|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
www.bomulls.no
|
![]() Når reiser man til Bali?I anledning min mors 60 årsdag neste år, er vi invitert med til Bali i 3-4 uker!
![]() |
#2 |
Logistikkdronning
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når reiser man til Bali?Vi var der i oktober for en del år siden og hadde strålende sol hele tida. Vi bodde i Kuta med masse turister, trafikk og innpåslitene selgere, hadde kanskje valgt hotell et annet sted på øya. Anbefaler å leie bil (selv om trafikken er helt vanvittig) og reise rundt. Nydelige grønne rismarker, templer og flotte strender. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Peppy!
|
![]() Sv: Når reiser man til Bali?Dinside.no har en fin klimaguide. De sier juni - september. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når reiser man til Bali?De to familiene jeg vet som har vært der dro i juni og august. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Når reiser man til Bali?Takk for svar og link. Juni er som sagt uaktuelt, men kanskje august/september er noe å satse på da - ellers er det jo ikke til å komme unna at en evt. tur i forbindelse med påsken hadde vært himla praktisk. Men selvsagt ikke hvis det er ensbetydende med 3 uker regn ...
![]() |
#6 |
På vent....
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når reiser man til Bali?Var der i påsken 2008. Litt regn hver dag, men ikke så mye at det gjorde noe. Bare frisket litt opp i lufta. Bodde i Nusa Dua.
![]() |
#7 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når reiser man til Bali?
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når reiser man til Bali?Vi var der nettopp i 3uker mai-juni. Perfekt temperatur, noen få regnskyll på natta og en behagelig bris. Har tidligere vært der i august tom desember, fikk føle regntiden litt på slutten men ellers upåklagelig. Det er stekende varmt i november. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Når reiser man til Bali?Var der i begynnelsen av oktober. Disig, sol og bittelitt regn. Kjempe-ok. Bodde i Nusa Dua.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Når reiser man til Bali?Vi var der i juli og hadde veldig ok temperatur. Vi bodde i Nusa Dua på et fancy hotell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Når reiser man til Bali?Jeg elsker Bali og har vaert der tre ganger, i februar, i mars, i juli/august. Av disse var det juli/august som hadde finest vaer fulgt av mars med februar til slutt, men ingen store forskjeller. Vi hadde litt regn men stort sett fint hver alle gangene. Regn kom i kraftige skurer som ikke plaget oss. Det er 30 grader hele aaret rundt, ogsaa naar det regner, og derfor er jo ikke regn like ille som hjemme. Mens sör Bali er mest turistifisert ("Danmark" for turister fra Australia) med strender og uteliv/shopping, er Ubud (midt i - et must aa dra dit paa utflukt selv om man evt. har basen i sör) utviklet men likevel veldig sjarmerende med fin natur og masse kultur aa oppleve, mens nord og saerlig öst er mye mindre turistifisert og steder man kan oppleve det opprinnelige Bali. Strendene i sör er fine, men ikke aa sammenligne med Maldivene/Seychellene/Thailand siden sanden er mörkere og grovere (et par unntak til dette, men det er regelen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Musk
![]() Sv: Når reiser man til Bali?Mer info sakset herfra og derfra:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Musk
![]() Sv: Når reiser man til Bali?Her var det ogsaa litt bra info: http://www.bali-travel-life.com/bali-weather.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Når reiser man til Bali?
Jeg synes det var veldig masete der. Utrolig mye flott å se på, men nei, jeg likte meg ikke der. Mulig jeg er litt farget av Lombok som vi også var på. Sånn sett er folk mye hyggeligere på Bali. Men jeg angrer ikke på at vi dro dit altså, ferien var bra sånn sett. Kanskje vi var litt unge og uerfarne når vi dro dit, jeg vet ikke. Men Bali er et sted jeg ikke tar med meg ungene til av alle steder vi har vært. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Musk
![]() Sv: Når reiser man til Bali?For meg er Bali et sted jeg veldig gjerne tar med barn. Av vaare tre reiser dit, var to med barn, og det var utrolig bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|