|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#222 |
|
By the Sea
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"
Point taken...
|
|
|
#223 |
|
By the Sea
|
Jeg synes det er hyggelig å inkludere. Jeg synes det er fint å øke folks bevissthet. Det er vi begge helt enige i.
|
|
|
#224 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Jeg er enig i at matallergikere må lære å takle annerledesheten og tapet sitt i mange situasjoner. Og jeg er enig i at det er hyggelig å ta med kake. Men hvis hensikten med å ta med kake er å glede de andre i klassen, så er det jo litt synd om man ikke gleder hele klassen. Særlig hvis klassen i utgangspunktet ikke trengte så mye gleding med kake siden de har med seg godteri. Det er ikke verdens undergang for allergikerne, men det er jo litt trist for den som ville glede klassen, at ikke alle kunne ta del i det.
|
|
|
#225 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis det er meg du siktet til, så har ikke jeg sagt noe om allergi altså. Jeg spør alltid om allergier når nye barn er her og har selvfølgelig ikke holdning om at "litt av ditt eller litt av datt" ikke er så farlig. Jeg snakker om kake generelt, for det er jo like mange som reagerer på det. |
|
|
|
|
|
#226 |
|
By the Sea
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Vi er ikke uenige der, Fnatten.
|
|
|
#227 |
|
anglofil
Eh, kanskje lese innlegget ditt en gang til? Etter at folk har delt gjennom hele tråden om hva som kunne ha skjedd hvis deres barn spiste medbragt kake på skolen så skriver at du synes det hadde vært koselig og at du ikke ville ha "dødd på deg" om barna dine fikke et kakestykke på skolen, party poopers etc.
|
|
|
#228 |
|
Nå også i farger
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Bevare meg vel, jeg svarte på et hovedinnlegg (hvor spørsmålet ikke dreide seg om allergi!!). Du får syns det er så lite charming du bare vil. |
|
|
|
|
|
#230 |
|
Nå også i farger
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Det er jo ikke tullball det, når det blir skrevet at folk ikke skjønner hvorfor man skal sende med en hel kake. Da var ikke allergier nevnt en gang. |
|
|
|
|
|
#231 |
|
Rockesøster
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Som en person med alvorlig allergi og med et barn med like alvorlig allergi kjenner jeg at jeg får lyst til å si noe om dette. |
|
|
|
|
|
#232 |
|
By the Sea
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Jeg tenkte for en liten stund siden at allergitærne kanskje er i ømmeste laget for noen, og nå ble det bekreftet med en rød prikk fordi "ikke alle skoler har frysere man kan legge allergivennlig mat i."
|
|
|
#233 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Jeg sender heller ikke røde prikker, men jeg er enig med Hattifnatten her. Jeg synes virkelig alt for mange i denne tråden tar for lett på hvordan det oppleves å alltid være den som ikke får.
|
|
|
|
#234 |
|
By the Sea
|
Hva (bortsett fra det med tærne) synes du er vondt å lese?
|
|
|
#235 |
|
By the Sea
|
Å "alltid være den som ikke får"? Hvilke allergikere opplever dette? de fleste allergikere har vel både familie og venner som kjenner til allergien og tar hensyn?
|
|
|
#236 |
|
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Det hjelper ikke at familie og nære venner tar hensyn de 5 gangene i året de inviterer i bursdag, når man skal i 20 klassebursdager i løpet av året der man ikke blir tatt hensyn til. For eksempel. Nå fikk jeg for første gang i denne tråden lyst til å rødprikke. Jeg forstår ikke at det skal være så vanskelig å fatte dette, blir utrolig trist av hvor lett du tar på det, og det er ikke engang noe problem for meg i hverdagen. Det må være verre for de som har barn som faktisk opplever dette selv.
|
|
|
|
#237 |
|
By the Sea
|
Om foresatte til alle disse 20 har blitt gjort oppmerksom på allergien og ingen av dem setter noenting på bordet noen gang som barnet ditt kan spise, skjønner jeg godt at det blir leit. Jeg er ikke vant til at det er sånn - min erfaring er at noen tilrettelegger, andre ikke - og at for barn med moderate allergier vil det ofte være noe man kan spise selv hos de som ikke tilrettelegger, rett og slett fordi det gjerne tilbye endel ulike ting i bursdager.
|
|
|
#238 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Selv om du har sagt i fra? Jeg er en av dem som husker sånt, men hadde nok selv minnet vertene på det om jeg hadde allergibarn selv - og da gjerne hver gang. Når vi har bedt med barn hjem fra skolen som ikke har vært her før, har vi spurt om det er noe de ikke tåler som vi trenger å vite om. Sist redigert av Dronningen : 23-06-11 kl 20:37. |
|
|
|
|
|
#239 |
|
maler
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Om noen vet om en alvorlig matallergi i klassen og ikke tar hensyn til det når de serverer noe til klassen eller i bursdag, synes jeg det er dårlig gjort og det må være lov til å bli lei seg på eget barns vegne.
|
|
|
#240 |
|
|
Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"Sånn var det da jeg var barn. Også selv om foreldrene mine ringte og sa i fra, da var det stort sett: "Oj, nei, det har vi glemt, gitt!" Mye handlet kanskje om at allergivennlig mat var mindre tilgjengelig for 15-20 år siden og at kunnskapen om det var mye dårligere, så jeg håper det ikke er fullt så ille lenger.
|
|
![]() |
|
|