|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
Passiv
|
Sv: Prinsipprytter eller langsint?Bauche - enten må du endre nick og avatar eller så må du endre innlegg, tror jeg. |
|
|
|
#63 |
|
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Prinsipprytter eller langsint?
Dette var ikke ment å være en tråd for eller mot Tine - og jeg er ingen jurist: Saken startet med ICA, men endte opp med dom for opptreden i forhandlinger med Rema 1000, hvis jeg ikke husker feil? |
|
|
|
|
|
#64 |
|
can-jur
|
Frikjent i tingretten, dømt i lagmannsetten og anket. Sånn er det ja, men i forhold til hva de var anklaget for så er saken et lite piss i havet.
|
|
|
|
#66 |
|
can-jur
|
TINE har leverings og forsyningsplikt til alle som ønsker å kjøpe råvaremelk i Norge og dette er en plikt de oppfyller til punkt og prikke. Swanstrøm hadde et horn i siden til TINE fordi han mente TINE tok seg for mye betalt for inntransport og dirtubusjon av denne melken.
|
|
|
|
#67 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Prinsipprytter eller langsint?Forresten boikotter jeg Big Horn. Jeg bad om å få byttet ut den bakte poteten en gang med broccoli. Det var ok, men jeg måtte betale ekstra for det. Etter det har jeg ikke vært der igjen. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Prinsipprytter eller langsint?Jeg hadde tenkt å svare at jeg ikke boikottet noe som helst, men etter å ha lest tråden kom jeg på at jeg jo boikotter tele2, kommer aldri til å kjøpe en eneste tjeneste fra dem mer.
Sist redigert av polarjenta : 21-06-11 kl 18:11. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Prinsipprytter eller langsint?Jeg boikotter forresten NetCom etter alt for mange timeslange telefoner til kunderservice. Eller selve samtalen varte vel et par minutter. Men ventingen! :riverhåravhodetenda: Om jeg kunne hadde jeg definitivt boikottet Fjellinjen. Makan til rot. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Prinsipprytter eller langsint?Det blir en varm dag i helvete før jeg kjøper bredbånd fra NextGenTel igjen, ass.
|
|
|
#74 |
|
Prettiest mess ever seen
|
|
|
|
#75 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Prinsipprytter eller langsint?Jeg har vært en boikotter, men er det ikke lenger. Det vil si, jeg velger ikke produkter eller leverandører jeg har dårlig erfaring med før jeg har veldig gode referanser på at de/ det har endret seg. Men ellers så har jeg visst blitt for lat eller følelsesmessig avstumpet til at jeg driver noe særlig med politisk boikott lenger. Jeg burde sikkert være flau, men jeg kjenner egentlig at det går ganske fint med meg.
|
|
|
#76 |
|
Tåler regn
|
Kavli (Q-melk) har to egne meiereier. Men som du sier, så er det andre av deres produkter som får "råvarene" fra Tine. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
can-jur
|
At de har egene meierier har lite å si, men Q har egene leverandører, det stemmer
|
|
|
|
#78 |
|
can-jur
|
Sv: Prinsipprytter eller langsint?Og der kan du droppe boikotten av TINE, de ble frikjent i høyesterett i går :jubel:
|
|
|
|
#80 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Prinsipprytter eller langsint?TINE saken startet med ICA, der TINE leverte beregninger på å være eneleverandør på kjølt dessert. Men ble mest kjent for et forslag til REMA hvor TINE var eneleverandør på noen oste typer. Og det til en kjede som til stadighet er sterkt kritisk til det Norske Landbruk. Kan glede ikke TINE fans med at Synnøve Finden og Q Meieriene nå er godt representert i REMA.
|
|
![]() |
|
|