Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ansattes påkledning

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-06, 20:54   #1
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ansattes påkledning

Hvis det er såpass ille som du skriver her er det ikke noe i veien for å ta det opp med SFO-leder. Man får passe på å være nogenlunde anstendig kledd på jobb.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 21:03   #2
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Hvis det er såpass ille som du skriver her er det ikke noe i veien for å ta det opp med SFO-leder. Man får passe på å være nogenlunde anstendig kledd på jobb.

Ja, jeg syns faktisk det er såpass ille at jeg vurderer en telefon. Jeg hadde på en måte håpet på at andre skulle fortelle at Ja - vår skole har en kleskode, for da kunne jeg jo eventuelt brukt det som argument. :P

Gammel 02-10-06, 21:04   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vært innom en barnehage som hadde kleskoder om det kan hjelpe? Og et sykehjem

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 21:05   #4
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg har vært innom en barnehage som hadde kleskoder om det kan hjelpe? Og et sykehjem

Det hjelper!

Gammel 02-10-06, 21:05   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri hørt om kleskoder på de skolene jeg har jobbet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 21:15   #6
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man jobber med mennesker er det, på de aller fleste arbeidsplasser, en kleskode. Enten "taus", eller opplest og vedtatt. Hovedintensjonen er å kle seg slik at en ikke virker støtende og krenkende på andre mennesker. I de fleste tilfeller dreier det seg i hovedsak om å ikke vise for mye naken hud og å ikke vise undertøy.

Jeg jobber som sykepleier der vi går i både uniform og privattøy. Vi har ingen vedtatt, nedskrevet kleskode, likevel bruker vi alle sunn fornuft kombinert med god folkeskikk og respekt for medarbeidere og pasienter.

Her er noe av det vi unngår:

- Korte bukser som viser hud under navlen (eller trusen)
- Korte topper, eller vide topper som viser BH når man bøyer seg frem
- Lårkorte skjørt og shorts. Vi viser ikke noe over knærene.
- Av hygienemessige årsaker: ikke smykker og små dobber i ører/piercing
- Sterkt farget undertøy som viser gjennom klærene
- Hullete bukser

Uansett om man trives i lite tøy: man skal vise respekt for andres bluferdighet. Med det mener jeg at en ikke viser for mye naken hud og undertøy. Avkledd kan en gå hjemme, på jobb bør en kle på seg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 21:19   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg innser at jeg ikke er bluferdig nok i min påkledning. Ikke det at jeg har tenkt å endre den da.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 21:06   #8
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ja, jeg syns faktisk det er såpass ille at jeg vurderer en telefon. Jeg hadde på en måte håpet på at andre skulle fortelle at Ja - vår skole har en kleskode, for da kunne jeg jo eventuelt brukt det som argument. :P

Vi har ingen kleskode på vår skole i hvert fall, og det har ikke vært det der jeg har jobbet tidligere heller. Men det forventes jo at man går skikkelig kledd. Ei jeg jobbet med en liten stund gikk stadig med lave bukser, høye g-er og halve rumpa bar. Aner ikke om noen har sagt noe til henne, men jeg håper jo det. Like mye for hennes del som av hensyn til ungene.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 21:09   #9
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at jeg reagerer på at min datters hjelpelærer går med buksene nede på knærne - og føler en trang til å vise sitt spekter av boxere.
Hva jeg hadde gjort om jeg hadde fått en g-streng flashet foran ungene, skal være usagt - jeg er visst håpløst prippen.

Gammel 02-10-06, 21:10   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tar det egentlig for gitt at jeg forholder meg til visse normer når jeg jobber i forhold til barn og deres foreldre. Også når det kommer til klær. Av respekt for både dem og meg selv. Også ønsker jeg å bli sett på som en fagperson og bli respektert på jobb. Det innbiller jeg meg er lettere dersom foreldrene slipper å forholde seg til puppene og rumpa mi

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:36.