Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Leser du (papir)avisa forfra eller bakfra?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Leser du avisa forfra eller bakfra?
Forfra 86 54,78%
Bakfra 43 27,39%
Det varierer 25 15,92%
Dustepoll 3 1,91%
Deltakere: 157. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-11, 13:42   #41
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leser du (papir)avisa forfra eller bakfra?

Det har aldri slått meg at man kan lese den annet en forfra. Og ikke skjønner jeg at så mange faktisk leser den bakfra heller. Raringer.

Gammel 09-06-11, 20:48   #42
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Kan hende Skytte har rett? Det er lettere å bla i avisa når man begynner bakfra.

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Bakfra bakfra bakfra. Sier man det mange ganger etter hverandre mister ordet all mening.

Jeg stussa plutselig veldig da jeg skulle lage pollen. Heter det virkelig bakfra?

Gammel 09-06-11, 20:57   #43
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Alltid bakfra. Spiller ingen rolle om det er blader, magsiner eller aviser.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 23:12   #44
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg leser alltid dødsannonsene (som står bakerst) først, så starter jeg forfra. (jeg er mest opptatt av de politiske sidene og de største nyhetene og de står først.)

Fødsels- og bryllupsannonser leser jeg sjelden.

I Dagbladet er nesten alt kommentarstoffet bakerst.

Gammel 09-06-11, 23:17   #45
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leser den forfra, men som regel leser jeg del to (nordlys) før jeg begynner på del en. Del to har alle de artige greiene, sporten, musikk/filmanmeldelser, kort sagt, leserinnlegg osv.

Gammel 09-06-11, 23:25   #46
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Har lest den bakfra så lenge jeg kan huske. Gjør stort sett alltid det med blader og magasiner også.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 00:46   #47
amanas

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Jeg leser den bakfra, det er jo bakerst det mest spennende er

Gammel 10-06-11, 00:48   #48
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det varierer, men stort sett bakfra. Jeg har alltid antatt at det er fordi jeg er keivhendt.

Gammel 10-06-11, 01:39   #49
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bakfrå, men alle vedlegg som Magasinet, Dagbladet søndag, A-magasinet osv er forfra. Pussig i grunn.

Gammel 10-06-11, 09:10   #50
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det varierer alt ettersom overskriftene på forsiden. Er det noe interessant, begynner jeg gjerne med den artikkelen som fenget meg. Ellers begynner jeg stort sett bakfra, av en eller annen grunn.

Gammel 10-06-11, 09:46   #51
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Før leste jeg alltid bakfra. Jeg tror det kom av at tegneseriene + kulturseksjonen var bakerst, resten var kanskje ikke så interessant. Nå leser jeg alltid forfra, vet ikke når det snudde.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 09:48   #52
Lizzie

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg leser aviser forfra, men starter sjelden med del 1. Kulturdelen er vel den jeg leser først, før nyhetene, for de leser jeg oftest på nett.

Gammel 11-06-11, 22:43   #53
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Litt forskjellig

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 00:18   #54
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Byrjar alltid framme. Sjølvsagt, skulle eg til å sei..

Gammel 13-06-11, 11:17   #55
Sequinita
Fullverdig medlem

Sequinita sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Sequinita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Er sjelden jeg leser avisa nå, bruker mest internett, tv og radio. Men når jeg gjør det er det forfra, ja

Sequinita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 10:46   #56
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Forfra, men kan bla frem om jeg finner noe jeg vil lese med en gang.

Gammel 15-06-11, 10:58   #57
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vind, her.

Jeg leser stort sett aviser og ukeblader bakfra. Bøker leser jeg forfra.

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

jeg begynner faktisk som oftest alltid i midten og så lukker jeg den og snur den litt rundt. så går jeg tre ganger rundt stolen og blar forfra og så litt bakfra.

Jeg leser sjelden avisen, men når jeg leser vg eller Dagbladet begynner jeg bakfra. Adresseavisen leser jeg forfra.

Gammel 20-06-11, 17:24   #58
Miraluca
Aktiv

Miraluca sin avatar

Medlem siden: May 2011
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Varierer veldig hva forsidesaken er igrunnen. Hvis det har noe med sport å gjøre, prøver eg å hoppe forbi mest mulig av det

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 16:08   #59
Ophelia
Rosebud

Ophelia sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
Ophelia er litt kulOphelia er litt kul
Standard

Bakfra. Mannen min mener jeg er helt dust - *han om det...*

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.