Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Flytehjelp i basseng i Syden, hva bruker dere?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-06-11, 12:44   #21
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Flytehjelp i basseng i Syden, hva bruker dere?

Vi har kun brukt armringer på våre. Og selvsagt fulgt med.
Prøvde med slike gule magebøyler, som vist på bildet oppe i tråden. Men de var ikke noe suksess, de ville ikke ha de på seg.

Gammel 26-06-11, 21:54   #22
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Armringer kjøpt på sportsbutikk, de er pålitelige. Og badering, men da er vi voksne nærmere barna. Og jeg ser etter lange pølser til å flyte på. De hadde det i et basseng vi var i, det virker som om det et lettere å få opp rompa og sparke i fra.

Gammel 26-06-11, 23:01   #23
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vesla på fem brukte en slags oppblåsbar redningsvest når vi var i syden for noen uker siden
Den kjøpte vi i butikken som var tilknyttet hotellet vi bodde på. Den fungerte veldig bra, hun ville jo selvsagt være med storesøster der det var litt dypt. Hadde selvfølgelig øynene på henne konstant uansett

Registrerte at noen barn hadde en slags stor badedrakt på seg, der det var sydd i flyteelementer. Det er sikkert en enda bedre løsning

Gammel 26-06-11, 23:03   #24
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker armringer. Ikke badering, spesielt ikke etter at jeg så en som gikk rundt. Det må jo selvfølgelig passes på altså, men det gikk utrolig fort å vippe rundt med baderingen. Og barnet klarte ikke å vippe tilbake.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 23:05   #25
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Patsy, her.

Vi kjøpte EasySwim her, har ikke fått prøvd den enda så jeg vet ikke om den er bra eller ikke.
Gutten er i hvert fall fornøyd og skal ha den på hele tiden, om litt over en uke kan den prøves skikkelig.

Easyswim hadde vi til storesøster, og nå har vi noe lignende fra en eller annen svømmetøyprodusent, bare at det er oppblåsbar mage og rygg.

Synes det er helt kurant å ha når de er så små, for da kan de bade litt uten at vi må være med hele tiden.

Nå er vårt sydenbasseng såpass dypt at de ikke kan stå der, så om det var et grunt basseng hvor de for det meste lekte, så hadde jeg kanskje bare fulgt godt med, og kjørt uten.

En annen fordel med sånne drakter er at det er UV-tøy i dem.

Gammel 26-06-11, 23:16   #26
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lillesøster bruker armringer og vi tar nok med de gode solide som vi har her hjemme. Regner med at det er siste året vi tar med for hun svømmer ganske godt dog under vann.

Gammel 26-06-11, 23:28   #27
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Pompen bruker armringer og badering. Han er ikke bråtøff når det kommer til vann, og hater å få vann i ansiktet. Han tør kun å hoppe fra kanten om han holder oss i begge hender.
Han er ikke direkte redd heller, for han elsker å bade. Men jeg kjenner at jeg er litt glad for at han er såpass reservert. I barnebassenget kan han plaske litt alene. I det større bassenget er det uaktuelt. Der må en av oss voksne være med.
Det holder ikke med storesøster. Hun er en habil svømmer og veldig ansvarsfull. Jeg gir ikke under noen omstendighet ansvaret til henne likevel.

Gammel 26-06-11, 23:38   #28
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Easyswim hadde vi til storesøster, og nå har vi noe lignende fra en eller annen svømmetøyprodusent, bare at det er oppblåsbar mage og rygg.

Synes det er helt kurant å ha når de er så små, for da kan de bade litt uten at vi må være med hele tiden.

Nå er vårt sydenbasseng såpass dypt at de ikke kan stå der, så om det var et grunt basseng hvor de for det meste lekte, så hadde jeg kanskje bare fulgt godt med, og kjørt uten.

En annen fordel med sånne drakter er at det er UV-tøy i dem.

Bassenget dit vi skal er også så dypt at han ikke kan stå, men han får uansett ikke bade alene uten at noen er sammen med han.
Og det tror jeg ikke han har noe ønske om heller.

Vi skal reise sammen med en tidligere svømmelærer og han anbefalt en sånn type drakt, så da satser jeg på at den er brukbar.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 23:58   #29
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Badering forsvant vår yngste sønn ut av, han skulle løfte armene opp i luften og vips
forsvant han igjennom, gudskjelov badet jeg sammen med han, uansett hadde han
ikke fått vært alene på dypet, selv med flyteelementer.
Var på Kypros nå og så en del barn som brukte sånne badedrakter med flyteelementer i, vet ikke hvordan de fungerer.
Synes armringer virker greit.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 00:01   #30
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Patsy, her.

Bassenget dit vi skal er også så dypt at han ikke kan stå, men han får uansett ikke bade alene uten at noen er sammen med han.
Og det tror jeg ikke han har noe ønske om heller.

Vi skal reise sammen med en tidligere svømmelærer og han anbefalt en sånn type drakt, så da satser jeg på at den er brukbar.

Altså vi er sammen med han, men ikke nødvendigvis OPPI vannet. Vi har tilgang til privat basseng. Han svømmer med sin drakt og jeg sitter på en stol og soler meg ved siden av. Selv ikke 8-åringen bader alene, enda hun er veldig trygg i vannet. Man kan skli og slå seg og ramle ut i vannet, så nei, ingen unger bader alene. Vi er som regel 4 voksne og 2 unger, så det er alltid noen som passer på.

Storesøster lærte å svømme før hun ble 5, men jeg tør ikke påstå at det var pga den drakten, men det gjorde det nok ikke verre.

Gammel 27-06-11, 00:06   #31
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Altså vi er sammen med han, men ikke nødvendigvis OPPI vannet. Vi har tilgang til privat basseng. Han svømmer med sin drakt og jeg sitter på en stol og soler meg ved siden av. Selv ikke 8-åringen bader alene, enda hun er veldig trygg i vannet. Man kan skli og slå seg og ramle ut i vannet, så nei, ingen unger bader alene. Vi er som regel 4 voksne og 2 unger, så det er alltid noen som passer på.

Storesøster lærte å svømme før hun ble 5, men jeg tør ikke påstå at det var pga den drakten, men det gjorde det nok ikke verre.

Ops, det kom kanskje litt feil ut det jeg skrev i stad. Jeg mente ikke å få det til å høres ut som om du ikke passet barna dine altså.

Bare så det er sagt.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 00:34   #32
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den easyswim-drakten, er det sånn at msn kan ta ut elementene på den og gjøre den gradvis mindre "til hjelp"? Har fått det anbefalt til svømmetrening, nemlig.

Gammel 27-06-11, 00:45   #33
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Nei, ikke den vi hadde, dvs, ikke hva jeg har funnet ut av.

Den vi har nå, den er oppblåsbar foran og bak - da kan en jo bare ha mindre og mindre luft i. Har ikke testet det heller. Gutten vår er 3 og et halvt, så jeg er mest opptatt av at han skal holde seg flytende foreløpig.

(lurer på om den vi har er fra Arena - hvis det er et badetøymerke som heter det?? Kjøpt på sportsbutikk. )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.