Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Dine beste sitat og "høydepunkt" fra nabokrangling

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-11, 17:36   #41
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dine beste sitat og "høydepunkt" fra nabokrangling

Mange rare varianter her.

Når vi bodde i borettslag så hadde vi en litt spesiell dame under oss.
Etter at vi hadde bodd der noen måneder så kom hun og ringte på døren og lurte på om vi kunne fjerne den snoren som hang ned fra verandaen vår. Ikke noe problem, vi visste ikke at det hang ned noen snor, men fant den og dro den opp. På enden av snoren så var det festet en lapp, på den sto det: kan dere dra meg opp? Lurer litt på hvordan hun trodde vi skulle få den beskjeden.

Samme dama kom også og lurte på om mannen kunne være fotograf på noen "bryllupsbilder" hun skulle ta. Han var heldig som ikke ble spurt om å være brudgom, det ble nemlig en annen nabo.
Hun hadde fått noen klær av bestemoren sin og ville lage noen fine bilder som hun skulle få. Hadde ordnet med forlover ikledd bunad og stæshet opp med jordbær og champagne og falsk brudgom.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 17:39   #42
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner meg dypt takknemlig for at vi stort sett bare har fine naboer. Det eneste morsomme jeg kommer på, er egentlig bare litt rørende, og slitt sånn småflaut for dama sin skyld. Vi har ei skjønn dame på enden av rekka, som bor store deler av året utenlands. Hun ser oss derfor ikke ofte, men er alltid opptatt av Lillemann og hans velvære når hun er hjemme.

Her en søndag formiddag dreiv vi på utenfor huset - gjorde nok et forsøk på å få Guttungen interessert i sykkelen sin. Det er et langt kapittel, som vi er i ferd med å gi opp. Uansett - vi holdt nå på.

Nabodama kom ut og ble stående å se på oss. "Åh, så fantastisk å se!" sa hun. Eh... javel? Nå er det almenn kjent at Guttungen Hater sykkelen, men at det er så fint å se ham på sykkelsetet, da? "Åh, dette er så fint å se - så koselig - åh, nei nå ble jeg glad!"

Javel? Nå skjønte jeg mindre og mindre. Dama sto nesten og sippa over vår sære 8-åring som har bestemt seg for at sykkelen er intet mindre enn Djevelens Verk - så rørt over at han hadde latt seg overtale til å forsøke seg en gang til.

Jeg forsøkte å fiske litt, da - for å finne ut av hva som lå bak denne plutselige interessen for Guttungen og sykkelferdighetene - og fikk oppklaringen:

"Ja, jeg har jo blitt fortalt at han var så veldig syk i vinter, og sist jeg så ham, var han jo så dårlig, der han satt... Så deilig å se at han er oppe og sykler nå!"

AHA! Der gikk lyset opp for mor Inagh.

Stakkars, stakkars dama... Hun fikk det veldig travelt med å huske på et ærend innendørs, da jeg forsiktig påpekte at det var eldstemann hun så på sykkelen... Lillemann, nei han sitter ennå i rullestol, og han kommer nok aldri til å bli sett på et sykkelsete, nei.

Gammel 15-06-11, 17:39   #43
Left
Passiv

Standard

Jeg har leid av en gammel dame i mine yngre dager, og der var det felles bad i kjelleren. Vi, jeg og en jente til, hadde hybel i andre etasje. Vi fikk klar beskjed om at vi kun fikk dusje èn gang i uken, for det var SÅ dyrt å varme opp alt vannet!
Og guttebesøk hadde vi visst hele tiden, slik det trampet opp og ned trappen. Det hadde vi ikke, bare så det er sagt, men de som kom listet seg jo ikke akkurat opp til oss.

Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 18:33   #44
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Etter at vi hadde bodd der noen måneder så kom hun og ringte på døren og lurte på om vi kunne fjerne den snoren som hang ned fra verandaen vår. Ikke noe problem, vi visste ikke at det hang ned noen snor, men fant den og dro den opp. På enden av snoren så var det festet en lapp, på den sto det: kan dere dra meg opp? Lurer litt på hvordan hun trodde vi skulle få den beskjeden.

Samme dama kom også og lurte på om mannen kunne være fotograf på noen "bryllupsbilder" hun skulle ta. Han var heldig som ikke ble spurt om å være brudgom, det ble nemlig en annen nabo.
Hun hadde fått noen klær av bestemoren sin og ville lage noen fine bilder som hun skulle få. Hadde ordnet med forlover ikledd bunad og stæshet opp med jordbær og champagne og falsk brudgom.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 22:00   #45
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For mange år siden leide vi hus av en gammel einstøing. Vi hjalp til på gården mot litt avslag i leien, og alle var fornøyd. Helt til han en dag fant ut at vi var spioner, og sendte signaler ned rødt lys over fjorden. I tillegg anmeldte han oss til politiet for å ha stjålet 250 000 kr av han. Da kom vi oss derfra så fort vi kunne.

Gammel 15-06-11, 23:43   #46
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 08:34   #47
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Full i latter og lett sjokkert over historiene her....frustrasjon over en liten krangel om 2 trær er tydeligvis en overdrevet hysterisk reaksjon fra min side

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 09:08   #48
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Vi har hatt bare greie naboer, og aldri kommet i noen krangel. Heldigvis.

Noen sære hendelser har det jo vært. Vi ble blant annet stående temmelig målløse å se på en nabosønn en gang. Det var midt på vinteren, og jeg ble oppmerksom på at gutten (tenåring) satt ute på trappen, og at han løp inn hver gang det passerte en bil, for så å komme ut igjen.

Vi bodde i et lite trafikkert område, men hadde et rush på morgen og ettermiddag, i forbindelse med en barnehage, og dette var på ettermiddagen.

Jeg ble stående å se litt på dette her, for det så litt merkelig ut, og plutselig oppdaget jeg at gutten kun var iført en t-skjorte... Og han satt på trappen og onanerte...

Jeg ble en smule satt ut kan man si. Ikke at det sjenerte meg så veldig, men jeg tenkte på den gamle damen ved siden av, som hadde stuevinduene vendt mot der han satt, og så tenkte jeg at det måtte være ufyselig kaldt for gutten, og ikke minst upraktisk, all den tid han måtte avbryte akten hver gang det kom en bil.

Mannen min åpnet til slutt verandadøra vår, og smalt den igjen så det hørtes godt. Var en gutt som beinfløy inn igjen da, og han hilste aldri mer på oss etter det. Han snudde seg rødmende bort.

Og samme nabo, men da far i huset, oppførte seg noe besynderlig da vi ved to anledninger måtte tilkalle brannvesenet opp i gata vår.

Første gangen så var det røykvarsleren til de vi delte tomannsbolig med som ulte, og de var bortreist. Vi ringte brannvesenet, og de kom. Det dukket opp mange naboer som var bekymret for hva som skjedde, men han her han kom da ikke. I stedet så la jeg merke til at han var ute og ristet tepper. Mange tepper. Så mange tepper at jeg til slutt begynte å skjønne hva han holdt på med...

Han var så nysgjerrig, men kunne da ikke komme bort for å høre hva som sto på, så derfor ristet han teppene sine, mange ganger.
Det siste vi så av han den dagen, var da han kom ut med en søppelpose. Han gikk og så mot oss, og runder hjørnet på huset sitt litt for tidlig, med det resultat at han går på trynet i veggen

Andre gangen var det pipebrann hos den eldre naboen. Vi så en flere meter høy flamme som slo opp, og ringte selvfølgelig etter brannvesenet.
Også da var denne naboen veldig opptatt med mye utendørs, og når brannvesenet dro, så kommer han med følgende kommentar til mannen min: Å, dere så det samme som meg ja?

Han hadde altså sett brannen, men ikke gjort noe med det.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 09:25   #49
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Har ikke naboer, men ler av deres historier.
Og kjenner at jeg er litt glad for at vi ikke har noen tett på.

Gammel 16-06-11, 09:33   #50
malou
Logistikkdronning

malou sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Har ikke naboer, men ler av deres historier.
Og kjenner at jeg er litt glad for at vi ikke har noen tett på.

Vi har heller ikke naboer, han bor flere mil unna. Men han eier skogen som grenser til huset vår, og selv om han har en million mål med annen skog, så er vistnok de to trærne som står rett ved vår tomtegrense hans favoritt grantrær

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 09:47   #51
Pippa
Aktiv

Pippa sin avatar

Medlem siden: May 2011
Pippa er litt kulPippa er litt kul
Standard

Vi hadde en gammel dame boende under oss da vi bodde i blokk i byen. Hun klaget stadig over at vi "brukte sisternen" altfor ofte, og at vi "kvittet" oss med så mye at det blokkerte for hennes. Hun hadde tett vask på badet

I tillegg slo hun på vannrørene hver gang vi dro ut proppen etter oppvask. Det var gamle rør som surklet og det var selvfølgelig også vår feil

Storesøster 2007 * Lillesøster 2009
Pippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:43   #52
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har så flotte naboer atta!

Hadde noen gretne før, men de blir jeg sur bare av å tenke på men når jeg var liten, bodde vi i borettslag type vegg-i-vegg-i-vegg bortover med vertikaldelte leiligheter. I leiligheten ved siden av bodde en eldre ungkar, fersk fra Frittliggende Enebolig hvor han hadde bodd alene hele livet. Og han røykte ikke på altanen - men han gikk ut både for å prompe og rape

Gammel 16-06-11, 13:49   #53
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Noen sære hendelser har det jo vært. Vi ble blant annet stående temmelig målløse å se på en nabosønn en gang. Det var midt på vinteren, og jeg ble oppmerksom på at gutten (tenåring) satt ute på trappen, og at han løp inn hver gang det passerte en bil, for så å komme ut igjen.

Vi bodde i et lite trafikkert område, men hadde et rush på morgen og ettermiddag, i forbindelse med en barnehage, og dette var på ettermiddagen.

Jeg ble stående å se litt på dette her, for det så litt merkelig ut, og plutselig oppdaget jeg at gutten kun var iført en t-skjorte... Og han satt på trappen og onanerte...

Eh ... jeg håper ikke at dette generer naboene altfor mye. Knerten har nemlig omsider sluttet med bleie (eller er i hvert fall i ferd med å slutte). Dette har gitt langt bedre tilgang på "varene", og han holder på kontinuerlig. Jeg er vanligvis ikke den som irettesetter ungene mine i alles påhør, men nå har jeg sluttet å vise nåde.

Og så håper jeg at naboen som ble utsatt for knertens blotting med påfølgende kommentar: "Se a' mammaen til A. Den er blitt kjempestor og helt stiv!" klarer å innse at han bare er 3,5 år og ikke mener noe vondt.

Det er i hvert fall ikke sånn at vi lar han holde på, men han vil ikke høre på det øret for tiden.

Gammel 16-06-11, 13:50   #54
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det er da forskjell på en treåring og en tenåring.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:54   #55
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Det er da forskjell på en treåring og en tenåring.

Ja. Det synes jeg også, men som denne tråden viser så er det mye snåle naboer rundt omkring.

Gammel 16-06-11, 14:55   #56
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker ikke lenger hvem det var, men en eller annen jeg kjente, bodde i blokk, og klarte å få følgende beskjed: "Kan du la være bruke toalettet mellom klokka 23 og klokka 7 - det bråker i rørene når du trekker ned!"

Ellers ville jeg småhumret litt over en treåring som har "funnet" utstyret sitt - og tenkt: over en tenåring som hadde gjort det samme i full offentlighet.

Gammel 16-06-11, 16:53   #57
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, da bør nyhetens interesse begynne å gi seg.

Gammel 16-06-11, 18:35   #58
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg husker ikke lenger hvem det var, men en eller annen jeg kjente, bodde i blokk, og klarte å få følgende beskjed: "Kan du la være bruke toalettet mellom klokka 23 og klokka 7 - det bråker i rørene når du trekker ned!"

Herlighet så mange rare naboer det er rundtomkring.

Gammel 16-06-11, 19:14   #59
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi har noen naboer som har forholdsvis høylydt sex. I helgene gjerne til alle døgnet tider. Vi bor i blokk, og vi aner ikke hvem de er. Men høre dem gjør vi i hvert fall.

Har lurt på å henge opp en lapp a la "Kan de har høylydt sex vennligst lukke vinduet under akten? Hilsen hun snerpete i 4. etasje", men vet ikke om det er noen god ide.

Vi fikk den lappen i postkassa... Fruen måtte bare vite at det var lytt i blokken og man kunne høre hvor og når vi hadde oss. Siden vi hadde baby på 6 måneder og holdt på med nattavvenning var det en del støy fra leiligheten vår, men sex var det siste vi tenkte på.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 19:24   #60
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Ellers ville jeg småhumret litt over en treåring som har "funnet" utstyret sitt - og tenkt: over en tenåring som hadde gjort det samme i full offentlighet.

Der vi bodde tidligere hadde det vært en regel om at man ikke trakk ned mellom kl. 23 og kl. 7 på grunn av rørstøy. Det var heldigvis ikke sånn da vi bodde der.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.