Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Barnemat (glass, mme evt pulver) med på fly, gjennom kontrollen?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-11, 13:22   #21
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnemat (glass, mme evt pulver) med på fly, gjennom kontrollen?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Håper virkelig det ikke bare var flaks den gangen vi fikk flaska rett gjennom, for jeg skal ut og fly med ungen snart, og han er så urolig ved amming når det er folk rundt ham, at jeg ikke tør å dra noe sted uten mat på glass til ham. Siden jeg lager alt selv, er de jo åpnet også. Man får vel ikke kjøpt noe passende for en baby inne på Gardermoen heller, tenker jeg..

Babyglass får du sikkert med deg , det har jeg ikke prøvd.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 14:43   #22
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Jeg har hatt med alt av barnemat uten problemer, både i Norge og i utlandet, flere ganger. MME på kartong, mat på glass, brødskiver, yoghurt, til og med Nike-flaska med vann fikk jeg gjennom fordi jeg sa at det var kaldt, kokt vann til babyen. Gikk rett gjennom alt sammen. Jeg pleier ikke engang ta ut maten av stelleveska, men opplyser om at "i den vesken er det barnemat".

Syns dog det er veldig tungvint å måtte ta babyen ut av meitaien for å sende gjennom den (MT altså - ikke baby), for så å ta på seg igjen... særlig når jeg fløy alene. Men det gikk jo det også...

Ikke stress - går så fint så! God tur!

Gammel 13-07-11, 14:58   #23
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mariss, her.

Syns dog det er veldig tungvint å måtte ta babyen ut av meitaien for å sende gjennom den (MT altså - ikke baby), for så å ta på seg igjen... særlig når jeg fløy alene. Men det gikk jo det også...

Måtte du det på Gardermoen? Jeg har nemlig aldri måttet det der. Har hatt han i både bæresjal og Ergo. På Sola må jeg derimot ta ham ut hver gang, så der gidder jeg ikke sette ham oppi før etter sikkerhetskontrollen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 15:18   #24
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Måtte du det på Gardermoen? Jeg har nemlig aldri måttet det der. Har hatt han i både bæresjal og Ergo. På Sola må jeg derimot ta ham ut hver gang, så der gidder jeg ikke sette ham oppi før etter sikkerhetskontrollen.

Jeg har heller ikke måttet ta babyen ut av bæretøy på gardermoen, men i utlandet er de mye strengere. i USA måtte vi vekke babyen ved hver sikkerhetskontroll slik at de kunne sjekke at hun var levende og ikke dopet.

Gammel 14-07-11, 01:17   #25
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Jeg ble stoppet og måtte tømme ut vannet til pulveret og ferdig kartongen, så jeg har fått beskjed om noe annet enn deg, så for meg stemmer dette jo.

Da har du møtt på et nek rett og slett! Makan til Idioti. Hva skal ungen spise da? Cola?

Gammel 14-07-11, 11:44   #26
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Standard

Hmm når du sier det så trooor jeg det ja, men er ikke 100% sikker. Men måtte det på Mallorca, i Paris, i Nice og på Korsika.

Gammel 14-07-11, 11:46   #27
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Da har du møtt på et nek rett og slett! Makan til Idioti. Hva skal ungen spise da? Cola?

Det er jo hårreisende. Hva skal ungen drikke da liksom ja?? Hadde det vært meg i ammetåka der med liten baby, hadde jeg sikkert begynt å stortute og snudd å dratt hjem igjen..

Gammel 14-07-11, 11:48   #28
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mariss, her.

Det er jo hårreisende. Hva skal ungen drikke da liksom ja?? Hadde det vært meg i ammetåka der med liten baby, hadde jeg sikkert begynt å stortute og snudd å dratt hjem igjen..

Jeg gråt altså, men å snu å dra hjem var ikke et alternativ siden vi skulle til mitt hjemsted for å ha dåp.

Gammel 14-07-11, 11:49   #29
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Det var jo bare å hente vann på restaurantene som de så fint sa.

Gammel 14-07-11, 11:53   #30
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

For en trasig opplevelse Minni! Jeg tror det er du som har møtt på et nek og ikke reglene som er sånn, men det hjelper jo ikke når man står der og blir tvunget til å kvitte seg med barnematen man har med seg.

Jeg har hatt med meg mme-pulver på flaske, varmt vann på termos og kaldt vann på flaske, samt barnematglass uten problemer. På Gatwick i fjor sommer måtte jeg smake på vann på en barnekopp, det var første gang jeg opplevde det.

Og Høst! Det kommer til å gå så fint atte! Jeg overlevde i alle fall.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 11:57   #31
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

For en trasig opplevelse Minni! Jeg tror det er du som har møtt på et nek og ikke reglene som er sånn, men det hjelper jo ikke når man står der og blir tvunget til å kvitte seg med barnematen man har med seg.

Jeg har hatt med meg mme-pulver på flaske, varmt vann på termos og kaldt vann på flaske, samt barnematglass uten problemer. På Gatwick i fjor sommer måtte jeg smake på vann på en barnekopp, det var første gang jeg opplevde det.

Og Høst! Det kommer til å gå så fint atte! Jeg overlevde i alle fall.

De var 4 stk som nektet meg , så da var det 4 nek hvertfall. Det var en sa ja først men de 4 andre sa nei + sjefen deres da.

Gammel 14-07-11, 12:16   #32
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Her er teksten på Avinors side:

Sitat:

Hovedregelen er at det ikke er tillatt å ta med væske ombord. Men du har likevel lov til å ta med mat og drikke til barnet ditt for bruk på reisen. Barnematbeholdere kan inneholde mer enn 100 ml, og trenger heller ikke pakkes i gjennomsiktige, forseglbare plastposer - slik reglene er for annen væske.

Du må være forberedt på å måtte smake på innholdet i sikkerhetskontrollen (for å bevise at det faktisk er barnemat). Vi anbefaler deg å ha barnemat lett tilgjengelig i håndbagasjen, og vise den uoppfordret når du går gjennom sikkerhetskontrollen.

Man kan jo eventuelt ta en print av den aktuelle siden (link lå ute tidligere i tråden) og ta med seg hvis man er redd for å støte på idioter. Heathrow Airport har liggende ute gjennomgang av sine regler som er tilsvarende som de norske, link til dem er http://www.heathrowairport.com/porta...7e120a____/#10 De sier også at alle land har godtatt at man skal kunne ta med tilstrekkelig mat for reisen når man reiser med babyer, og at man kan ta med mer enn 100 ml væske når det gjelder babymat. De er derimot litt uklare på pakker med ferdigblandet mme - de sier at man må være forberedt på å åpne og smake på innholdet at alt man har med, så det er best å ha det på flasker.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 12:55   #33
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette med barnemat har jo endret seg også, så hvis dette skjedde rett etter de nye sikkerhetsbestemmelsene kom, var det faktisk slik at man ikke fikk med seg barnemat inn. Men det ble endret etter noen måneder slik at man kunne få med mat til småbarn, men kunne risikere å bli bedt om å prøvesmake.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:56.