Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Lurer på noe om PM-er

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-07, 22:57   #21
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lurer på noe om PM-er

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg synes det er helt greit at de kan. Men hva de KAN og hva de GJØR er to forskjellige ting, og jeg tviler på at noen av dem gidder å lese andres prikker hele dagen lang.
Det plager meg i hvert fall overhodet ikke, og jeg skriver ingenting på prikk eller pm som ikke tåler dagens lys sånn sett.

Jeg er helt enig med deg i at jeg ikke tror de gidder å lese prikker dagen lang.
Det hadde ikke jeg gjort heller.
Jeg er dog helt uenig med deg i at det er greit at muligheten finnes.
Heldigvis er det lov å være uenige.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 23:01   #22
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Kan noen være så snill å legge inn link til den tråden om prikk-lesing, forresten? Jeg fant den ikke...

Den ligger rett ved siden av denne tråden (over eller under).

Gammel 11-03-07, 23:02   #23
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig med deg i at jeg ikke tror de gidder å lese prikker dagen lang.
Det hadde ikke jeg gjort heller.
Jeg er dog helt uenig med deg i at det er greit at muligheten finnes.
Heldigvis er det lov å være uenige.

Men dette er jo tross alt et forum på internett, selvfølgelig er det MULIG å lese enhver informasjon på forumet for administrator!

Hvor skumle eller sjokkerende ting ER det egentlig som blir skrevet på prikk/pm siden dette er så forferdelig?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 23:15   #24
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvor skumle eller sjokkerende ting ER det egentlig som blir skrevet på prikk/pm siden dette er så forferdelig?

Må ting være skummelt eller forferdelig for at man ikke ønsker at andre skal lese det?
Selv tenker jeg på privat informasjon -informasjon jeg ikke ønsker skal ligge ute på et forum, og som jeg heller ikke ønsker at en moderator skal gå inn og lese. Privat informasjon kan være alt fra RL navn, telefonnumre, adresser og annet "ufarlig".

Jeg er selv moderator på et annet forum, og ingen av oss der INKLUDERT admin har mulighet for lesing av privat informasjon. Mulig admin kunne gjort endringer for å få tilgang til det selv, men det anser både admin og vi andre å være et grovt overtramp.

Gammel 11-03-07, 23:23   #25
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må ting være skummelt eller forferdelig for at man ikke ønsker at andre skal lese det?
Selv tenker jeg på privat informasjon -informasjon jeg ikke ønsker skal ligge ute på et forum, og som jeg heller ikke ønsker at en moderator skal gå inn og lese. Privat informasjon kan være alt fra RL navn, telefonnumre, adresser og annet "ufarlig".

Jeg er selv moderator på et annet forum, og ingen av oss der INKLUDERT admin har mulighet for lesing av privat informasjon. Mulig admin kunne gjort endringer for å få tilgang til det selv, men det anser både admin og vi andre å være et grovt overtramp.

Tja. Jeg ville jo i utgangspunktet ikke lagt ut privat informasjon jeg ikke ville andre skulle lese på internett generelt.

Gammel 12-03-07, 00:11   #26
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Kan ikke gjenta dette for ofte: Vi leser ikke PMer her på FP.

De gjør det på mange andre forum, SG er nevnt.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 00:13   #27
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

De gjør det på mange andre forum, SG er nevnt.

Det var vel jeg som nevnte dette. Må understreke at det bare gjøres i helt spesielle tilfeller, da.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 00:24   #28
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt totalt 100% forkastelig at dere leser prikker og pm'er. Dersom noe skjer på pm som noen ønsker å rapportere inn, får de heller videresende pm.
Det stemmer heller ikke at alle forum er satt opp med disse muligehetene.

Kan noen være så snill å legge inn link til den tråden om prikk-lesing, forresten? Jeg fant den ikke...

Er det mulig ...

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 00:26   #29
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Det er visst det. Noen får bruke brevduer i stedet. Kanskje det er tryggere.

Gammel 12-03-07, 00:31   #30
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Hadde jeg vært modde eller admin hadde jeg uten tvil installert alle mulige moduler for å overvåke alle medlemmene på forumet.

Lesing av prikker og PM-er ville jeg sett på som et frynsegode.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 00:57   #31
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Standard

Nei, jeg håper virkelig ikke dere leser PM.
At dere andre her synes det er helt naturlig at prikkene leses av andre, og anser prikkene som offentlig informasjon forundrer meg. Det er en grunn til at noen funskjoner er private og beregnet på kommunikasjon medlemmene i mellom, og at andre ting ligger ute til offentlig skue.

Dersom det faktisk er tilfelle at vi medlemmer burde være klar over at privat kommunikasjon mellom medlemmene kan overvåkes av modder og admin, er det noe som helt klart burde vært opplyst om i vedtekter e.l.

Dere kan i grunn himle så mye dere vil med øynene. Jeg synes uansett ikke dette er en ok forumpraksis. Forøvrig er det heller ikke en praksis verken jeg eller min samboer har vært vant til i de 10-12 årene vi har vært forumbrukere, eiere og driftere.

Gammel 12-03-07, 01:05   #32
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg håper virkelig ikke dere leser PM.
At dere andre her synes det er helt naturlig at prikkene leses av andre, og anser prikkene som offentlig informasjon forundrer meg. Det er en grunn til at noen funskjoner er private og beregnet på kommunikasjon medlemmene i mellom, og at andre ting ligger ute til offentlig skue.

Dersom det faktisk er tilfelle at vi medlemmer burde være klar over at privat kommunikasjon mellom medlemmene kan overvåkes av modder og admin, er det noe som helt klart burde vært opplyst om i vedtekter e.l.

Dere kan i grunn himle så mye dere vil med øynene. Jeg synes uansett ikke dette er en ok forumpraksis. Forøvrig er det heller ikke en praksis verken jeg eller min samboer har vært vant til i de 10-12 årene vi har vært forumbrukere, eiere og driftere.

De leser prikker i spesielle tilfeller, men aldri PM-er. At du ikke gjør det på ditt forum betyr nada, dette er foreldreportalen.

Gammel 12-03-07, 01:07   #33
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

De leser prikker i spesielle tilfeller, men aldri PM-er. Dette er allmenn viten og praktiseres på alle forum (selv om kanskje ikke alle innrømmer det).

Igjen er vi uenige, men det er jo greit nok å konstatere.
Jeg er ingen forumnovise, men vi har tydeligvis befunnet oss på ulike forum.

Gammel 12-03-07, 01:08   #34
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Igjen er vi uenige, men det er jo greit nok å konstatere.
Jeg er ingen forumnovise, men vi har tydeligvis befunnet oss på ulike forum.

Ja, vi har visst det, men inni er vi like.

Gammel 12-03-07, 01:09   #35
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Standard

Kjappere enn kjappest

Gammel 12-03-07, 01:18   #36
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Kjappere enn kjappest

Eller paranoidere enn paranoidest.

Gammel 12-03-07, 09:37   #37
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ett forum, og KAN lese PMer og andre meldinger som sendes via en cash-hack etc (har phpbb2-forum, og ikke vB da, så jeg har ikke ett ekte prikkesystem), men for å gjøre det, må jeg laste ned en modifisering og innstalere den først. Det samme gjelder vel her, slik jeg forstår har de den ikke innstallert.

Alle som har forum, har den muligheten, uansett forumtype, omtrent, men selv om man har den, betyr ikke det at man bruker den! Selv du, Snippa, kan lese PMer, om du virkelig vil, for du kan laste ned modifiseringen for å gjøre det.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 09:39   #38
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Eller paranoidere enn paranoidest.

? Nei, er ikke det gitt.

Gammel 12-03-07, 12:47   #39
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Hadde jeg vært modde eller admin hadde jeg uten tvil installert alle mulige moduler for å overvåke alle medlemmene på forumet.

Lesing av prikker og PM-er ville jeg sett på som et frynsegode.

Samme tenkte jeg. Jeg er visst ikke helt klar for å ha makten som forumeier.

Gammel 12-03-07, 12:59   #40
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nei, det er ikke interessant. All elektronisk informasjon kan leses av noen. All teknisk informasjon - det som er interessant er ikke om det er mulig (for der er svaret uansett ja), men hvilke retningslinjer som følges.

Helt enig!

Og min huskeregel er: ikke skriv noe på nett som du ikke er villig til å lese på førstesiden på VG

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.