Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva er grei pris på bruktsalg av bruktkjøp?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-11, 19:13   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hva er grei pris på bruktsalg av bruktkjøp?

Ja, jeg kjøpte ei vogn brukt her i fjor sommer, og den står nå bare og tar opp plass, så den skal ut.

Men hva er grei pris for bruktsalg av bruktkjøpt? (Gitt minimal videre slitasje i forhold til da den ble kjøpt, ikke herpa akkurat)

Gammel 12-07-11, 19:17   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er grei pris på bruktsalg av bruktkjøp?

Jeg bruker å sjekke "markedsprisen" på varer av samme alder og bruksnivå på finn og legge meg omtrent på samme nivå eller litt under. Jeg synes ikke det er noe moralsk forpliktelse til å slå av ekstra fordi varen har hatt en ekstra eier.

Gammel 12-07-11, 19:28   #3
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Ting som er kjøpt brukt kan selges videre for vanlig bruktpris dersom varen ikke er nevneverdig mye mer slitt.

Gammel 12-07-11, 19:31   #4
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg tenkte at halvt av det jeg betalte liksom fort ble veldig billig. Men slå av litt synes jeg jo at jeg skal gjøre.

*saumfare finn*

Gammel 12-07-11, 19:35   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror du bør ta høyde for at mye av det som ligger på Finn er overpriset. En del blir neppe solgt til den prisen som er oppgitt. Særlig vogner. Halvt av halvt blir nok kanskje lite, likevel.

Gammel 12-07-11, 19:36   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, endel av det som ligger på finn er veldig overpriset, ofte er det bunnsjiktet av prisene der som er mest reelle tenker jeg. Når jeg selger brukt er ofte hovedpoenget å bli kvitt ting fort slik at jeg legger meg i nedre sjikt.

Gammel 12-07-11, 19:46   #7
Malama

Malama sin avatar

Standard

Finn har nå bare ei sånn vogn, som selges for... vel, det dobbelte av det jeg betalte i fjor. Så den kan jeg jo ikke akkkurat ta utgangspunkt i.

Men det jeg betalte i fjor var sånn ca det flere vogner lå på på finn da i alle fall, så jeg får heller tenke litt derfra.

Gammel 12-07-11, 19:53   #8
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tror du bør ta høyde for at mye av det som ligger på Finn er overpriset. En del blir neppe solgt til den prisen som er oppgitt. Særlig vogner. Halvt av halvt blir nok kanskje lite, likevel.

Det er fordi man legger ut med "prutemonn". "Alle" pruter på finn.no og alle jeg kjenenr legger ut ting for litt mer enn det de egentlig ønsker, fordi man vil jo ikke ende opp med å få mindre enn man kan. Jeg solgte noe for en liten stund siden, overpriset med minst en tusenlapp, trodde jeg. Men fikk solgt den for den prisen jeg la ut for, og da hadde det vært kjipt om jeg hadde begynt lavere. Kanskje jeg er kynisk, men..

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 19:57   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg er nok enkel, for jeg legger ut til den prisen jeg forventer å få, og selger til den prisen. Aldri noen som har prutet. Og jeg for min del hadde ikke giddet å melde interesse for noe som var kraftig overpriset.

Gammel 12-07-11, 22:43   #10
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Og jeg er nok enkel, for jeg legger ut til den prisen jeg forventer å få, og selger til den prisen. Aldri noen som har prutet. Og jeg for min del hadde ikke giddet å melde interesse for noe som var kraftig overpriset.

Samme her.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.