|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolPRampacken er romslig, ja. Vi hadde vogn og bilstol i den, og bleier.
|
|
|
|
#22 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() |
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolAha! Såpass! |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolDet du må være klar over er at om du fyller den full med bleier og andre ting, og noe skulle skje, får du null og niks igjen av flyselskapet. De erstatter vognen om den er pakket i Prampack, men det er ikke lov å pakke med alt mulig annet, kun vogna skal oppi der.
|
|
|
|
#24 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolAha.. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolJeg ville ha tatt bussen, rett og slett fordi det trolig er det sikreste alternativet du får. Skikkelig barnesete i taxi kan du glemme å få tak i, og det samme gjelder mest sannsynlig leiebil. Du kan selvfølgelig leie bil, også ta med eget barnesete på flyet. Men de behandler jo ikke akkurat bagasjen så veldig pent, så jeg ville ikke sjekket inn dagligsetet hjemmefra, men heller kjøpt et billig ett å ta med. Mulig du kan få tak i forsvarlig barnesete hos leiebilfirmaet dersom ungen fortsatt er liten nok til babysete, men det ville jeg ha sjekket veldig veldig nøye på forhånd. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Lett rørt
|
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolVi har leid leiebil en gang i syden, da Kreta. Bakovervendt var det helt umulig og få tak i. De hadde beltestoler og babystoler. Vi valgte da babystol til babyen (selvsagt) og beltestol til gutten som ble 4 år om en mnd.
|
|
|
#27 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstol
Dette transportselskapet frakter dere til Alcudia, de har fra personbil til store busser. Dere plukker en bilstol hos bilutleieselskapene. Vi tester de ikke før 17.juli, men har fått de anbefalt av andre barnefamilier. Det er flere transportbyråer, men dette er det eneste med sertifisering fra Spanske myndigheter og kontorer inne på flyplassen.
|
|
|
|
#28 |
|
Epikur
|
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolVi har alltid leid bil, fordi vi alltid har lyst til å gjøre litt ting når vi er et sted og bare bruker leiligheten som base og et sted vi spiser middag om kvelden.
|
|
|
#29 |
|
Ekvilist
|
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolIkke lest svarene. Vi har valgt å leie bil vi, og har med egne bilseter. Men det koster selvsagt penger. På siste turen betalte vi drøyt 5000,- for en stasjonsvogn i to uker.
|
|
|
#30 |
|
Passe aktiv
På PMI flyplassen, Mallorca, deler bilutleie og taxier barnestoler, hvis stolene er gode nok for mammaen og forsikrings markedsføreren i IF som jobber med sikring av barn i bil, stoler jeg på henne. Stolene skal være av kjente tyske og engelske merker. Men bakovervendte stoler kan man nok se bort fra.
|
|
|
|
#31 |
|
Ekvilist
|
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolPå en mallorcatur hvor vi leide bilsete til Poden sammen med bilen (fordi jeg hadde fått vite at det var bra seter i den klassen), så ble jeg ganske så skuffet da jeg fikk se det elendige utvalget av seter. Det var framovervendt fempunktssele-sete eller bare pute som alternativ til en fireåring. Og de fleste var rimelig slitne, de fleste av dem.
|
|
|
#32 |
|
Passe aktiv
Takk, og æsj! Da er jeg ett hakk nærmere to billige beltestoler type Britax fra Babyshop. Mistenker at noen omtaler sikkerhet på reiser til deres fordel, slik at det skal virke som om de har tatt de riktige valgene.
|
|
|
|
#33 |
|
Ekvilist
|
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolDa kan jo være at forskjellige bilfirmaer har ulikt utvalg av stoler, og at noen er bedre enn andre. Vi har vel prøvd tre ulike firmaer totalt på Mallorca tror jeg, og der har jeg iallefall ikke sett noe annet enn forovervendt fempunkts og kun sittepute i aldersklassen over spedbarnsseter.
|
|
|
#34 |
|
Nysgjerrig
Ah, ja godkjente er de vel, men jeg regner ikke forovervendte stoler som godt nok til bar under året. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Passe aktiv
Mistenker det jeg og, nå.
|
|
|
|
#36 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Re: Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstol
Han er liten og tjukk! |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolDa vi hadde med storebror (6 mnd) til Italia og skulle leie bil (hadde 3 timer fra flyplass til leiehus) hadde vi med Maxi Cosi-setet. Det gikk helt fint, da vi kjøpte bilstolspose til å pakke det i. De vi reiste sammen med reiste til Frankrike og kom kjørende derfra i deres leiebil, de hadde fått leie bilstol også, og denne var bakovervendt.
|
|
|
#38 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolVi har denne.
|
|
|
#39 |
|
Nysgjerrig
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolJeg har vært redd for å sjekke inn bilstolen vår på fly, uavhengig av innpakking. Bilstoler kan jo få usynlige skader og svakheter, og skal f.eks kasseres selv etter kollisjon i sakte fart. Derfor tenker jeg at man kan jo ikke vite om stolen lå på toppen av en bagasjevogn også ramla på bakken, eller om den havna under en tung koffert eller liknende. De gir neppe beskjed om sånn dersom stolen ser uskada ut. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Sydenferie med 11 mnd baby - vogn og bilstolJeg kommer forøvrig til å sende Simovognen i den bilstolposen (posen er ganske stor, så regner med det går), så jeg slipper å bruke sånne håpløse plastposer.
|
![]() |
|
|