Sv: Modding av skrivefeil
Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.
Nå synes jeg mange tar dette vel alvorlig her. Det er da aldeles ikke snakk om total språkvask av hvert eneste innlegg på dette forumet? Det er snakk om at én modde (Mim) av og til modererer skrivefeil i innlegg. Ingen andre av moddene gjør det, unntatt i overskrifter. Hvis dette er veldig problematisk, ja da får dere vel be Mim slutte med det, da.
Egentlig var hele tråden ment som spøk. Til dels litt intern. Sånn kan det gå. Jeg fikser ikke å lese vaffler. Det var slik det begynte. Og ettersom jeg kan gjøre noe med det, ble jeg maktglad og litt yr!
Jeg kommer, som før nevnt, IKKE til å modde skrivefeil og bruke rødblyanten i folks innlegg i utide. Jeg kommer muligens til å modde bittebittelitt i de sidene jeg føler er "mine", nemlig oppskriftsforumet. Særlig om feilene feks kan medføre matforgiftning eller veldig vond smak.
Jeg er mye jeg ikke får gjort noe med, feks skiltet PRESLEY'S MAT GLEDER i krysset Kirkeveien/Sognsveien. Presley ER mat gleder? Presley er matgleder? Eller tenkte de egentlig å ha et skilt som skulle si noe om at Presleys mat gleder? Eller er det Presleys matgleder? Stedet trenger en panda!