|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Prematurmamma
|
Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?F.eks til Sverige, eller eventuelt Danmark? Jeg mener å huske at vi fløy frem og tilbake uten pass da vi bodde i Stockholm, men det var frem til Desember 2005, så det er jo en del år siden.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen skandinavia?Man må ikke. Men da jeg spurte på politistasjonen sa de at man ønsker at folk hadde pass på fly. Passet mitt hadde gått ut så jeg fikset meg et nytt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?Poenget er at jeg ikke får skaffet pass tidsnok... Hvis man ikke MÅ så kan de vel ikke si noe på at vi ikke har?
|
|
|
|
#4 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?Man må ga gyldig legitimasjon og de fleste flyselskap godkjenner kun pass. Hvem skal du fly med? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?Aner ikke.
|
|
|
|
#6 |
|
Utenlands
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?De kan nekte å ta deg med ombord om du mangler gyldig legitimasjon så jeg ville ikke tatt sjangsen på det : gammel KLM ansatt: |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?Crap.
|
|
|
|
#8 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?Men er ikke bankkort og førerkort gyldig legitimasjon innen skandinavia? Da vi bodde i Stockholm hadde jeg aldri passet med meg en gang. Det lå hjemme. Eller er det vi voksne som må ha pass bare?
|
|
|
|
#9 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?Det er kun pass som er gyldig legitimasjon. Dersom det er dere foreldre som reiser med barna, trenger ikke de pass.
|
|
|
#10 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?Jeg har flydd Oslo-Barcelona-Oslo med SAS uten pass ifjor (Visakort med 17 år gammelt lite kornete bilde som eneste legitimasjon). Jeg fikk ikke utskrevet nødpass siden jeg skulle reise i Schengen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?Har ikke førerkort.
|
|
|
|
#12 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?
Nå vet jeg ikke hvor du bor, men jeg har vært på to politistasjoner for å få pass iår, og de har hatt fotoautomat ved skranken, så man ikke trenger å ta med bilde. Det gikk også greit med barna. Men på den annen side er det jo ikke vits å kjøpe pass til barna før de virkelig trenger det, siden det bare varer to år. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?Jeg bor i Sandnes, og det er ikke langt til politistasjonen. Men mannen jobber overtid de neste dagene, Malin er fremdeles på skolen, jeg har ikke lappen så jeg må busse osv osv osv. Og små må jeg jo ha med bilde av Leo, eller ta det i skranken der mens Størsta venter osv. Da er det lettere å løpe ned å bestille til meg selv i morgen.
|
|
|
|
#14 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?Vi har fløyet med Norwegian til København flere ganger, og beskjeden fra dem var at det var uproblematisk å reise ut fra Gardermoen/Norge uten pass, men de kunne ikke garantere at vi fikk komme på flyet i utlandet generelt/København på returen uten, for der var de ofte strengere og godtok ikke alltid annet enn godkjent legitimasjon, altså pass - så da var det bare å skaffe.
|
|
|
#15 |
|
Utenlands
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?Paa SAS sisne sider staar dette:
Jeg hadde ikke turd aa fly uten pass. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Utenlands
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?Norwegian har dette paa sine sider:
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Stiv
|
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?Vi reiste to voksne og to barn tur/retur Bergen - Stockholm for to uker siden. Ingen av oss viste hverken pass eller annen legitimasjon en eneste gang. :datapunkt:
|
|
|
|
#18 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?I det som Orkide siterer står det jo at anbefalingene gjelder utenfor Norden, så Danmark og Sverige går sikkert fint. Jeg har en tante som reiser mye, og hun har aldri med pass innen Norden.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?Hvis vi går ned og bestiller pass på mandag (til meg og ungene), hvor lang tid kan det ta før vi har dem da?
|
|
|
|
#20 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Trenger man pass for å reise med fly innen Skandinavia?
Når jeg bestilte pass fikk jeg det dagen etter. Når storebror bestilte tok det en liten uke. 4-5 dager kan jeg tenke meg.
|
|
![]() |
|
|