Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Saken om pappaperm i dagens A-magasin

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-11, 11:45   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Saken om pappaperm i dagens Amagasin

Jeg mener at det ikke skal tas flere uker fra fellesdelen for å reservere til far nå. Jeg mener at det fremdeles er fint med mer pappaperm, men at denne må komme i tillegg - ikke tas fra fellesdelen.
Jeg ser for min egen del nå som jeg venter baby at jeg er veldig nær terskelen hvor jeg velger å gå vekk fra arbeidslivet fordi tiden med babyen blir for kort for meg, ihvertfall. (Jeg tar meg friheten til å mememe'e litt jeg.)

For vår del har regelverket gjort at vi må velge 80 % dekning med dette barnet for å få dekket de behovene far og jeg har her. Til tross for at dette er mindre økonomisk fordelaktig. Jeg ønsker ikke å gå ut i jobb før babyen min er litt større, å gå ut i jobb når han er syv måneder er rett og slett altfor tidlig for meg. Dermed strekker vi den ti ekstra uker gjennom å velge 80 %.
Etter dette skal pappaen være hjemme et års tid han også, for selvsagt skal også han ha den tiden han føler at han trenger og ønsker hjemme med småttis.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.