|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Er Hunderfossen verdt å reise til?Divine, hvis sønnen din elsker biler og kjøretøy så bare MÅ dere dra på Vegmuseet dag to. Det er graits inngang mener jeg, mange kule biler, høydepunktet for meg var fjellsprengingsmuseet med virkelig enorme dumpere og artige saker. Det er en koselig kafé der også, og fine museumsbutikker på området.
|
|
|
#63 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er Hunderfossen verdt å reise til?Vi ble veldig skuffet da vi var der for første og siste gang i fjor.
|
|
|
#64 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er Hunderfossen verdt å reise til?Vi var der for tre år siden,da de yngste jentene mine var 8 og 9 år,og de syntes det var stor stas med all bilkjøringen,de fikk jo til og med førerkort på trailer,noe pappaen deres aldri tok. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Textrovert
|
Sv: Er Hunderfossen verdt å reise til?
Vi har ingen dag to, dessverre.
|
|
|
#67 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er Hunderfossen verdt å reise til?Vi har gode erfaringer med selve parken, men hotellet suger. Jeg missunte dem med campinghytte. Nå var Mazungen mindre sist vi var der, men vi kan nok tenke oss å dra tilbake. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Kjernesnill
|
Jeg tenkte på at hvis dere skal overnatte og reise hjem dagen etter, så rekker dere en tur innom. Mine barn digger stedet, de har biler for alle aldre. Min yngste grodde nesten fast i den lille Postmann Pat-bilen.
|
|
|
#69 |
|
Textrovert
|
Skjønner. Men vi skal reise opp dit på ettermiddagen en lørdag og så sove over til søndag, og så ta turen i parken før vi kjører hjem, så bare én dag på oss, dessverre.
|
|
|
#70 |
|
maler
|
Sv: Er Hunderfossen verdt å reise til?Det er jo en ganske hyggelig park. Men tempoet er ikke så høyt og kan på ingen måte måle seg med hverken dyreparken eller tusenfryd, mer de danske parkene som ikke er rene tivoli om dere har vært der. Og så er den ikke helt knall for halvstore unger, spesielt hvis man har noen som er litt store for alderen. Barn i 1.-4. klasse kan falle litt mellom to stoler da de er for store for mange av aktivitetene uten å ha blitt store nok til å kjøre gocart eller være i høydeparken. Min eldste syntes det var litt kjipt sist vi var der. Det er en viss fare for at det kan gjelde din 2002-gutt også. Men hvis dere aldri har verdt der, er det jo verdt et besøk forsåvidt. Jeg synes imidlertid det greier seg i bøtter og spann med en dag. Ta med grillmat, maten der er elendig på alle nivåer.
|
|
|
#71 |
|
Textrovert
|
Sv: Er Hunderfossen verdt å reise til?Gutten vår er på mange måter ganske "barnslig" av seg, så det gjør ikke noe at mye er beregnet for litt yngre barn. Men det er alltid vanskelig å vite på forhånd hva som fenger han, så det skal bli spennende å se.
|
|
|
#72 |
|
maler
|
Problemet er ikke hva som fenger, men hvor lang han er. Når man passerer 130cm får man ikke lov til å være med på alle aktivitetene lenger, og man må vel være 150 for å kjøre gocart mener jeg å huske.
|
|
|
#73 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De enkelte attraksjonene er godt beskrevet inne på nettsiden til Hunderfossen. Der står også min/max høyde, eventuelt alderskrav. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
maler
|
|
|
|
#75 |
|
Textrovert
|
Ah, skjønner. Han er over 1,30, ja. Men under 1,50. Men vi skal studere nettsidene nøye, slik at han vet på forhånd hva han kan være med på. Han bruker å godta slike begrensninger ganske greit, så lenge han er forberedt.
|
|
|
#76 |
|
maler
|
Ja, det bruker å gå greit så lenge man er forberedt. Og så har han jo heller ikke med seg lillebror på 120 cm som irriterende nok går inn overalt.
|
|
|
#77 |
|
Tre små T
Vi sto veldig mye i kø,på det meste. Soria Moria var ikke verdt en time i kø. Den raftingbåten sto vi to timer i kø,og var ferdig på 2 minutter. Ellers var det masse småbiler som eldste ikke hadde noe interesse av og minste brydde seg heller ikke.Og han elsker biler. Vannlandet var lite og masse folk. Maten var dyr og vi venta i over en time på pizza. Nei syns det var en lekepark med litt ekstra. Unga syns det var helt greit,vi voksne kjeda oss ihjel.Og vi er ganske lette og underholde.Så vi satser heller på Bø,Tusenfryd eller Sunne vattenpark som blir i nesten samme avstand for oss som Hunderfossen.
|
|
|
#78 |
|
trenger lading
|
Sv: Er Hunderfossen verdt å reise til?Men er det ikke slik på de fleste parker på dager med knallvær og mye folk? Men tror aldri jeg har stått i kø en time på Hundeffossen. Alle advarte oss mot Legoland i juli. Vi var der i oktober da vi var der, og vi sto maks 10 min i kø.
|
|
|
|
#79 |
|
Tre små T
Sv: Er Hunderfossen verdt å reise til?Ja kan godt hende vi var maks uheldig med køer,men alt i alt var vi veldig skuffet.Og det er første gangen jeg har sagt etter og ha vært i et lekeland/badeland osv. Jeg har vært i ganske mange gjennom årene og dette deler sisteplassen med Ølands djurpark.
|
|
|
#80 |
|
maler
|
Sv: Er Hunderfossen verdt å reise til?Det som er med Hunderfossen, er at de ikke har så mange store attraksjoner. Så på dager med mye folk blir det fort endel kø. Men på litt mer folketomme dager er det en veldig hyggelig park.
|
![]() |
|
|