|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Dårlig husmor
|
![]() Jane EyreJeg så Jane Eyre i går (sammen med nolo og Harriet Vane) og siden det ikke ser ut til å være noen tråd fra før tenkte jeg at det kanskje var på tide. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
![]() Sv: Jane EyreDen kunne jeg godt tenkt meg og sett! Bare synd at den ikke ser ut til og komme på kino i nærheten, får håpe bygdekinoen tar den med.
![]() |
#5 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Jane EyreDet var en fin film, ja, men som Blå sier manglet det litt "gnist" mellom Rochester og Jane. Jeg følte meg veldig tatt tilbake til gamle dager, og det var virkelig ikke de gode gamle.
![]() |
![]() |
#6 |
Epikur
|
![]() Sv: Jane EyreMen jeg er litt mør når Michael Fassbender ser meg dypt inn i øynene og hvisker hest, kjenner jeg.
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Jane EyreGår den på kino nå?
![]() |
![]() |
#8 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jane EyreÅh, jeg trodde dere snakket om serien eller en gammel film, og så så jeg plutselig at den går på kinoen her. Tror jeg må høre med den faste filmpartneren min om vi skal se den sammen, før hun flytter sørover (
![]() |
#9 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Jane EyreJeg skal se den i morgen! Serien med Toby Stephens og
![]() |
#10 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jane Eyre
Jeg følte "gnisten" jeg altså, men det er jo det som er så bra med film - man ser og tolker den så forskjellig. Jeg synes Mia Wasikowska var en glimrende Jane. Ellers er jeg en stor fan av Judi Dench. Hun er skapt for denne sjangeren. Jeg tror faktisk jeg likte filmen bedre enn tv-serien produsert av BBC som gikk på tv noen år tilbake, men ber om anledning til å skifte mening om jeg ser serien på nytt om en stund :korttidsminne: |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Jane EyreMulig jeg har BBC-versjonen for sterkt i minnet, og at jeg derfor er litt for kritisk? Jeg anbefaler uansett filmen på det varmeste.
![]() |
![]() |
#12 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Jane EyreDet var altså ikke meningen å ikke anbefale filmen, for den var helt strålende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Epikur
|
![]() Sv: Jane EyreBoken er verre og vondere nå når man er voksen, fordi kjærlighetsløsheten Jane vokser opp med, grusomhetene og den manglende forståelsen og empatien, blir bare så mye mer tydelig og smertefull når man er voksen og har barn selv. Jeg leste Jane Eyre som 11-åring, da var den bare spennende og nifs, som 20-åring var den romantisk og i fjor sommer gråt jeg da hun ble stengt inne på rødsalen.
![]() |
|
|