|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"
Bare dere ikke "nekter" kaker på lærerrommet, så er det greit for meg. |
|
|
|
|
|
#162 |
|
© All rights reserved
|
Kaker på en arbeidsplass ser jeg på som noe annet enn kaker på skolen. Det er (fremdeles) forskjell på elever og ansatte. |
|
|
|
|
|
#163 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Min kjære trodde at kvige var ei ku uten horn da jeg traff han - det syns jeg var fryktelig festlig, bondedatter som jeg er. Men han kunne jo utrolig mye annet da, som jeg ikke kunne. Det blir litt dumt å si at det er rart at småunger ikke kan forskjellen på vær og søye - jeg syns det er mer imponerende når noen faktisk kan det. Unger har uendelig mye de skal lære, og ingen kan vel alt mulig. Jeg er god på å fortøye båter, men jeg kan nesten ingen fuglenavn - det har liksom aldri interessert meg. At byunger kan så lite og at bygdeunger kan så mye tror jeg er en veldig, veldig, veldig stor myte |
|
|
|
|
|
#166 |
|
Like blid
Jeg skjønte det, var ment som en morsom kommentar. |
|
|
|
|
|
#167 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Jeg tenker på allergi som gir seg utslag i at ting må tilpasses som et spesielt behov, men det er mulig det er å dra det langt. |
|
|
|
|
|
#168 |
|
I mål
|
Jeg har også alltid trodd det. Jeg skal ikke fleipe bort tråden, men jeg måtte google ponni og fikk treff på ponni-sex så jeg vil ikke gjøre det mer |
|
|
|
|
|
#169 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Jeg synes ikke egen pute på leirskole er et spesielt behov, ei heller matallergi. Matallergi er ikke noe problem i skolen, så lenge alle elevene har med seg egen mat. |
|
|
|
|
|
#170 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Koss gjekk det, Fibi? |
|
|
|
|
|
#171 |
|
Glamorøs
|
|
|
|
#172 |
|
Rockesøster
|
En liten korreks. Alvorlig matallergi er faktisk et spesielt behov, og har man alvorlig og omfattende allergi definers det som alvorlig funksjonshemmet hos NAV. |
|
|
|
|
|
#173 |
|
can-jur
|
Jeg bor i en landbruks kommune, med stor andel avktive bønder. Her er flust med unger som aldri har tatt på en ku og som ikke vet hvor på kua melken kommer ut eller forskjellen på ei ku og en okse osv osv.
|
|
|
|
#174 |
|
can-jur
|
En ponni er en hest under 148 cm.
|
|
|
|
#175 |
|
By the Sea
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Barn med matallergier må vel strengt tatt leve med å være "annerledes" alle steder, ikek bare på skolen? I vår storfamilie er det flere med tildels alvorlige allergier, de sørger for at barna har alternativer på skolen og de sørger for å ha med noe selv på arrangermenter. Jeg synes ikke det tjener noen å gjøre dette til noe mer dramatisk enn det er. Jeg blir i grunnen mer provosert av det enn at noen skulle være så "tankeløse" å ville bake en kake til klassen.
|
|
|
#176 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Mens jeg bor i Groruddalen og opplevde nettop at elevene mine som går på 6. trinn storkoste seg sammen med barnehagebarn på åpen gård.
|
|
|
#177 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Helt enig Blånn, men en kake trenger ikke så mye planlegging og ressurser. En kake kan man si at er unødvendig i skolen og lett som en plett velge bort. |
|
|
|
|
|
#178 |
|
Like blid
Signerer til fulle. |
|
|
|
|
|
#179 |
|
-
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
Flere ganger har jeg vært på foredrag i regi av Norges Cøliakiforening, hvor det har blitt trukket frem at skolen bør tilrettelegge for undervisning i Mat og helse tilpasset for elever med cøliaki. Elevene skal vel lære å lage mat og hva er da poenget om de ikke lærer å lage mat de faktisk kan spise selv? Cøliaki er en livslang sykdom og behandles med glutenfritt kosthold så lenge de lever. Jeg er usikker på om skolen plikter å tilrettelegge undervisningen, vi er ikke kommet så langt opp i skolen enda
Følgende informasjonshefte ble også sendt til skoler og barnehager.
Nå tror ikke jeg det finnes noen tilsvarende interesseorganisasjon for eggallergikere |
|
|
|
|
|
#180 |
|
Like blid
Jeg har hatt mat og helse på 6.trinn i år, og har selvfølgelig tilrettelagt for matallergikere. Der det ikke har latt seg gjøre å få tak i nødvendige ingredienser har jeg kontaktet heimen, og ordnet ei løsning sammen med dem. |
|
|
|
![]() |
|
|