Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hadde dere kjøpt et hus langs E18?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-11, 19:38   #81
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Hadde dere kjøpt et hus langs E18?

Jeg må bare si tusen takk til dere alle sammen som bidrar. Dette er fryktelig vanskelig for oss og jeg greier bare ikke å bestemme meg. En ting er sikkert vi var og så på ett annet hus ved strand på søndag. Det bråkte så forferdelig fra motorveien der at vi gikk ikke inn en gang! Og det er på samme side men veldig forskjell på lyden der bråkte det skikelig nesten ¨så jeg fikk vondt i hode bare av å stå der i noen minutter. Den det er snakk om her er mye mindre lyd. Og ja generelt mye bedre. Vi har jo ikke så mye penger, og det er ikke lett å kjøpe noe i bærum med to barn og fem hunder for den prisen vi ønsker. Som i tilleg er i nærheten av en togstasjon eller t-bane og i nærheten av skolen til min datter samt ikke lenger enn 15 minutter til øvrevoll, Så nei dette er ikke lett.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 19:54   #82
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kanskje kan disse sidene være til hjelp for deg?
http://nye18.no/
Aksjonsgruppen E18 i tunnell fra Lysaker til Sandvika (FB-gruppe, se dokumenter i høyremargen.)
Dette er beboerdrevne sider hvor alle vel-foreningene som berøres er involvert.

Lykke til med valget/vurderingene!

Gammel 21-06-11, 20:01   #83
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Kjempe fin tusen takk mosol

Gammel 21-06-11, 20:14   #84
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Huset så fint ut det, men jeg vile ikke kjøpt det. Jeg er veldig sensitiv for støyforurensing og luftforurensing.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 20:19   #85
Slettet bruker
Passiv

Standard

Altså - det hadde vært fint med tunnel ved Sandvika. Det er ikke det. Men det er jo ikke direkte gratis med en sånn tunnel heller. Og 7,8 km er en grønnjævlig lang tunnel som med den trafikkmengden den her da er ment å ta unna vil koste ekstremt mye penger. Fra tunnelen da er vedtatt til den er klar til bruk tar det også litt tid. Bjørvika var godt i gang planlagt da jeg første gang hørte om tunneler og veiutvikling i Oslo i 1995 - den åpnet i fjor. Til en pris av 5 milliarder eller hva det nå ble til slutt. Før vi får en tunnel i Bærum så skal det vedtas å finansiere en sådan - ergo mer bompenger - mye mer bompenger. Så skal den da planlegges og til slutt bygges. Med omlegging av dagens E18 i hele byggeperioden - hvilket vil utløse massive protester og skrik og hyl som får hylingen over de økte bompengene til å drukne. Så bygges den da - over en periode på flere år, før den omsider åpner.

Ergo - det du skal sjekke før du kjøper hus rett ved E18 akkurat der er hvor det er snakk om å legge omkjøringstraséer og denslags. Plutselig har du fem år med E18 forbi trappa di - det var ikke det du ville ha, tenker jeg? Og altså - ungene har jo bortimot flyttet hjemmefra før du har en tunnel der. Så sats i det minste på at trafikken kommer til å fortsette å være sånn den er i dag. Stikk en tur bort der i rushtrafikken en dag og se hvordan det låter så får du jo et inntrykk.

Jeg har forøvrig bodd tett på motorvei en gang. Det jeg plagdes av var ikke den jevne duren fra trafikken - det jeg holdt på å bli koko av var utrykningskjøretøyene. Det kommer ganske mange av dem per dag og lyden de lager er spesialdesignet for å ikke kunne ignoreres.

(Det skal nevnes at fullt så ille som en Bjørvikaombygging blir vel neppe en E18-tunnel altså. Men det er ikke sikkert forskjellen er så stor at det er verdt å satse på heller.)

Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 20:42   #86
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Det er jeg fullstendig klar over, men det kan føles ok å gi en grunn, noen ganger, hvis man er i dialog med selger.
Vi har nylig kjøpt hus til langt under takst, i en liten by hvor det er umulig å ikke komme i dialog med selger, da syns vi det var ok å ha en årsak, selv om vi ikke behøvde.

Her i området tror jeg ikke det er særlig vanlig å ha en dialog med selger.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 22:20   #87
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Her i området tror jeg ikke det er særlig vanlig å ha en dialog med selger.

Jeg fikk inntrykk av at hun allerede var i god dialog med selger. Mulig jeg misforsto.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 11:40   #88
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Standard

Sånn da ble plutselig problemstillingen uaktuell da de har fått inn bud over taksten og det har vi desverre ikke råd til eller ønske om når det gjelder det huset.

Gammel 22-06-11, 12:55   #89
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Så dumt for dere!
Ellers kan jeg bidra med at min svigerfamilie har E 18 som nærmeste nabo, de har bodd der i 20 år og der blir de nok boende i 20 til. De har også hatt de samme naboene i evigheter, man venner seg til støy.

Gammel 22-06-11, 14:15   #90
lillemy01
Erfaren

lillemy01 sin avatar

Standard

Ja det dukker nok opp noe det haster jo egentlig ikke med å kjøpe. Tenker litt at der en dør lukkes så åpner det seg en ny

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:45.