Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tining av kjøtt på kjøkkenbenken

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-11, 13:43   #1
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Tining av kjøtt på kjøkkenbenken

Kan man legge en dypfryst indfrefilet på 800 gram på kjøkkenbenken noen timer til tining?
Jeg og mannen skulle kose oss med grillet indrefilet av svin i dag og så glemte jeg å ta den ut i går,
tok den akkurat ut og la den på et fat på benken.
Pleier å la kjøttet ligge i kjøleskapet, men da vil den ikke være tint ferdig før i morgen.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 13:45   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tining av kjøtt på kjøkkenbenken

Jeg tiner ofte under rennende kaldt vann.

Gammel 09-07-11, 13:49   #3
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

legg den i såvidt lunka(ikke varmt) vann i vasken, tiner raskere da.

Gammel 09-07-11, 13:55   #4
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg tiner ofte under rennende kaldt vann.

Når jeg tenker meg om pleier jeg å fryse under rennende vann, men frossent kjøtt tiner jeg altså under rennende kaldt vann.

Gammel 09-07-11, 14:13   #5
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Det går raskere med rennende kaldt vann enn på benken (og tryggere med tanke på matsikkerhet).

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 14:18   #6
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg skal bort et par tre timer så jeg kan ikke la det stå under rennende vann.
Hmmmm, legge det i kjøleskapet og ha det under rennende vann når jeg er hjemme igjen?

Gammel 09-07-11, 14:36   #7
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Hmmmm, legge det i kjøleskapet og ha det under rennende vann når jeg er hjemme igjen?

Det hadde jeg gjort.

Gammel 09-07-11, 15:31   #8
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Hadde latt den ligge på benken med noe over seg.

Gammel 09-07-11, 21:02   #9
Guttemammis

Standard

Takk for tips, lot den ligge under rennende vann i omtrent en halvtime og så inn i
kjøleskapet, da jeg kom hjem tre timer senere var hele stykket tint!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.