Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jane Eyre

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-11, 08:26   #1
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jane Eyre

Jeg så Jane Eyre i går (sammen med nolo og Harriet Vane) og siden det ikke ser ut til å være noen tråd fra før tenkte jeg at det kanskje var på tide.

Stort sett veldig god film. Dyster og vakker. Harriet kommenterte at den virkelig fikk frem hvor mørkt det var før elektrisk lys. De får virkelig frem en mørk og kald stemning.

Mia whatsherface har et perfekt utseende for rollen og spiller angst og melankoli, stolthet og integritet veldig godt. Men hun klarer ikke helt lidenskap (synes jeg). Og ikke han heller. Jeg klarte ikke å tro på lidenskapen i forholdet mellom dem.

Men en film som er veldig verd å se. Og boken blir med meg på ferie tror jeg. Det er flere år siden jeg leste den sist, og det er helt klart på tide.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 08:34   #2
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jane Eyre

Det høres ut som en film jeg gjerne ville sett.

Gammel 28-06-11, 08:49   #3
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi så reklamen da vi var på kino sist. Jeg gleder meg skikkelig!

Gammel 28-06-11, 13:52   #4
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Den kunne jeg godt tenkt meg og sett! Bare synd at den ikke ser ut til og komme på kino i nærheten, får håpe bygdekinoen tar den med.
Jeg har sett versjonen med Toby Stephens og Ruth Wilson utallige ganger. Boka eg også veldig god!

Gammel 28-06-11, 14:05   #5
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en fin film, ja, men som Blå sier manglet det litt "gnist" mellom Rochester og Jane. Jeg følte meg veldig tatt tilbake til gamle dager, og det var virkelig ikke de gode gamle.

Gammel 28-06-11, 14:39   #6
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg er litt mør når Michael Fassbender ser meg dypt inn i øynene og hvisker hest, kjenner jeg.

Gammel 28-06-11, 14:42   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Går den på kino nå?

Jeg leste boka for mange, mange år siden. Jeg husker jeg likte den veldig godt, men er litt usikker på om jeg fjortis-likte den eller jeg fremdeles ville syntes den var god. Det hender at jeg leser bøker om igjen som jeg leste i tenårene, og det er innimellom en gedigen nedtur.

Gammel 28-06-11, 15:09   #8
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Åh, jeg trodde dere snakket om serien eller en gammel film, og så så jeg plutselig at den går på kinoen her. Tror jeg må høre med den faste filmpartneren min om vi skal se den sammen, før hun flytter sørover ( ).

Gammel 28-06-11, 16:44   #9
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal se den i morgen! Serien med Toby Stephens og
Ruth Wilson, som gikk for et par års tid siden synes jeg var veldig bra, blir artig å se om disse klarer det like bra.

Gammel 28-06-11, 17:25   #10
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Det var en fin film, ja, men som Blå sier manglet det litt "gnist" mellom Rochester og Jane.

Jeg følte "gnisten" jeg altså, men det er jo det som er så bra med film - man ser og tolker den så forskjellig. Jeg synes Mia Wasikowska var en glimrende Jane. Ellers er jeg en stor fan av Judi Dench. Hun er skapt for denne sjangeren. Jeg tror faktisk jeg likte filmen bedre enn tv-serien produsert av BBC som gikk på tv noen år tilbake, men ber om anledning til å skifte mening om jeg ser serien på nytt om en stund :korttidsminne:

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 17:35   #11
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mulig jeg har BBC-versjonen for sterkt i minnet, og at jeg derfor er litt for kritisk? Jeg anbefaler uansett filmen på det varmeste.

Gammel 28-06-11, 21:23   #12
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var altså ikke meningen å ikke anbefale filmen, for den var helt strålende.

Og Tjorven: jeg er helt sikker på at det ikke bare var tenåringsfascinasjon. Boken kommer til å være enda sterkere nå, når du forstår den på en annen måte. Jeg leste den første gang da jeg var 10 og har lest den om igjen og om igjen, og den er like god hver gang. :nerd:

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 21:47   #13
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Boken er verre og vondere nå når man er voksen, fordi kjærlighetsløsheten Jane vokser opp med, grusomhetene og den manglende forståelsen og empatien, blir bare så mye mer tydelig og smertefull når man er voksen og har barn selv. Jeg leste Jane Eyre som 11-åring, da var den bare spennende og nifs, som 20-åring var den romantisk og i fjor sommer gråt jeg da hun ble stengt inne på rødsalen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:11.