|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Sv: Også jeg som trodde at Aftenpostenleserne hadde mer å fare med enn VG-leserne...Det er helt håpløst med mye fravær i vgs. Ikke bare ødelegger det for ungdommene selv, men det påvirker gruppedynamikken i negativ retning også.
![]() |
#2 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Også jeg som trodde at Aftenpostenleserne hadde mer å fare med enn VG-leserne...
Altså jeg er ikke lærer så jeg kjenner jo ikke dette på kroppen, men hvis det er slik at det er de med mye fravær fra før av som drar på ferie, hvorfor skal vi lage generelle regler som skjærer alle over en kam? Også lurer jeg på hvor lenge man som skole skal ta hovedansvar for at elevene tar sin egen utdanning alvorlig? Videregående er vel enda en frivillig geskjeft er det ikke? Jeg kjenner med min erfaring som elev på vgs at jeg skulle ønske at de elevene som lager bråk, kommer for sent og generelt ikke egentlig bryr seg burde få langt mindre oppmerksomhet og bli penset over på noe annet, enn at lærerne hele tiden skal legge til rette, fikse og styre for at de skal sjangle med ett år til.
![]() |
#3 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Også jeg som trodde at Aftenpostenleserne hadde mer å fare med enn VG-leserne...
Nettopp det at skolen er frivillig er jo et kjempeargument for å stramme inn fraværet. Det er et tilbud, som koster massevis av ressurser, og da burde man virkelig ta det alvorlig. Inkludert det å respektere lærernes forberedelser, og andre elevers deltakelse. Jeg synes ikke det er urimelig at lærerene må kunne forvente en viss form for stabilitet i klassen i løpet av semesteret.
![]() |
#4 |
By the Sea
|
![]() Sv: Også jeg som trodde at Aftenposten-leserne hadde mer å fare med enn VG-leserne …
Ja, det er jeg helt enig med deg i. Flere skoler praktiserer også dette.
![]() |
#5 |
maler
|
![]() Sv: Også jeg som trodde at Aftenposten-leserne hadde mer å fare med enn VG-leserne …
Ok.
![]() |
|
|