|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Weeeee
|
![]() TeltingSer at det er flere som bedriver denslags.
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: TeltingVi skal telte i juli, men på "leir" sammen med mange andre. Det blir jo litt annerledes. Jeg grugleder meg.
![]() |
![]() |
#3 |
Weeeee
|
![]() Sv: TeltingJeg kan godt forstå grugledingen. Tror jeg hadde fått litt hetta om jeg skulle på slik gruppecamping.
![]() |
#4 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: TeltingNå er det snakk om gode venner, så det sosiale gleder jeg meg til. Jeg er mer bekymret for det rent praktiske. Vi har tross alt en ettåring med oss...
![]() |
![]() |
#5 |
Originala
|
![]() Sv: TeltingAkkurat nå har jeg ikke mange tips å komme med, men det dukker kanskje opp noen. Men etter et drøyt glass rødvin, gode telterfaringer og nært forestående ferietur, så blir jeg sånn: |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Weeeee
|
![]() Sv: Telting
Tipper det kommer til å gå supert!
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: TeltingVi teltet forrige helg, på campingplass sammen med en haug med andre foreldre. Fotball-cup, med andre ord.
![]() |
#8 |
Weeeee
|
![]() Sv: TeltingNår vi telter på campingplasser passer vi alltid på å sjekke fasilitetene før vi sjekker inn. Det kan fort skjule seg mang en overraskelse der ...
![]() |
#9 |
Weeeee
|
![]() Sv: TeltingKassepakking bedriver vi også med, sortert etter bruksområde. Lett å finne frem på den måten
![]() |
#10 |
Weeeee
|
Hvor som helst!
![]() |
#11 |
Originala
|
![]() Sv: TeltingAngående utstyr: |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Weeeee
|
![]() Sv: TeltingJa, det er et slikt lettvekter fjellsport telt vi må ha oss om vi skal campe mer fritt. Nå har vi et svært telt med full ståhøyde, to soverom og stue. Det er fantastisk deilig å kunne stå å kle på seg når man telter over lengre periode!
![]() |
#13 |
Originala
|
![]() Sv: TeltingVi har som sagt kjøpt lavvo, som vi tror vil gi litt mer komfort på campingtur. Da kjører vi bil, så vi behøver ikke bære teltet. Det er nemlig en god del tyngre enn Helsport Fjellheimen 4 camp, som vi også har. Vi kjøpte Ifjord 6 (lavvo), men nå har jeg begynt å lure på om det var dumt av oss å ikke kjøpe et telt med toppåpning og mulighet for ovn. Må bestemme oss endelig før vi tar i bruk teltet. Vi får helt sikkert byttet det, men det blir 2-3 000 dyrere og jeg er usikker på om vi trenger det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Originala
|
De tørker godt, og de lukter ikke surt. Vi hadde hvert vårt da vi var på sykkelferie i fjor, og det brukte vi i fem dager uten å vaske. Ikke antydninger til sur lukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Originala
|
![]() Sv: TeltingHer er teltet vi har: |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Weeeee
|
![]() Sv: TeltingGubben har så lyst på lavvo at han blir helt syk når han ser et.
![]() |
#17 |
Weeeee
|
![]() |
#18 |
Originala
|
![]() Sv: TeltingAner ikke noe om lavvo, dessverre, men noen andre har kanskje erfaringer å dele. Men jeg kan liksom ikke tenke meg annet enn at vinden må ta mye mer i en lavvo enn i et vanlig fjelltelt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Originala
|
Jeg har ingenting å utsette på det, annet enn at takhøyden er såpass lav at man mer eller mindre må ligge ved påkledning. Det var grunnen til at jeg ønsket å gå for telt/lavvo med ståhøyde i sommer, når vi likevel skal kjøre bil. Ellers er vi veldig fornøyde med det teltet, både mannen og jeg. Ingen av oss kan erindre at det har vært klamt å sove i. Det er jo bunn i den delen vi ligger i. Klær som har ligget i forteltet har blitt litt fuktige, men det vil det vel bli i alle fortelt (uten bunn). |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Weeeee
|
![]() Sv: Telting5,5 kilo? Det er jo ingenting, vårt telt veier rundt 13 kilo. Et tankekors kjenner jeg. Selv om vi kjører til og fra når vi bruker det teltet, så vil vi jo ha lavest mulig vekt.
![]() |
|
|