|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Drømmer
|
Sv: Barnemat (glass, mme evt pulver) med på fly, gjennom kontrollen?
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnemat (glass, mme evt pulver) med på fly, gjennom kontrollen?Jeg har hatt med alt av barnemat uten problemer, både i Norge og i utlandet, flere ganger. MME på kartong, mat på glass, brødskiver, yoghurt, til og med Nike-flaska med vann fikk jeg gjennom fordi jeg sa at det var kaldt, kokt vann til babyen. Gikk rett gjennom alt sammen. Jeg pleier ikke engang ta ut maten av stelleveska, men opplyser om at "i den vesken er det barnemat".
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Måtte du det på Gardermoen? Jeg har nemlig aldri måttet det der. Har hatt han i både bæresjal og Ergo. På Sola må jeg derimot ta ham ut hver gang, så der gidder jeg ikke sette ham oppi før etter sikkerhetskontrollen.
|
|
|
|
#24 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har heller ikke måttet ta babyen ut av bæretøy på gardermoen, men i utlandet er de mye strengere. i USA måtte vi vekke babyen ved hver sikkerhetskontroll slik at de kunne sjekke at hun var levende og ikke dopet.
|
|
|
#25 |
|
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da har du møtt på et nek rett og slett! Makan til Idioti. Hva skal ungen spise da? Cola?
|
|
|
#26 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Hmm når du sier det så trooor jeg det ja, men er ikke 100% sikker. Men måtte det på Mallorca, i Paris, i Nice og på Korsika.
|
|
|
#27 |
|
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Det er jo hårreisende. Hva skal ungen drikke da liksom ja?? Hadde det vært meg i ammetåka der med liten baby, hadde jeg sikkert begynt å stortute og snudd å dratt hjem igjen..
|
|
|
#28 |
|
Drømmer
|
Jeg gråt altså, men å snu å dra hjem var ikke et alternativ siden vi skulle til mitt hjemsted for å ha dåp. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Barnemat (glass, mme evt pulver) med på fly, gjennom kontrollen?For en trasig opplevelse Minni! |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Barnemat (glass, mme evt pulver) med på fly, gjennom kontrollen?Her er teksten på Avinors side:
Man kan jo eventuelt ta en print av den aktuelle siden (link lå ute tidligere i tråden) og ta med seg hvis man er redd for å støte på idioter. Heathrow Airport har liggende ute gjennomgang av sine regler som er tilsvarende som de norske, link til dem er http://www.heathrowairport.com/porta...7e120a____/#10 De sier også at alle land har godtatt at man skal kunne ta med tilstrekkelig mat for reisen når man reiser med babyer, og at man kan ta med mer enn 100 ml væske når det gjelder babymat. De er derimot litt uklare på pakker med ferdigblandet mme - de sier at man må være forberedt på å åpne og smake på innholdet at alt man har med, så det er best å ha det på flasker. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
maler
|
Sv: Barnemat (glass, mme evt pulver) med på fly, gjennom kontrollen?Dette med barnemat har jo endret seg også, så hvis dette skjedde rett etter de nye sikkerhetsbestemmelsene kom, var det faktisk slik at man ikke fikk med seg barnemat inn. Men det ble endret etter noen måneder slik at man kunne få med mat til småbarn, men kunne risikere å bli bedt om å prøvesmake.
|
![]() |
|
|