Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Winter is coming

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-11, 14:51   #61
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Winter is coming

Første del av den første har kommet på norsk, Smilet. "I vargens tid" heter den visst. (http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=5895049) Andre del av første bok(!) skal komme i august, med navnet "Kampen om Jerntronen", iflg. den linken.

Gammel 21-06-11, 15:08   #62
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

De hadde rappet litt fra A Clash of Kings, da. (De siste Arya-scenene.)

Det var vel også litt annet småtteri i siste episoden som kom fra bok 2.

Har vært veldig fornøyelig å følge både serien fra episode til episode, samt diskusjon og spekulasjon mellom folk som ikke har lest bøkene. Det er EN DEL forventninger som blir brutalt røsket opp med rota underveis, for å si det sånn.

Gammel 21-06-11, 15:13   #63
Slettet bruker
Passiv

Standard

Grynt. Dele boka i to, sånn at den koster over femhundre spenn per bok? Det var jammen dyrt. :knark:

Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 15:14   #64
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Har vært veldig fornøyelig å følge både serien fra episode til episode, samt diskusjon og spekulasjon mellom folk som ikke har lest bøkene. Det er EN DEL forventninger som blir brutalt røsket opp med rota underveis, for å si det sånn.

Hehe. Det vil jeg tro. Og sjokket newbiene får i nest siste episode får alle som har lest et par bøker videre til å bli veldig "you ain't seen nothing yet".

Jeg kom forresten på at du og jeg snakket om bokserien på Usenet for mange år siden, sånn like etter at bok 3 kom ut må det ha vært.

Gammel 21-06-11, 15:41   #65
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må lære meg å lese fortere. :hater å være newbie som ikke får titte bak spoilertaggene:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 17:34   #66
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trodde jeg var sooooo late, også er jeg foran Skilpadda!

:hare:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 17:46   #67
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Du må bare venne deg til å lese engelsk. 4.49 tror jeg det var.

Gåkke. Det går med lydbøker, men ikke skrivede boker. Da stopper konsentrasjonen opp også kommer jeg ikke gjennom.

Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 17:53   #68
Slettet bruker
Passiv

Standard

http://www.amazon.co.uk/Game-Thrones...8671553&sr=1-2

Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 07:25   #69
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egentlig må dere jo kode spoilertaggene sånn at jeg vet hvilke som passer for folk som har lest A Game of Thrones og 129 sider av A Clash of Kings.

Gammel 22-06-11, 12:19   #70
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Egentlig må dere jo kode spoilertaggene sånn at jeg vet hvilke som passer for folk som har lest A Game of Thrones og 129 sider av A Clash of Kings.

Jeg vurderte det faktisk, men fant at det hverken var trygt eller enkelt. Det vi burde ha er nok en egen spoilertråd under litteratur for de som har lest alle fire bøkene, og begrense oss til tv-serien her, så kan vi fortsette med å spoile A Dance with Dragons kapittel for kapittel fra den 12. jul. Og hvis Amazon ikker greier å levere direkte til Kindle i Hellas skal jeg vel greie å vente litt til; det er faktisk over ti år siden jeg leste A Storm of Swords, og A Feast for Crows har jeg ikke begynt på før i år (jeg har lest de tre første om igjen også) selv om den kom ut i 2005. Jeg håper det blir litt mindre enn seks år å vente på The Winds of Winter.

Ben "The night is dark and full of terrors" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 13:44   #71
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Du tror han her vil leve seks år til?

Gammel 22-06-11, 13:46   #72
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Det der er Samwell Tarly om femti år, altså!

Gammel 22-06-11, 14:36   #73
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du tror han her vil leve seks år til?

Det er nettopp det. Jeg kjøpte den første boken av ham direkte, (autografert førsteutgave og det er jo veldig arti for en nerd som meg da). Og vi mailet litt frem og tilbake i forbindelse med det, han fikk nå i hvert fall tilbud om å maile meg ved første tegn på uhelse og en del råd om å leve sunt sånn at han rakk å gjøre ferdig serien (da var akkurat den andre boken kommet ut og vi trodde på en serie på fire bøker.)

Gammel 22-06-11, 15:03   #74
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det er nettopp det. Jeg kjøpte den første boken av ham direkte, (autografert førsteutgave og det er jo veldig arti for en nerd som meg da). Og vi mailet litt frem og tilbake i forbindelse med det, han fikk nå i hvert fall tilbud om å maile meg ved første tegn på uhelse og en del råd om å leve sunt sånn at han rakk å gjøre ferdig serien (da var akkurat den andre boken kommet ut og vi trodde på en serie på fire bøker.)

Burde vi ikke nesten ha visst at storesøster Esme fikser alt som er viktig? /

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 20:11   #75
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fikk omsider sett sesongfinalen i går, og nå er jeg i gang med boka.

Gammel 23-06-11, 02:39   #76
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg må lese boken nå etter å ha sett sesongfinalen, til tross for at jeg ikke liker fantasy i bokform. Persongalleriet er for stort til at jeg husker hva alle heter, og det hadde vært greit å få på plass til neste sesong. Når kommer den, forresten? Har de begynt å filme den ennå?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 06:37   #77
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Leste at filminga av sesong 2 begynner seinere i sommer; tror de tar sikte på å ha den på lufta temmelig nøyaktig ett år etter sesong 1.

*krysser fingrene og håper at vi minst får sesong 3 og 4*

Gammel 23-06-11, 06:42   #78
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg kom forresten på at du og jeg snakket om bokserien på Usenet for mange år siden, sånn like etter at bok 3 kom ut må det ha vært.

Jahaha. Husker fortsatt hvordan jeg selv reagerte da jeg leste den første boka (dette var da den var relativt fersk, så 1996 eller 1997). "OK, stort anlagt episk fantasy, det skulle smake bra... jaha, her bruker vi litt tid på å etablere persongalleriet, ja... og der er han som kommer til å gjøre slik og sånn, og DER har vi DEN gjengen, og der borte bygger ting seg opp på DEN måten, javel... HVA FAEN? Neivel, men HER da... neivel, akkurat, nei. Når kommer neste boka?"

Gammel 23-06-11, 06:49   #79
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Det er jo «HVA FAEN?»-faktoren som er så kul.

Gammel 23-06-11, 08:37   #80
Slettet bruker
Passiv

Standard

Kanskje jeg skal forsøke meg på de bøkene igjen. Jeg gav opp etter første bok fordi jeg ble så frustrert av at alle de jeg likte bare døde og døde.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:19.