Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken bilstol skal jeg anbefale? (Autofil eller andre guruer, hjelp)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-11, 20:29   #21
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bilstol skal jeg anbefale? (Autofil eller andre guruer, hjelp)

Takk, jeg tror jeg skal dra å be om å få prøve belogic, jeg tør ikke å bestille duologic før jeg har prøvd det, så jeg må se om jeg kjenner noen som har det som jeg kan prøvemontere før jeg eventuelt bestiller.
Jeg vet ikke om du kjenner biler godt, men ok, jeg har en vw passat 2002 modell, TDI med standardseter, stasjonsvogn. Jeg har ikke prøvd å heve forsetet, det har jeg ikke tenkt på at var en mulighet, jeg må kanskje se på det før vi skal på ferie i håp om at han får det litt mer behagelig.

Gammel 29-06-11, 20:43   #22
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Den er veldig romslig egentlig, bortsett fra hvis begge de som skal sitte foran er usannsynlig lange. Jeg må teste litt med forskjellige innstillinger på setet, herregud hvorfor har jeg egentlig ikke tenkt på det før?

Gammel 29-06-11, 21:36   #23
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bestilte Duologic fra www.biteringen.no og har bare positivt å si om den handelen.

Hvor bor du? Vi skal selge DL nå siden vi skal bytte til IZI Kid. Den ble kjøpt i januar.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 21:56   #24
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Standard

Stavangerområdet.

Gammel 29-06-11, 22:49   #25
emin

emin sin avatar

emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Stavangerområdet.

Ah, ok, vi bor på motsatt kant av landet.

Gammel 30-06-11, 00:18   #26
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Vi har både duologic og twe stående nede i kjelleren Sånn om du vil prøve eller se.

Amalie satt i twe`en i fjor når hun hadde venniner med, hun var nok i lengste laget, men det var ikke problem. Godt sete for litt større barn som sitter bakover

Gammel 30-06-11, 20:38   #27
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Kan duologic bare monteres vha isofix?
Vi vurderer å kjøpe et ekstra sete til lillebror for å ha i bil to. Er veldig usikker på hva vi skal velge.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 20:56   #28
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Så jeg kan bestille denne: http://biteringen.no/produkter2/barn...co-duologic-2/
Og bruke den både i gammel bil uten isofix, og i ny bil med isofix?

Jeg hører mange skryter av denne stolen, og lurer derfor veldig på å kjøpe den.

Å ta med bil og prøve stol i butikken blir nytteløst. Stolen vil bli brukt i flere biler og regner med at hovedbilen vår også blir byttet over nyttår også.
Vi har Cosmic Comfort nå og det er vi veldig fornøyd med.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 11:06   #29
Miraluca
Aktiv

Miraluca sin avatar

Medlem siden: May 2011
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Nei, og det er nettopp det som er så genialt med DL! Den kan monteres med enten ISOFIX, 2- eller 3-punktsbelte. Ingen foranringsbelter. Unik i sitt slag og en fantastisk god stol.

Nå lærte eg noe nytt! Trodde det var kun britax twoway elite som kunne festes med topunktsele. Trodde de andre måtte ha 3punkt.

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 11:10   #30
Miraluca
Aktiv

Miraluca sin avatar

Medlem siden: May 2011
Miraluca er litt kulMiraluca er litt kul
Standard

Vi har cosmic comfort òg, og liker den veldig godt, men må snart gå over til two way elite i begge bilene (har twe i jobbilen til mannen nå). Dette fordi 3åringen er så lang i ryggen og sliter med at hodeputen presses mot skuldrene hans nå, pluss at vi er på øverste hakket på selene og det er straks i ferd med å bli altfor lavt for han. Derimot virker det lenge til han vokser ut av TWE da. Eg vurderte å gå over til beltestol når han var ferdig med cosmic comfort, men etter at eg oppdaget at vi er langt unna at han blir for lang til twe, ble det bakovervendt mye lengre for oss alikevel

Miraluca er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 11:11   #31
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Nesten alle bakovervendte kan festet med 2 punkt.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 12:52   #32
emin

emin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Nesten alle bakovervendte kan festet med 2 punkt.

I farta er det kun BeSafe IZI Kid og Combi jeg kan komme på at MÅ festes med 3-punkt.

Gammel 01-07-11, 12:55   #33
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Og vist du leser bruksanvisningen på de og, så finner du ut at det går bra der også

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 20:21   #34
emin

emin sin avatar

Standard

Ok, jeg har hørt at x3 ikke kan monteres med 2punkt overhodet, at det var en endring fra de foregående modellene.

Gammel 01-07-11, 20:29   #35
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Det er en stund siden HTS svarte på dette, så det er mulig det er endret på senere modeller, altså x3. Manualene ligger sikkert på nett, skal se om jeg får sjekket etter å ha fått minsten til køys.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-11, 20:31   #36
emin

emin sin avatar

Standard

Nå har jeg sjekket bruksanvisninga til IZI Kid x3, og der vises KUN montering med 3-punkt. Det står også "godkjent for 3-punktsele", 2-punkt blir ikke nevnt noe som helst sted.

Gammel 01-07-11, 21:18   #37
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Stemmer det. I motsetning til x2 hvor det står at stolen kan monteres i fast 2-punktsbelte, ikke rullebelte, bakovervendt. Da vet vi det. x2 kan, x3 kan ikke.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:47.