.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 01:06   #2
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken sang er din ungdomstid?

Synes det er vanskelig å velge ut bare en sang... men typisk topp 20 fra 96/97...

Gammel 13-06-11, 01:11   #3
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den startet med denne:

Og fortsatte med:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 01:26   #4
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Ah, Def leppard
Hysteria, Animal, Love Bites...

Er mye musikk som minner om den glade ungdomstid, og det er vanskelig å plukke ut en sang liksom. Det er så mange, til forskjellige sammenhenger. Noen minner om fest, noen minner om sløve dager på jenterommet, noen om forelskelser, etc.

En som virkelig setter i sving minnene om forelskelse og berusende følelser, er en ballade fra Nazareth... Moonlight eyes. Når jeg hører den, så er jeg mange, mange år tilbake i tid

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 06:59   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke sikker på hva som egentlig var ungdomstiden min, men fra ungdomskolen husker jeg "What's up" med 4 Non Blondes og "How do you do" med Roxette.

Gammel 13-06-11, 08:16   #6
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var vel rundt 16 år da jeg forelsket meg fullstendig i I feel you, på en måte som jeg aldri hadde forelsket meg i en låt. Før den tid hadde jeg for det meste hørt på det som var mest populært på MTV (alt fra Snap til Roxette, Michael Jackson og Nirvana) og for så vidt likt det, men uten å kjenne hver celle i kroppen boble over av lykke når jeg hørte låten. Jo, også Pearl Jam Ten jeg hørte veldig mye på hele albumet, uten at jeg fikk det samme forholdet til det som DM.
Og litt senere, da jeg begynte å bli nestenvoksen, var PJ Harvey, Portishead og Tricky veldig populært, men jeg har liksom alltid vendt tilbake til DM, og I feel you startet det hele.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 10:15   #7
Sequinita
Fullverdig medlem

Sequinita sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Sequinita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Aqua
Spice girls
Backstreet boys
Take that
Coolio
Peter Andre
Killing me softly
Don't speak
Unbreak my heart
Osv.
Skikkelig badtaste!

Sequinita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 10:31   #8
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Limahl.
Men Europe og final countdown var også veldig i tiden ja.
Og Pat Sharp- det var vel den første og eneste tv-kjendisen jeg ble betatt av.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 10:38   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 13-06-11, 10:52   #10
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Glemte noe vesentlig:

Gammel 13-06-11, 10:57   #11
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min ungdomstid hadde mye variert musikk. Fra Paul Young (som startet musikkinteressen) til Talkings Heads som ga meg 'smak' på det som ikke alltid er mainstream.

(Paul Young)
og

(Queen)
og

(Bolland)

(Talking Heads - Burning Down the House)

Sist redigert av Bobbelur : 13-06-11 kl 11:14.
Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 10:58   #12
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Denne er sommer, hvit golf, grilling og "råning" i gata, med venninne som nettopp hadde kjørt opp...

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 10:58   #13
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Gammel 13-06-11, 11:01   #14
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Åh - var det det de het??! Jeg har LENGE lett etter dem som hadde den versjonen av Funky Town, men klarte aldri å huske navnet. Han vokalisten var jo så søt den gang da!

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 11:07   #15
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Første cden jeg kjøpte meg selv. 11-12 år gammel.

Dette er den første sangen jeg drev mamma til vannvidd med. Det var på barneskolen allerede. Vollyballturneringer, der denne gikk på repeat i bilen. Mamma ble nok smårar.

Denne er sommer, sol, hvit golf, råning, røyking på hjørnet, grilling og lykke. Små blaff av ren og skjær lykke, skjør lykke.

Folkehøgskole, skravlekvelden på rommet, te og stearinlys.

Fortsatt folkehøgskolen. 96/97. Karin. Lill. Fjas. "Hakke tid, for vi skal fange gutta" Røyking rundt hjørnet. Lange ettermiddager på tre"benken" i gangen, eller i trappa. Dansing på bordet. Farging av hår. Kjeft pga for korte skjørt. Frihet.

Kjærlighetssorg. Det som kunne vært, men ikke ble. Virkelig ikke ble. Denne sangen er som skrevet til oss. Til meg.

Må ha vært 1998??

Denne er ungdomsskolen. Kor.
Det som det minner meg aller mest om er å sitte innestengt under et bord sammen med en venninne, og le så vi griner. Så komme oss frem og løpe inn i jentegarderoben og le så vi rullet på gulvet. Å hikstende prøve å si "han da-ha-ha-hanset det!!!" og med "lederene" stå og riste på hodet og ikke helt forsto hva som skjedde. Lange skiturer. Silkeføre. Kakao.

Det var også mye Alanise Morisette og Tori Amos. Bryan Adams.

Lillesøster 09

Sist redigert av Serafin : 13-06-11 kl 11:16.
Gammel 13-06-11, 11:08   #16
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Hvorfor funker bare noen?!

Lillesøster 09
Gammel 13-06-11, 11:14   #17
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

007, jeg flirer, men vi hadde helt klart ungdomstid omtrent på samme tida!

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 11:27   #18
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Def Leppard?

Den første sangen jeg digget var F.R. Davids "Words"

Deretter var det en tung A-ha-periode, fint beskrevet av Elinblu lenger opp.
Så bikket jeg over i en mer alternativ smak (i fht der jeg bodde og hva folk der likte.)

DeLillos "Nei, ikke gjør det" fra Før var det morsomt med sne. (1987)

Jeg hørte mye på Pandoras Jukebox (hva annet skal man ty til på bygda på åttitallet, dersom man er under atten, ikke liker Terje Tysland eller Bonnie Tyler) der jeg oppdaget mye fint. Jeg satt med opptakskassett og tok opp godbitene, blant annet denne:

Cowboy Junkies, "Blue Moon"

Dum Dum Boys "Splitter Pine", så klart.

Gammel 13-06-11, 11:48   #19
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Oi, det er mange det - vanskelig å velge bare en eller tre. Men, første bandet jeg var på konsert med ever var Guns N Roses i 1993/94, og det må vel sies at November rain er en av de sangene som virkelig sitter godt i sjela ...

http://youtu.be/s0McfH-hweQ

Ellers har Nirvana, The Corrs, U2, Metallica, Weezer, Bryan Adams, Queen, Postgirobygget, DeLillos, A-ha, Tracy Chapman, Ace of Base, Green Day +++ hatt stor innflytelse på min ungdom.

http://youtu.be/NUTGr5t3MoY

http://youtu.be/ENXvZ9YRjbo

http://youtu.be/SjJwqDa1QVI

http://youtu.be/6YyDg9tT0Vw

http://youtu.be/a3ir9HC9vYg

Haha, og så kom jeg over denne som vel må sies å være en av de jeg har slitt ut mest under både en og to kjærlighetssorger ...

http://youtu.be/o32ESpX5aoQ

Gammel 13-06-11, 11:52   #20
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Ser at agenten og andre her også nevner sanger av stor betydning her ja ... Det er MYE - jeg hørte veldig mye på musikk opp gjennom og det ligger minner i hver eneste tone.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.