Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelp! Abort eller ikke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-11, 15:52   #1
Skogstrollet
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2011
Skogstrollet har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hjelp! Abort eller ikke?

Jeg og min samboer har to barn hver fra før, og ble helt fra starten enige om at vi ikke skulle ha barn sammen. Vi er langt over 30 begge to, og mener at vi har mer enn nok fra før. Men nå har jeg altså blitt gravid, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Vi har snakket om dette, og ingen av oss blir noe klokere. Verken han eller jeg vet om vi skal beholde eller ta abort...
Vi tenker på at vi sjelden får tid for oss selv som det er, da vi har lite nettverk. Barna vi har er fra 9-14 år. Vi tenker på muligheter som kanskje blir borte... Eller ikke... Jeg har planer om å studere (nettbasert), og om jeg vil klare å kombinere dette med nok et barn... Det finnes et par helsemessige årsaker til at jeg er usikker på om jeg vil bære fram et barn... Ikke så veldig alvorlig, men likevel.
Min mann vil ikke legge føringen for noe, sier han. Han vil støtte meg enten jeg velger det ene eller det andre, selv det er abort som kanskje er det sterkeste alternativet akkurat nå.
Selv tenker jeg at dette må være den verste avgjørelsen jeg noen gang har stått over for! Jeg har lest om abort, og det virker bare grusomt!
Uansett så var planen at det skulle være oss og de barna vi har.
Er det noen som har noe råd å komme med? Jeg blir gal av å spekulere på dette! Det er enda 2-3 uker til jeg kommer inn til legen min. Jeg er nå ca 6 uker på vei.
Jeg og min mann har så mange spørsmål og vi er totalt rådville!

Skogstrollet er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
abort, beholde, gravid

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:40.