|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
flisespikker
|
![]() Sv: Winter is comingFørste del av den første har kommet på norsk, Smilet. "I vargens tid" heter den visst. (http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=5895049) Andre del av første bok(!) skal komme i august, med navnet "Kampen om Jerntronen", iflg. den linken.
![]() |
#62 |
Bork bork bork
|
![]() Sv: Winter is coming
Det var vel også litt annet småtteri i siste episoden som kom fra bok 2.
![]() |
#63 |
Passiv
|
![]() Sv: Winter is comingGrynt. Dele boka i to, sånn at den koster over femhundre spenn per bok? Det var jammen dyrt. |
![]() |
![]() |
#64 |
flisespikker
|
Hehe. Det vil jeg tro. Og sjokket newbiene får i nest siste episode får alle som har lest et par bøker videre til å bli veldig "you ain't seen nothing yet".
![]() |
#65 |
kamerat
|
![]() Sv: Winter is comingJeg må lære meg å lese fortere. :hater å være newbie som ikke får titte bak spoilertaggene:
![]() |
#68 |
Passiv
|
![]() Sv: Winter is coming |
![]() |
![]() |
#69 |
kamerat
|
![]() Sv: Winter is comingEgentlig må dere jo kode spoilertaggene sånn at jeg vet hvilke som passer for folk som har lest A Game of Thrones og 129 sider av A Clash of Kings.
![]() |
#70 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vurderte det faktisk, men fant at det hverken var trygt eller enkelt. Det vi burde ha er nok en egen spoilertråd under litteratur for de som har lest alle fire bøkene, og begrense oss til tv-serien her, så kan vi fortsette med å spoile A Dance with Dragons kapittel for kapittel fra den 12. jul. Og hvis Amazon ikker greier å levere direkte til Kindle i Hellas skal jeg vel greie å vente litt til; det er faktisk over ti år siden jeg leste A Storm of Swords, og A Feast for Crows har jeg ikke begynt på før i år (jeg har lest de tre første om igjen også) selv om den kom ut i 2005. Jeg håper det blir litt mindre enn seks år å vente på The Winds of Winter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
kamerat
|
![]() Sv: Winter is comingDu tror han her vil leve seks år til?
![]() |
#73 |
Mother of Dragons
|
Det er nettopp det. Jeg kjøpte den første boken av ham direkte, (autografert førsteutgave og det er jo veldig arti for en nerd som meg da). Og vi mailet litt frem og tilbake i forbindelse med det, han fikk nå i hvert fall tilbud om å maile meg ved første tegn på uhelse og en del råd om å leve sunt sånn at han rakk å gjøre ferdig serien (da var akkurat den andre boken kommet ut og vi trodde på en serie på fire bøker.)
![]() |
#74 |
Vaklende
|
Burde vi ikke nesten ha visst at storesøster Esme fikser alt som er viktig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Winter is comingJeg tror jeg må lese boken nå etter å ha sett sesongfinalen, til tross for at jeg ikke liker fantasy i bokform. Persongalleriet er for stort til at jeg husker hva alle heter, og det hadde vært greit å få på plass til neste sesong. Når kommer den, forresten? Har de begynt å filme den ennå?
![]() |
#77 |
Bork bork bork
|
![]() Sv: Winter is comingLeste at filminga av sesong 2 begynner seinere i sommer; tror de tar sikte på å ha den på lufta temmelig nøyaktig ett år etter sesong 1.
![]() |
#78 |
Bork bork bork
|
Jahaha. Husker fortsatt hvordan jeg selv reagerte da jeg leste den første boka (dette var da den var relativt fersk, så 1996 eller 1997). "OK, stort anlagt episk fantasy, det skulle smake bra... jaha, her bruker vi litt tid på å etablere persongalleriet, ja... og der er han som kommer til å gjøre slik og sånn, og DER har vi DEN gjengen, og der borte bygger ting seg opp på DEN måten, javel... HVA FAEN? Neivel, men HER da... neivel, akkurat, nei. Når kommer neste boka?"
![]() |
#79 |
kamerat
|
![]() Sv: Winter is comingDet er jo «HVA FAEN?»-faktoren som er så kul.
![]() |
#80 |
Passiv
|
![]() Sv: Winter is comingKanskje jeg skal forsøke meg på de bøkene igjen. Jeg gav opp etter første bok fordi jeg ble så frustrert av at alle de jeg likte bare døde og døde. |
![]() |
![]() |
|
|