Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Eh ... Vi skal visst til Florida neste sommer

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-11, 19:23   #21
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eeh... Vi skal visst til Florida neste sommer

Nå ser jeg at den perioden vi skal reise er midt i regn- og tornadosesongen. Det kan bli interessant.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 19:25   #22
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var ikke noe problem da vi var der, Fibi. Og det fikk vi bekreftet fra mange andre før vi dro også. Vi var der to uker i juli i forfjor. Det regnet noen ganger på ettermiddagene, men det var ikke noe stress. Det varte ofte bare noen minutter.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 19:28   #23
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Hvordan var luftfuktigheten? Jeg svetter jo bare jeg beveger meg når det er over 25 grader her, så eg gruer meg litt med tanke på at tempene der er ganske høye, i tillegg til at staten er "kjent" for høy luftfuktighet...

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 19:52   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Ja! Jeg mener - her er man på et så utrolig vakkert sted, hvor det svømmer delfiner i vannet rundt deg, skilpadder legger egg i sanden, små beltedyr rusler rundt i veikanten og papegøyene kvekker i palmene. Og så velger man å bruke 10.000 kr på å stå i kø for å ta berg og dalbaner i 40 grader uten så mye som et vindpust til å lette på trykket? Midt i landet, langt fra strender og det vanvittige dyrelivet! Det er beyond me altså. Vi reiste igjen etter én dag, det var bare ikke verdt å bruke tiden sin på. Disney i juli var helvete på jord. Men akk, som vi fant sjelefred på de vidunderlige strendene! Det er den beste ferien noensinne, med unntak av dagen og natten vi kastet bort i Disneyparken.

Jeg skjønner det jo om man ikke er fan av slike parker selv, men jeg er faktisk verre enn ungene. Så for meg er det totalt uaktuelt å sløyfe noe som er så "once in a lifetime", vi drar jo sannsynligvis aldri dit igjen. Men vi skal være der i minst 3 uker, så vi får jo med oss alt det andre i tillegg, regner jeg med. Reiser man for en uke skjønner jeg jo at man kanskje bør bruke tiden sin mer med omhu - ut fra det man LIKER selv.

Gammel 26-06-11, 20:03   #25
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Åh Florida. Vi leker og med tanken på å dra dit snart. Vi har mulighet for å låne en leilighet i Daytona og jeg har sååå lyst.
Dere får det nok kjempefint Fibi!

Gammel 26-06-11, 20:05   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg trodde Disney World var ett sted og ferdig med det.

Disney World ER et sted, i Orlando, Florida.

Gammel 26-06-11, 20:05   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Disney World ER et sted, i Orlando, Florida.

Jajajja, jeg mente hele Disney-greiene. Skulle i hvert fall ønske Cars var i Florida.

Gammel 26-06-11, 20:06   #28
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Hvordan var luftfuktigheten? Jeg svetter jo bare jeg beveger meg når det er over 25 grader her, så eg gruer meg litt med tanke på at tempene der er ganske høye, i tillegg til at staten er "kjent" for høy luftfuktighet...

Du får det ikke værre enn i juli for å si det slik! Varmt og fuktig, til dels ekkelt. Man bor enten inne eller i et basseng på den tiden. Men, dere får en flott tur!

Gammel 26-06-11, 20:07   #29
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Ja! Jeg mener - her er man på et så utrolig vakkert sted, hvor det svømmer delfiner i vannet rundt deg, skilpadder legger egg i sanden, små beltedyr rusler rundt i veikanten og papegøyene kvekker i palmene. Og så velger man å bruke 10.000 kr på å stå i kø for å ta berg og dalbaner i 40 grader uten så mye som et vindpust til å lette på trykket? Midt i landet, langt fra strender og det vanvittige dyrelivet! Det er beyond me altså. Vi reiste igjen etter én dag, det var bare ikke verdt å bruke tiden sin på. Disney i juli var helvete på jord. Men akk, som vi fant sjelefred på de vidunderlige strendene! Det er den beste ferien noensinne, med unntak av dagen og natten vi kastet bort i Disneyparken.

Synes man må få med seg et par parker (absolutt ikke alle), men man kan ikke si man har vært i Florida og sett noe før man også har vært på strender og spist lokal mat.

Gammel 26-06-11, 20:10   #30
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Åh, det blir garantert en fantastisk tur. Så herlig det må bli å ha en slik tur å se frem til.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 20:17   #31
millact

Standard

Nå ser jeg at den perioden vi skal reise er midt i regn- og tornadosesongen. Det kan bli interessant.

Går fint. Kan regne kraftig og tordne og lyne mye (er ikke uten grunn at Florida også kalles the lightning capital of the world). Det er over på maks et par timer, i verste fall mye kortere. Det positive er at det frisker opp luften veldig etterpå.

Gammel 26-06-11, 20:21   #32
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I Miami var det varmt i forhold til å gjøre byting, syntes jeg. Men det var ikke uutholdelig på noen måte, vi holdt oss for det meste på South Beach, og da var alt greit. Men å humpe rundt på busser i byen var ikke helt greia, for å si det slik. På vestsiden av Florida var det mildere. I Orlando var det så varmt at jeg følte meg dårlig. Everglades var også ganske hot. Trikset er nok å holde seg ved basseng og strand. Og på ettermiddagen er det enklere å bevege seg rundt, så det er lurt å legge utfluktsplanene til da. Vi hadde også en tur på kino (aircon!) og flere på kjøpesentere (aircon!), det var deilig adspredelse når varmen var slitsom.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.