Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hadde du skoledagbok da du var ung og lovende?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-11, 22:25   #41
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hadde du skoledagbok da du var ung og lovende?

Nope.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 22:28   #42
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg har tenkt det samme som deg. Jeg er sjeleglad for at det ikke fantes facebook på den tida. Skoledagbok hadde jeg hvert år på ungdomsskolen og videregående og de ble brent for noen år siden. Det var så pinlig å lese gjennom dem at jeg måtte være sikker på at ingen andre noengang kom til å finne dem og lese.

Gammel 03-07-11, 22:29   #43
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja visst - og de ligger nok hjemme på pikerommet fremdeles. Jeg var jo forholdsvis snusfornuftig og velformulert den gangen, så voldsomt rødmende vil jeg nok ikke bli ved gjensynet. Om noe kan jeg tenke meg at de heller mot det lett pretensiøse. (Det var ikke jeg som stadig gjenga gullkorn som "sug og svelg, endelig helg" og den slags. )

Gammel 03-07-11, 22:30   #44
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg var forelska i Glenn Medeiros jeg. Og karate kid. Jadda.

Er du på alder med meg kanskje?
Også hadde jeg en stor plakat av AHA. Jeg fikk den til en bursdag av broren min. Også øvde jeg meg på å kysse. Med Morten Harket.

Gammel 03-07-11, 22:42   #45
Sola

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja jøss! Selvfølgelig hadde jeg skoledagbok! Jeg hadde Pusur og Fotball! Jeg husker jeg noen ganger kopierte vennesidene slik at flere fikk skrive. Måtte jo få plass til at de lokale fotballheltene kunne skrive noen ord til meg. Han ene var faktisk på landslaget!

Ellers hadde jeg masse bilder og avisutklipp i skoledagbøkene mine, og binders på annenhver side omtrent sånn at boken ble kjempetjukk og umulig å lukke igjen. Tror ikke jeg har noen av de lenger.

Gammel 03-07-11, 23:36   #46
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Topp var den kuleste, men jeg hadde flere... pusur, stompa, pop&rock...

Jepp! Jeg også! De var så tykke at de stod vid åpne av seg selv. Limte inn alt fra kvitteringer til bilder, binders osv.

Gammel 03-07-11, 23:39   #47
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, det hadde jeg. Topp, Pusur, Lefsa ++
Tror de ligger i en pappkasse et sted, men vet ikke om jeg ønsker å finne dem igjen.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 23:50   #48
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Hehe, nå fikk du meg til å tenke på sangen "Frøken bibelstripp" av Øystein Sunde.

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning

Ja.
Det gikk i Penny-skoledagbok i mange år, helt til Rocken kom og tok meg og jeg konverterte til Hard&Heavy-dagboka. Året etter hadde jeg begynt i gospelkor, så da hadde jeg selvfølgelig Petrus.

Ja selvfølgelig hadde jeg opptil flere skoledagbøker. Har dem enda også, i kjelleren til mine foreldre. Egentlig burde jeg vel kanskje ha fjernet dem derfra, jeg vil heller at mine barn skal få kloa i dem enn mine foreldre. Men helst så er de "kun for mine øyne"!

Gammel 03-07-11, 23:54   #49
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde men tror jeg har kastet dem. Tror ikke mine var av de verste men jeg de var ganske gjennomsyret av en ung og umoden eier. Alt var veldig banalt.

Gammel 03-07-11, 23:57   #50
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Oh yes. Det var mine første scrapbooks. Har de enda, mye konsert-, fly- og kinobilletter er behørig limt inn. Navn på ymse kjekkaser, passbilder og tegninger. De er rimelig tjukke de bøkene. Alle ligger i banankassen min i kjelleren med brev fra kjærester (vi skrev faktisk brev og sendte i posten :hunngammel: ) kun Pusur her i huset. I en annen kasse ligger forøvrig alle vinylplatene mine. :hamster:

Gammel 04-07-11, 00:00   #51
kharadra
Aktiv

Medlem siden: Oct 2007
kharadra er litt kul
Standard

Jeg hadde skoledagbok et par år på ungdomsskolen, tror jeg. Pusur og Lefsa antakelig. Var en blanding av barnslig og veslevoksen, og var ikke med på så mye. Det at skoledagboka var omtrent samme størrelse ved skoleslutt som ved skolestart var et skikkelig nederlag. Jeg klarte ikke å få den tykk nok. På videregående resignerte jeg, og brukte leksebok vi fikk gratis på skolen. Der var det ikke plass til å skrive annet enn lekser.

Skoledagbøkene er kastet for lenge siden.

kharadra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 00:01   #52
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja og jeg har de ennå

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 00:08   #53
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, jeg hadde mange. Men jeg er ganske glad for at jeg ikke har dem lengre.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 00:32   #54
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde Pusur skoledagbok år etter år og bommet med Lefsa en gang på vgs. Skoledagbøkene mine var tjukke og fulle av alt fra lapper til buss- og kinobilletter, og jeg måtte knyte dem igjen med silkebånd (fint skal det være og takk Gud for hullemaskin og naturfagtimer) på slutten av skoleåret.
Jeg fant dem hjemme i barndomshjemmet for noen år siden, og jeg, som trodde at jeg ikke hadde rødmegenet, holdt på å dø på meg. De gikk rett i bosset - tenk om ungene mine hadde sett dem? Det var pinlig lesning, rett og slett, og aller mest flau er jeg over at jeg var så utrolig selvopptatt og lite reflektert i en alder av 16-19 år. Jeg gremmes!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 00:34   #55
Rose

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Ja og det er så flaut å sitte å leser gjennom det nå E

Gammel 04-07-11, 00:41   #56
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åja, Pusur var den eneste rette. Mine var også så full av innlimte greier at de måtte lukkes med silkebånd.

Ungene mine holdt på å le seg skakk da de for et års tid siden fant den jeg brukte i 8.klasse. Den ene kommenterte at hun lurte på om jeg overhodet hadde gjort skolearbeid, jeg måtte jo ha brukt halve skoledagen på skoledagboka.
Samtidg satt de å bladde i karakterboka mi, og til juleterminen sto det i kommentarfeltet:
Nextlife bruker mye av skoletiden til å skrive lapper og pusle med disse bøkene sine, og det går ut over konsentrasjonen

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 00:47   #57
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk kommentaren (fritt etter hukommelsen):

Sitat:

007 er ivrig og bruker mye tid på bøker. Det er ønskelig at hun neste skoleår bruker like mye tid på pensumbøker som på all "tilleggslitteraturen".

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 00:48   #58
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg fikk kommentaren (fritt etter hukommelsen):

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 06:53   #59
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ikke at dere vil kaste slike saker.

Jeg har en stor eske i kjelleren med skoledagbøker og andre dagbøker. Jeg skrev dagbok fra jeg var 8 til jeg var 22. Det er flaut og morsomt å lese dem i dag. Men det er også fint i forhold til å kjenne igjen en del tenåringssaker hos Stesnuppa.

Jeg var svært selvopptatt, og hadde et ganske nedlatende syn på resten av verden, ser jeg. Ganske likt som i dag, egentlig.

Gammel 04-07-11, 07:58   #60
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde det og de er ikke kastet, men heller ikke lest. De ligger på loftet til mamma sammen med fargebinders, Starlet og Return-plakatene.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:05.