Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Prinsipprytter eller langsint?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-11, 13:27   #21
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prinsipprytter eller langsint?

Jeg kan godt holde lenge på boikotten, ja.
NetCom f.eks. De kan være så billig de bare vil, jeg kommer A L D R I noensinne til å bli kunde hos dem mer.

Gammel 20-06-11, 21:59   #22
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Tele2 kommer jeg ALDRI til å bruke igjen, og jeg er litt anti NetCom og Nokia etter å ha hatt for mye med det å gjøre i jobbsammenheng.
Jeg forsøker å boikotte Israelske varer, men når man skal handle fort går det litt i glemmeboka.

Gammel 20-06-11, 23:04   #23
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Jeg holdt meg unna Tine ei stund - til jeg fant ut at Tine er en sammenslutning av melkeprodusentene som leverer til Tine. Mens Synnøve Finden er vel eid av <forakt>kappitalista</forakt> . Og Q-meieriene eies vel av papirpushere de også, gjør de ikke? Så jeg holder meg ikke unna Tine mer.

Tine leverer forøvrig økologisk melk - det gjør ikke noen andre her i Norge såvidt jeg veit. (Men sjokolademelka fra Q-meieriene er best!)

Dere som boikotter Tine - boikotter dere Coca Cola også? For de skviser vel omtrent alt som er av andre produsenter, gjør de ikke? "Her selges kun Coca Cola" er vel standarden, ikke?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 23:08   #24
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du skal boikotte alle som noen gang har streiket, sliter du etterhvert. Den er hvertfall i kategorien langsint. Jeg boikotter så lenge jeg ser noe poeng i det. Hvis de slutter med det jeg boikotter dem for, slutte jeg jo å boikotte også. Det er ikke sånn at de aldri får komme inn i varmen igjen.

Gammel 20-06-11, 23:11   #25
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg måtte forresten flire: jeg har boikottet Hafslund som strømleverandør (at de eier nettet, kan man lite gjøre med) etter at de for endel år siden tok ågerpriser for strøm, da det bittelille strømselskapet jeg hadde valgt, gikk konkurs. Nettleier plikter nemlig da å levere strøm. Men da slang de på ca 300% avanse eller no'. Vel, så mye var det kanskje ikke, men det var drøyt. Jeg brukte alle feriepengene mine på strømregning det året.
Vel, jeg byttet i alle fall til Norgesenergi, og ga meg selv et høytidelig løfte om å aldri befatte meg med Hafslund igjen. Og etter noe år, fant jeg ut at Hafslund eier Norgesenergi. Akk ja...

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 23:13   #26
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke tid til å søke rundt på hvem som til syvende og sist eier hvem.
Eier ikke prinsipper og kjøper og bruker det som passer meg.
:shallow:

Gammel 20-06-11, 23:14   #27
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Oj. Nei, eh, i den grad jeg noensinne har boikottet noe så har det vart veldig kort. Så kort at jeg strengt tatt ikke husker det.

Gammel 20-06-11, 23:14   #28
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Boikotter man fremdeles Nesté, mon tro? Det er vel ikke så lett etterhvert.

Jeg boikottet franske varer etter atomprøvesprengningene, men ikke nå lenger.

Men jeg boikotter matvarer fra Israel.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 23:15   #29
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Som Pelikan, kjøper ikke jeg heller klær fra Benetton. Selv om det er lenge siden.

Gammel 20-06-11, 23:31   #30
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Dere som boikotter Tine - boikotter dere Coca Cola også? For de skviser vel omtrent alt som er av andre produsenter, gjør de ikke? "Her selges kun Coca Cola" er vel standarden, ikke?

Pepsi er å få kjøpt de fleste steder her i området ihvertfall.
Men jeg drikker Cola Zero ja og fortiden store mengder Olden Eple.

Gammel 20-06-11, 23:40   #31
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Pepsi er å få kjøpt de fleste steder her i området ihvertfall.

Forbausende mange serveringssteder har bare Coca Cola.

Gammel 20-06-11, 23:45   #32
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg boikotter Tyrkia. Litt ulike grunner, men mest pga måten de behandler kurdere. Jeg har boikottet Tyrkia i rundt 10 år nå eller mer.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 23:53   #33
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg boikotter Tyrkia. Litt ulike grunner, men mest pga måten de behandler kurdere. Jeg har boikottet Tyrkia i rundt 10 år nå eller mer.

Jeg også, men jeg gjorde et unntak nylig, og bestuilte en tur likevel. Det var rimelig og kort flytid. : plystre:

Gammel 20-06-11, 23:56   #34
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må være veldig desperat på sydentur hvis jeg drar til Tyrkia. Heller Bulgaria selv om det ikke frister det minste. Jeg har dog veldig lyst til å dra til Istambul.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 23:58   #35
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Jeg er nok lite prinsippfast.
Jeg kan godt finnepå og boikotte noen produkter eller utsalgssteder, men det holder bare noen måneder stort sett.

Jeg har et par plasser jeg ikke hander (en butikk og et spisested) men det er ofrdi jeg er sur på dem pga dårlig kundebehandlig, men nå har det nok gått over til at jeg ikke går der av gammel vane.

Gammel 20-06-11, 23:58   #36
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg må være veldig desperat på sydentur hvis jeg drar til Tyrkia. Heller Bulgaria selv om det ikke frister det minste. Jeg har dog veldig lyst til å dra til Istambul.

Boikotter Tyrkia - drar heller til Bulgaria. (Men for meg frister det å dra til Bulgaria, altså!)

Gammel 20-06-11, 23:59   #37
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Israel er vel nesten det eneste når jeg tenker meg om....

Jeg liker folk med prinsipper selv om det av og til kan være på grensen til det komiske. Tommelopp herfra altså!

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 00:05   #38
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg boikottet en franskprøve en gang pga prøvesprengningene. Ellers er jeg langsint, men lite prinsippfast.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 00:05   #39
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er verken prinsipprytter eller langsint.

Om selskaper står for hårreisende saker, så synes jeg det er riktig å boikotte. Og jeg får meg ikke til å kjøpe israelske appelsiner, f.eks. Men om jeg blir dårlig behandlet på HM, så bruker jeg ikke av min overskuddsenergi til å bære nag, for å si det sånn.

Gammel 21-06-11, 00:06   #40
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg boikottet en franskprøve en gang pga prøvesprengningene. Ellers er jeg langsint, men lite prinsippfast.

Haha, franskprøve!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:48.