|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
| Se resultatene: Sjefen som venn på facebook? | |||
| Nei |
|
114 | 56,72% |
| Ja, full tilgang |
|
75 | 37,31% |
| Ja, men begrenset tilgang |
|
9 | 4,48% |
| Nei, men vurderer det |
|
3 | 1,49% |
| Deltakere: 201. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?Nei men fordi han ikke er der. Min forrige sjef har jeg.
|
|
|
#82 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?Ja, det har jeg. Jeg jobber tett sammen med sjefen min og anser han også som en av mine nærmeste venner, så å unnlate ham på FB ville føltes unaturlig.
|
|
|
#84 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?Jeg har ikke det, tror ikke hun er på FB. Jeg er sjef selv og har mange av de ansatte som venner. Det er de som sender request da, jeg sender aldri til dem, nettopp for å unngå å sette dem i posisjonen som HI beskriver.
|
|
|
#85 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?Ja, både ledere og "jevnbyrdige" kollegaer. Lederene har jeg lagt til selv, og jeg ber ikke de som måtte være under meg om å bli venn. Dersom de spør, så sier jeg ja. Og det hender jeg spør selv når mitt ansvar for dem er over.
|
|
|
#86 |
|
Retromum
|
Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?Nei. Jeg foretrekker å skille mellom jobb og privatliv. Jeg har dog noen kollegaer som venner, men selv det var jeg litt tvilende til. Kollegaene har full tilgang da. Hvis de ikke skulle hatt full tilgang så ville jeg heller ikke lagt dem til som venner.
|
|
|
#87 |
|
Øyboer
Sv: Har du sjefen som venn på facebook?Sjefen er ikke på FB. Har mange kollegaer som både er likestilt og under meg på FB. Kan se ut som en av de jeg er sjef for har stengt for at jeg kan se tavlen hennes i det siste. Vet ikke om det bare er meg det gjelder. Men det er jo helt greit. |
|
|
|
|
|
#88 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?Ja har sjefen og kollegaer, men de har ikke tilgang til alle bilder. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
søt
Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?Jeg kjenner at jeg har skikkelig problemer med å forstå at man ikke gir tilgang til f.eks sjefen eller foreldre i klassen eller folk man "kjenner", facebook er jo en sosial arena som man må stå for det man gjør, legger ut og skriver. Bør man ikke da heller la være å bruke facebook? Hva er det man er redd for at andre skal se? Er man redd for at privatlivet skal bli invadert eller at man skal bli kontaktet i hytt og pine?
|
|
|
#90 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?Ja, både den forrige og den nåværende sjefen. Jeg skriver på FB det jeg kjenner at er greit at hele verden får vite, så det gjør meg ingenting å ha sjefen på vennelista.
|
|
|
#91 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?Nei. Hun sa at hun ville si ja til alle som spurte en gang, men jeg kommer ikke til å spørre.
|
|
|
#92 |
|
Pauset
Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?
Det kan man si, men sånn er det jo ofte ikke. De fleste verner vel litt om en konto man har, i alle fall kan man vel anta det. At jeg er selektiv med hvem jeg har som "venner" der handler litt om bilder jeg deler, og informasjonen jeg legger ut. Jeg er veldig meg der, selv om jeg ikke skriver noe ikke mamma kan lese, for hele familien min er jo der. Men jeg ønsker generelt ikke å ha noen på vennelista som jeg faktisk ikke har eller har hatt et reelt forhold til, som personen jeg er til vanlig. Foreldre som jeg kun kjenner perifert kvalifiserer ikke til dette. Alle trenger ikke vite alt om meg. Jeg har ulike roller. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?Nei, min nåværende sjef har jeg ikke der, men jeg har tidligere sjefer der. Om sjefen sender meg en venneforespørsel så kommer jeg sikkert til å si ja, men jeg sender ikke til henne.
|
|
|
|
#94 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?Ikke sjefen, ikke kollegaer. Det er ikke fordi jeg skriver hemmelige ting der, men jeg syns jobb er jobb og privat er privat.
|
|
|
#95 |
|
Aktiv
![]() |
Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?.... Sist redigert av kharadra : 18-03-12 kl 23:10. |
|
|
|
|
|
#96 |
|
*_*
|
Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?Jeg har nærmeste leder som venn, og et par andre mellomledere. Det er helt naturlig for meg, selv om vi ikke er venner privat. Nettverk er en del av greia.
|
|
|
|
#97 |
|
Har glorien til vask.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?Har både sjefen og andre kollegaer der
|
|
|
#98 |
|
Skummelt distré...
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?Nei, men det er vel stort sett fordi hun holder seg unna FB pga at hun synes det ville være rart å snoke i de ansattes privatliv.
|
|
|
#99 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?Ja, vi er venner på FB. Hun har full tilgang, og det er greit, for jeg legger ingenting ut der som ikke alle mine venner kan se.
|
|
|
|
#100 |
|
Aktiv
Medlem siden: May 2011
![]() ![]() |
Sv: Har du sjefen som venn på Facebook?Eg avviste ikkje fordi eg hadde noe å skjule, men fordi eg vil ha privatliv og jobb separert... |
|
|
|
![]() |
|
|