Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Liker du overraskelser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-06-11, 11:08   #11
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Liker du overraskelser?

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Tja, det kommer an på. Jeg er ikke noe særlig glad i hagearbeid så akkurat dette ville jeg blitt glad for. Med mindre jeg hadde følt meg kontrollert og at jeg ikke fikk ha det slik jeg ville.

Men i dette tilfellet ville jeg bare sagt til svigermor: "Ja og når vi kommer hjem skal jeg plante noen få kryptujaer her, og det gleder jeg meg til å gjøre! Mur og sånt er jo kjedelig, men jeg synes det er koselig å sitte litt med hendene i jorda!"

Noe i den duren. Hvis du tror hun skjønner hva du mener da. Hvis hun ikke er av typen som tar hint så ville jeg vært helt tydelig på at "Det var koselig med den hekken i fjor, men i år vil jeg ta det selv. Men kanskje du vil passe ungene mens jeg gjør det?". Men først må du bestemme deg for om du vil gjøre det selv eller ikke da.

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det kommer helt an på overraskelsen og hvorfor personen som har ordnet den har gjort det.

Er det ikke bare å si i fra at du virkelig gleder deg til å plante beddet når dere kommer hjem fra ferie, og at dette er noe som gir skikkelig ro i sjela? Du trenger jo ikke la det komme frem at du tror at svigermor har planer om å gjøre det for deg, men bare signalisere at dette er noe du syns er kjempegøy. Hvis hun har et minimum av sosiale antenner så skjønner hun at det ikke er en god idé å plante for dere (men kanskje de gjør det helt klart til beplantning, og det er vel greit.)

Svigermor tar ikke hint. Og hun vet allerede veldig godt til at jeg gleder meg til å ordne ting selv, og hun vet akkurat hvordan jeg vil ha det også.
Svigermor er litt.. hmm.. hvordan skal jeg si det. Hun gjør ting i den beste mening, men hun gjør ting ut i fra hva hun selv ønsker og liker.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så utrolig snille de er! Jeg hadde blitt kjempeglad bare fordi!

Ja, de er veldig snille. Missforstå meg rett, jeg setter STOR pris på at de ønsker å hjelpe til og er utrolig glade i dem for det.

Jeg prøver å gå i meg selv og finne ut av hvorfor jeg ikke ønsker at svigermor skal gjøre dette. Det er kanskje litt fordi jeg vil ordne siste finishen selv, men også litt fordi jeg vet at svigermor vil gjøre det på sin måte, som hun vil, ikke som jeg vil selv om jeg har sagt ganske klart og tydlig i fra hva jeg vil.

Jeg kan ta et annet eksempel. I forkant av lillebror sin navnefest spurte hun om jeg trengte hjelp til å vaske og ordne litt. Gjerne det sa jeg. Skulle veldig gjerne hatt hjelp til å vaske gulvene, men da hun kom hit. Så mente hun at vinduene burde vaskes, så da gjorde hun det i stedet.
Altså, ikke noe galt i det hun gjør, vi bare ser ting på ulike måter.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.