Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Morsomme kortspill for to

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-11, 23:05   #21
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Morsomme kortspill for to

Dette er et veldig artig spill for to: http://en.wikipedia.org/wiki/Cribbage

Men, da må en ha et brett i tillegg.

Gammel 07-07-11, 00:39   #22
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frantzen, her.

Håhåhå, jeg husker da godt at vi satt på gulvet på det nyoppussede, råsa rommet mitt og spilte kort.

Må jeg ha fortrengt.

Jeg husker rommet. Jeg husker vi malte. Jeg husker vi hadde malingskrig... Men kortspill? Nei, det husker jeg altså ikke.

Gammel 07-07-11, 00:49   #23
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tomannswhist er det spillet jeg synes kommer nærmest klassikere som amerikaner og whist, og følgelig liker jeg det best.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 01:05   #24
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Tomannswhist er det spillet jeg synes kommer nærmest klassikere som amerikaner og whist, og følgelig liker jeg det best.

Det har jeg ikke hørt om - jeg elsker derimot tremannswhist. Det må jeg google.

Gammel 07-07-11, 06:55   #25
Studentmor
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2011
Studentmor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi spiller mye "idiot" og "spardame"!

Studentmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 06:56   #26
Studentmor
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2011
Studentmor har et hav av muligheter foran seg
Standard

og dessuten "stress". Kanonbra!

Studentmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 11:26   #27
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Det har jeg ikke hørt om - jeg elsker derimot tremannswhist. Det må jeg google.

Ja, jeg er redd jeg ikke kan gjengi reglene, for det er så lenge siden sist vi spilte det.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 12:42   #28
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Åh! Det husker jeg. Men jeg husker ikke reglene. Bare at jeg var veldig god, men at det var skummelt å spille med storebrødrene som nesten slo hendene mine gjennom bordet.

jeg prøvde med eldste i går, men det var ikke moro. Hun var for treg.

Halve bunken hver.
1 opp, 4 ned, 1 opp, 3 ned osv ( som kabal, bare 5 kortbunker i stedet for 7). Kan legge like tall på hverandre for å få snudd flere kort under, men alltid maks 5 bunker.
Begge snur første kort i resten av bunken sin.
Legge på et høyere eller lavere (dame eller ess på konge f.eks)
Når det er tomt hos deg slår du (eller den som er kjappest) den bunken du vil ha (helst den med færrest kort...)
Når den ene ikke har start bunke må en slå den tomme bunken.
Førstemann uten kort vinner.
Og det viktigste, bare lov å bruke ei hånd. Jeg lot eldste bruke begge hender i går, men jeg slo henne likevel på 3-4 runder

Tror jeg skal prøve å spille med broren min når han kommer neste uke. Han er noe kjappere enn ungene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.