Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hagens løsning på sykehjemskøene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-11, 23:18   #41
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hagens løsning på sykehjemskøene

Hagen er en imperialistisk premieidiot. Aller helst bør vi vel sende de gamle på hotell i syden. Mye billigere, vel?

Gammel 15-06-11, 23:19   #42
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

For å gjøre det ekstra effektivt kan jo ordinære hotellgjester få halv pris på oppholdet mot at de hjelper en sykehjemshotellgjest med måltider, personlig hygiene og andre nødvendige ting under oppholdet.

Reiser du førsteklasse, turistklasse eller pleieklasse?

Gammel 16-06-11, 08:08   #43
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Så det han egentlig mener er å bygge om hotellene til sykehjem eller?

Ja, det virket sånn, men samtidig er det ikke så gjennomtenkt, for han snakker også om at i høysesongen trenger jo hotellene rommene selv, så hva han liksom har tenkt å gjøre da, det sa han ingenting om.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:29   #44
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan jeg vennligst få utlevert nye kolleger?

Dette ble diskutert i lunsjen i dag, og alle andre enn meg synes dette var et sååååå godt forslag. Jeg forsøkte å argumentere imot, men ble bare ledd av.

Gammel 16-06-11, 13:34   #45
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så frustrerende!! (Kanskje de bare ertet deg?)

Gammel 16-06-11, 13:35   #46
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

(Kanskje de bare ertet deg?)

Nope. De bare synes jeg er veldig lite åpen for nye ideer.

... og så er de sure fordi jeg ikke kommer på sommerfesten i kveld.

Gammel 16-06-11, 13:45   #47
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du får si at du skal på hotellweekend. Du og mannen har fått en sjikkli god deal fordi dere påtar dere full rumpevask, snuing, medisinering og mating av fire gamlinger hele helgen.

Gammel 16-06-11, 20:54   #48
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette ble diskutert i lunsjen i dag, og alle andre enn meg synes dette var et sååååå godt forslag. Jeg forsøkte å argumentere imot, men ble bare ledd av.

Du burde ha med deg en hel laks som du kan dra opp fra under bordet og klaske til dem. At det går an at folk er så kørka.

Men det er jo sånn, jeg husker ennå med gru at jeg oppdaget at en fetter (altså et menneske som jeg sannsynligvis deler gener med ) mente at Norge burde invadere Kongo for å ta ut de to tullingeventyrerne der fra fengsel i en væpnet aksjon. Han mente det var helt ok at land gjorde sånt i andre land så lenge det handlet om et useriøst land som Kongo. Herrejemini.

Gammel 16-06-11, 20:56   #49
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å du milde - du har min dypeste medfølelse!

Og for en gangs skyld er jeg ytterst fornøyd med å være uttdannet innen barnehage. Der er vi alle skjønt enige om å holde Frp langt utenfor døra og lenger enn det vekk, for ellers henger jobbene våre i en syltynn tråd. (Bare en av utrolig mange gode grunner til å la være å stemme på den gjengen der.)

Gammel 16-06-11, 21:45   #50
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

På min jobb lo folk rått av forslaget i dag, men så er også en god del utdannet innen diverse helsefag. Mulig det har en sammenheng, hehe.

Gammel 16-06-11, 22:37   #51
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, nei! Stakkars deg. For en fryktelig arbeidsplass.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 23:36   #52
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har han tenkt å time dødsfall rett før høysesongen da eller? Ekstra mye alkoholservering rett før? Jeg tror kanskje han ser for seg at sykehjem er et gode som kan være kjekt for en sprek pensjonist som ikke synes det er så kult å skifte på senga lenger. Da kan det jo være greit med hotell, så kan man ha bingokvelder og spiser god hotellmat. At sykehjemsbeboere stort sett er sterkt pleietrengende er det mulig han ikke helt har skjønt. Eller kanskje det er de spreke pensjonistene som skal få avlastningsopphold på hotellene?

Gammel 17-06-11, 00:44   #53
Left
Passiv

Standard

Her i gata, er det i hvert fall ingen som på noen som helst måte har nubbesjanse til å kaaaanskje kunne klare seg hjemme med tusen timer hjemmesykepleie. som får plass på sykehjem.
Du må være fullstendig pleietrengende, eller så dement at du er til fare for deg selv eller andre. De passer nok fint på et hotell tenker jeg.
Når demente Fru Hansen vandrer rundt i korridorene i nettoen, fordi hun skal hjem til mamma. Eller fordi hun selvsagt må på jobb på telegrafen.
Da passer det jo fint å eskortere forretningsforbindelsene til rommet sitt for andre hotellgjester

Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 00:46   #54
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror Hagen tror at sykehjem = aldershjem. Han burde jobbet noen uker på sykehjem for å sjekke hva dette faktisk er for noe. Melde seg som sommervikar?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 02:33   #55
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Man skulle jo bare ansette noen hjelpepleiere og sykepleiere, ikke noe problem det...
Sånn utenom at de sliter med å få tak i folk på de sykehjemmene som er.
(det er i allefall mitt inntrykk)

Jeg er så "heldig" at halve slekta stemmer FrP. :grøss:
Så diskusjonene går livlig innimellom.

Jeg har forresten en kollega som stemmer Frp (har flere da), men den personen stemmer FrP blant annet fordi det er som mange utlendinger her i landet.
Her slår dobbeltmoralen inn så det jomer, for personen kom til Norge fra et latinamerikans land når personen var 5 år.
Jeg sliter bittelitt med den altså.
Snakk om å ikke unne andre den samme sjangsen som man selv har fått.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:44.