|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Søt og rar
|
Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) matJeg er plaget av alvorlig svangerskapskvalme og ble utskrevet fra sykehuset i går. Jeg sliter med å finne mat som frister/holder seg nede, og lurer på om noen kan hjelpe meg med superenkle retter.
|
|
|
#2 |
|
Metallica!!
|
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) matLinser?
|
|
|
#3 |
|
Ekvilist
|
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) matHuff.
|
|
|
#4 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) matDe gangene jeg har hatt hyperemesis, har jeg ikke holdt på noe som helst. Det som var desidert minst vondt å kaste opp og holdt minst kort i magen, var Mr Lee kyllingnudler.
|
|
|
#8 |
|
Søt og rar
|
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) mat
Det er nøyaktig sånt jeg ikke trenger i denne tråden
|
|
|
#10 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) matHuff, stakkar deg. I min verste kvalmeperiode var det eneste jeg klarte å spise av middagslignende ting ren frityrstekt fisk (torsk) med ris og sitron/lime.
|
|
|
#11 |
|
Søt og rar
|
Jeg er litt vanskelig med melkeprodukter også, men vaniljekesam tror jeg kan funke. Mandler og bær hørtes deilig ut, og eple/kanel også.
|
|
|
#12 |
|
Metallica!!
|
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) matAvocado er nydelig sammen med omelett/egg, fetaost eller bare alene, eller som avocadokrem. (Gafle en avocado sammen med litt rømme/fløte/kesam, salt og pepper) Jeg og Lille åpner ofte en pakke fetasnack og lager avocadokrem og bare sitter og mauler.
|
|
|
#13 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) matHar du lyst på chana masala? Eller på linsesuppe? jeg har oppskrift på begge deler, dersom det frister. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ekvilist
|
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) matNoe vi gjorde da jeg var svangerskapskvalm (det vil si, mannen gjorde) var å lage all mat med lukt på hybelkomfyr på terrassen. Da slapp jeg å "kvalme meg opp" på lukta før jeg i det hele tatt skulle forsøke å spise.
|
|
|
#15 |
|
sukk
Det var jo utrolig lurt! Jeg opplevde ofte at jeg var ganske OK mens jeg lagde mat helt frem til jeg skulle spise den. Da var det ikke snakk om. Og jeg hadde bare normal kvalme. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Og der ser jeg at det jo er vegetarisk mat du spør etter. Jeg tålte godt thai-mat da jeg var gravidekvalm. Tror det var den friske smaken - mye lime, koriander, ingefær og slikt - tilgjengelig på REMA1000. Jeg finner ingen gode oppskrifter på nett akkurat nå, men det burde finnes nok av vegetariske oppskrifter på gode thaisalater, supper og nudelretter. Jeg skal se i thaikokeboka mi hvis det frister.
|
|
|
#17 |
|
Søt og rar
|
Jeg vet ikke hva chana masala er, men kan sikkert få oppskrift
|
|
|
#18 |
|
Søt og rar
|
Det høres igrunn fristende ut.
|
|
|
#19 |
|
sukk
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) matChana masala aka norsk-indisk vegetar: |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Enkel og proteinrik vegetarisk (fristende) matIngen tips, bare en klem og en gratulasjon og ønsker om at kvalmen skal slippe taket.
|
|
![]() |
|
|